Skocz do zawartości


Zdjęcie

Upgrade Napędu - Kompatybilność


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gumbas94

Gumbas94
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 03 marzec 2022 - 10:57

Hej,

posiadam rower w fabrycznej specyfikacji jak niżej: 

 

https://www.giant-bi...advanced-disc-3

 

Grupa napędowa to TIAGRA - niestety pomimo tego że rower jeździ mocno amatorsko (w sezonie ok. 150km tygodniowo) to absolutnie nie jestem zadowolony z jej działania. 

Po regulacji w serwisie jest wszystko w porządku przez ok. 100km, potem zmiana przełożeń jest katorgą - przerzutka sprawia wrażenie rozregulowanej* 

Problemy zaczęły się pojawiać już po pierwszej jeździe na całkowicie nowym rowerze - po przeglądzie gwarancyjnym i regulacji było dobrze do pewnego momentu tak jak pisałem wyżej.

 

*posiadam MTB z pełnym SLX 1x12 i pomimo tego że jeździłem na starszym "góralu" z XT to ten SLX działa dla mnie idealnie

 

Wymieniłem ostatnio linki wraz z pancerzami w serwisie bo zasugerowali że to może pomóc rozwiązać problem, ale nie miałem jeszcze okazji tego przetestować. 

 

Moje pytanie dotyczy wymiany napędu na wyższy. Ze względu na charakter jazdy "dla przyjemności" wolałbym nie wydawać pieniędzy na całą grupę np. 105 tylko wymienić pojedyncze elementy żeby ta przyjemność faktycznie była. 

Co proponujecie wymienić żeby to było kompatybilne? Sama przerzutka tylna chyba odpada bo nie zgra się z kasetą i manetkami chyba że się mylę? 

Czekam na propozycje i będę ogromnie wdzięczny za pomoc! :) 



#2 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 03 marzec 2022 - 11:35

Przetestuj najpierw po wymienie pancerzy i linki bo wysoce prawdopodobne, że to skutkowało takim (nie)działaniem.

#3 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 03 marzec 2022 - 11:58

Dobry serwis. Sprawdzenie haka przerzutki, luzów i wymiana linek. Miałem Sorę 9, miałem Tigre 10 i mam 105-ke 11 speed. Różnic w płynności zmiany biegów szczerze to dużych nie widziałem. Minimalnie lepiej ale rewolucji nie było jeśli chodzi o działanie. Inaczej chodziły manetki ale sama zmiana przełożeń o ile linki i pancerze, łańcuch i zębatki były ok to nie było się do czego przyczepić.
Inna mowa o stopniowaniu.
Przejście z Tiagry 10 na 105-11 speed będzie Cię kosztowało w zasadzie wymianę całego napędu. Od biedy korba może zostać ale manetki, przerzutki, łańcuch i kaseta muszą wjechać nowe.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#4 tomek232

tomek232
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 03 marzec 2022 - 12:03

Zamiast wymieniać całą grupę, znajdź lepiej jakiś inny, dobry serwis.


  • Senninho lubi to

#5 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1144 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 03 marzec 2022 - 14:42

Tylko Di2 :) 


  • BroStyle lubi to

#6 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 387 postów

Napisano 03 marzec 2022 - 14:45

Samym działaniem Tiagra nie odbiega nawet od Ultegry więc to nie tu leży problem. Znajdź lepszy serwis lub sam poszukaj w necie jak się reguluje przerzutki. To nie jest wiedza tajemna

#7 Gumbas94

Gumbas94
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 03 marzec 2022 - 15:14

Samym działaniem Tiagra nie odbiega nawet od Ultegry więc to nie tu leży problem. Znajdź lepszy serwis lub sam poszukaj w necie jak się reguluje przerzutki. To nie jest wiedza tajemna

Kurcze no chłopaki serwisują topowe modele Pinarello i rowery pod zawody bo kilku znajomych tam zawozi sprzęt, także wątpię żeby tutaj leżał problem. Podejrzewam że takie rowery oddaje się do sprawdzonych "warsztatów" :) 

Jeszcze rower po kupieniu był wyregulowany przez serwis gdzie go kupowałem, a dwa kolejne serwisy były właśnie u chłopaków jak wspominałem na początku i w obu przypadkach pojawiał się ten problem po jakimś czasie. 

