Przekręcenie Szprych Aero Taliowanych A Wpływ Na Ich Pracę
#1
Posted 24 March 2022 - 10:50
#4
Posted 25 March 2022 - 06:45
No niestety drogi mamy jakie mamy, dlatego w moich aksjumach koło z tyłu mam czasami lekko scentrowane. Ale dla mnie to nie problem, bo sam sobie centruje. Nie posiadam centrownicy, można sobie poradzić bez. Szprychy też mi się samoczynnie przekręcają. Ale to tylko w tylnym kole, z przodu nie przypominam sobie abym przękręcał szprychy lub centrował koło.
Dlaczego szprychy się przekręcają to nie wiem. Mogą, więc się przekręcają
#5
Posted 25 March 2022 - 17:18
Hej Tomek232
Czy Twoje aksium mavic też z tyłu masz lekko scentrowane?
Miałem aksiumy w canyonie i te same problemy.Obracajace się szprychy w tylnym kole,rozcentrowanie.Żadna szprycha mi nie pękła ,a koła nie miały lekko.Tył woziłem do lokalnego magika na centrowanie ze dwa razy.Orzekł,że boi się naciągać bardziej te szprychy i koło było trochę rozcentrowane.Dało się z tym żyć.
Słyszałem też ,że te szprychy są słabo zabezpieczone przed korozją i po wodzie potrafią przyrdzewieć na amen.
#7
Posted 11 May 2023 - 21:04
przekręcanie szprych aero to bolączka straight pull. Zagięcie w szprychach J-bend trzyma szprychę i nie pozwala się jej okręcić, w straight pull szprycha nie jest niczym blokowana i w wyniku jazdy i chwilowym luzowaniu się szprych przy każdym obrocie koła, szprychy podczas wibracji okręcają się w okół własnej osi. Najwięcej to widać po stronie nie napędowej tylnego koła, gdzie naciąg jest najsłabszy.
Pozostaje sprawdzenie naciągu skalibrowanym miernikiem i najlepiej przy założonej oponie. Koła muszą być dobrane pod wagę zawodnika, np 24 szprychy przy wadze 100kg będą się bardziej luzowały niż przy zawodniku 70kg
- Radko likes this
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04