Jump to content


Photo

Przekręcenie Szprych Aero Taliowanych A Wpływ Na Ich Pracę


6 replies to this topic

#1 8850

8850
  • Użytkownik
  • 35 posts
  • Skądmałopolska

Posted 24 March 2022 - 10:50

Czy szprychy aero nie ustawione wzdłuż jazdy a przekręcone względem pozostałych szprych pracuje tak samo jak pozostałe? Czy naraża to je na pęknięcie?
 
Mam w tylnim kole (aksium mavic koła systemowe w rowerze Canyon Endurance ham. dualpivot) szprychy mavic aero czarne z okrągłą główką i nyplem aluminiowym, taliowane gdzie 2 z nich (od strony nie napędowej) są przekręcone względem pozostałych. Czy coś z tym robić? Koło jest całkiem proste na tyle że większej odchyłki niż 1mm nie ma, przebieg ok. 6.000km.


#2 tomek232

tomek232
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 24 March 2022 - 12:59

A nie możesz je z powrotem przekręcić na prawidłową pozycje? Umnie też się w aksjumach przekręcają, ale ja je z powrotem przekręcam. Jak koło proste to kręć tak, aby szprycha razem z nyplem się przekręciła.



#3 8850

8850
  • Użytkownik
  • 35 posts
  • Skądmałopolska

Posted 24 March 2022 - 20:31

Hej Tomek232

Czy Twoje aksium mavic też z tyłu masz lekko scentrowane?

Czy samczynnie Ci się przekręcają same po jakimś czasie? Czy to problem ze słabym naciągiem? Używasz centrownicy?

 



#4 tomek232

tomek232
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 25 March 2022 - 06:45

No niestety drogi mamy jakie mamy, dlatego w moich aksjumach koło z tyłu mam czasami lekko scentrowane. Ale dla mnie to nie problem, bo sam sobie centruje. Nie posiadam centrownicy, można sobie poradzić bez. Szprychy też mi się samoczynnie przekręcają. Ale to tylko w tylnym kole, z przodu nie przypominam sobie abym przękręcał szprychy lub centrował koło.

Dlaczego szprychy się przekręcają to nie wiem. Mogą, więc się przekręcają ;)



#5 Severian

Severian
  • Użytkownik
  • 148 posts

Posted 25 March 2022 - 17:18

Hej Tomek232

Czy Twoje aksium mavic też z tyłu masz lekko scentrowane?

 

Miałem aksiumy w canyonie i te same problemy.Obracajace się szprychy w tylnym kole,rozcentrowanie.Żadna szprycha mi nie pękła ,a koła nie miały lekko.Tył woziłem do lokalnego magika na centrowanie ze dwa razy.Orzekł,że boi się naciągać bardziej te szprychy i koło było trochę rozcentrowane.Dało się z tym żyć.
Słyszałem też ,że te szprychy są słabo zabezpieczone przed korozją i po wodzie potrafią przyrdzewieć na amen.
 



#6 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 25 March 2022 - 21:54

Zgadza się. Na kazdy nypel puszczałem kropelkę oleju co jakiś czas. pozdr



#7 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 11 May 2023 - 21:04

przekręcanie szprych aero to bolączka straight pull. Zagięcie w szprychach J-bend trzyma szprychę i nie pozwala się jej okręcić, w straight pull szprycha nie jest niczym blokowana i w wyniku jazdy i chwilowym luzowaniu się szprych przy każdym obrocie koła, szprychy podczas wibracji okręcają się w okół własnej osi. Najwięcej to widać po stronie nie napędowej tylnego koła, gdzie naciąg jest najsłabszy. 

 

Pozostaje sprawdzenie naciągu skalibrowanym miernikiem i najlepiej przy założonej oponie. Koła muszą być dobrane pod wagę zawodnika, np 24 szprychy przy wadze 100kg będą się bardziej luzowały niż przy zawodniku 70kg

 

 


  • Radko likes this

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04




Reply to this topic