Sprawdzę go jak działa na tych nowych linkach shimanowskich co są teraz założone, może to faktycznie rozwiąże problem.



#8 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 03 marzec 2022 - 20:55

Jeżeli po serwisie działa dobrze a dopiero po jakimś czasie przestaje to wina musi leżeć w linkach/pancerzach/końcówkach. Gdyby coś było uszkodzone/zużyte w napędzie lub manetkach to w ogóle nie dało by się tego wyregulować. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 03 marzec 2022 - 21:22

Ważne jest zeszlifowanie końcówek pancerzy, dobre końcówki, i dobre , nie wyciągające się linki. Sam używałem Tiagry i nie miałem kłopotów.  pozdr



#10 Gumbas94

Gumbas94
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 04 marzec 2022 - 11:15

Jeżeli po serwisie działa dobrze a dopiero po jakimś czasie przestaje to wina musi leżeć w linkach/pancerzach/końcówkach. Gdyby coś było uszkodzone/zużyte w napędzie lub manetkach to w ogóle nie dało by się tego wyregulować. 

 

Ok, czyli faktycznie ta wymiana linek i pancerzy, która miała miejsce teraz powinna pomóc z tego co piszecie. 

Dzięki wielkie, temat do zamknięcia! 



#11 tomek232

tomek232
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 04 marzec 2022 - 11:49

Dlaczego temat do zamknięcia? Pewnie nie tylko mnie ciekawi czy wymiana linek i pancerzy pomogła, a jeśli nie to co dalej.



#12 Gumbas94

Gumbas94
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 04 marzec 2022 - 13:46

Dlaczego temat do zamknięcia? Pewnie nie tylko mnie ciekawi czy wymiana linek i pancerzy pomogła, a jeśli nie to co dalej.

 

To będę się odzywał jak sprawdzę go na trasie czy faktycznie jest lepiej i też ile km jest w stanie przejechać bez rozregulowania. 



#13 Gumbas94

Gumbas94
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 17 marzec 2022 - 11:14

Słuchajcie, na chwilę obecną przejechałem ok. 100km z czego część na sporych podjazdach. 

Tiagra na nowych linkach i pancerzach chodzi tak jak chodzić powinna - dobrze reaguje na zmiany przełożenia i nie widzę żeby łapała luzy na linkach. 

 

Tak czy inaczej zastanawiam się nad inwestowaniem w ten rower i jednak zmiana napędu siedzi mi z tyłu głowy - jestem po prostu gadżeciarzem i łapię wtedy nową motywację :D 

 

Jak macie jakieś sugestie co można tam dorzucić to czekam na wiadomości. 



#14 EvoPL

EvoPL
  • Użytkownik
  • 91 postów

Napisano 17 marzec 2022 - 11:56

Zostaw napęd w spokoju, jak chcesz wydać kasę to zainwestuj w koła bo fabrycznie masz tam niezłe taczki. 



#15 Gumbas94

Gumbas94
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 17 marzec 2022 - 11:57

Zostaw napęd w spokoju, jak chcesz wydać kasę to zainwestuj w koła bo fabrycznie masz tam niezłe taczki. 

Ważę 105kg i na chwilę obecną dalej są proste więc ich nie ruszam :D 



#16 EvoPL

EvoPL
  • Użytkownik
  • 91 postów

Napisano 17 marzec 2022 - 12:12

No to zastanów się po co chcesz tak naprawdę wydać kase. Wrzucenie tutaj 105 czy Ultegry zmieni bardzo niewiele w odczuciach z jazdy.  Upgrade kompletnych kół, a nawet samych opon będzie mocno odczuwalny. 


  • mikroos lubi to

#17 Gumbas94

Gumbas94
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 17 marzec 2022 - 12:30

No to zastanów się po co chcesz tak naprawdę wydać kase. Wrzucenie tutaj 105 czy Ultegry zmieni bardzo niewiele w odczuciach z jazdy.  Upgrade kompletnych kół, a nawet samych opon będzie mocno odczuwalny. 

Polecasz jakieś gumy do wymiany? 



#18 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 marzec 2022 - 13:08

Pirelli p zero velo. Opona godna polecenia



Dodaj odpowiedź