Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dt Rr511 V Fratelli Fx 2035


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 ex_lemon

ex_lemon
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądKnurów

Napisano 25 marzec 2022 - 21:25

Witam,

 

jak w temacie, które koła będą lepsze.

 

1. DT RR511 - DT 350 ratchet 18T + Sapim D-Light = 1710g

Wysokość obręczy 32 mm.

https://lemonbike.eu.../#configuration

 

Cena ok. 1700 zł

 

czy

 

2. FRATELLI FX 2035 - DT 350 ratchet 18T + Sapim D-Light = 1630g

Wysokość obręczy 35 mm.

https://lemonbike.eu.../#configuration

 

Cena ok. 2200 zł

 

Oczywiście do obu modeli można dobrać za dopłatą szprychy Sapim CX-Ray, które trochę obniżą jeszcze wagę.

 

Kolega ma zestaw nr 1 i jest z niego zadowolony, natomiast nie znam marki FRATTELLI.

 

Czy ktoś podpowie co wybrać? A może coś innego w podobnej cenie?

 

 

 



#2 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 25 marzec 2022 - 21:57

Lepiej brać takie do których później łatwo kupić części zamienne czyli wg. mnie opcja nr. 1. Można pomyśleć na "firmową" odmianą tych kół czyli DT Swiss PR 1600 SPLINE 32


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#3 ex_lemon

ex_lemon
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądKnurów

Napisano 25 marzec 2022 - 22:42

Oba modele składane są w Lemonbike, więc dostęp do części jest. Te Fratelli są lżejsze o wyższym stożku pytanie jak jest z ich wytrzymałością.



#4 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 26 marzec 2022 - 12:49

Skoro ktoś je sprzedaje to powinny mieć taką wytrzymałość żeby przetrwać min 2 lata gwarancji. Ciężko odpowiedzieć na takie pytanie bez wykonania badań. 

 

Ogólnie urok kupowania części które nie są popularne jest taki że raczej się niczego nie dowiesz na ich temat dopóki nie kupisz. 

 

Jedyne czego można się domyślać to, że skoro są wyższe i lżejsze od RR511 to pewnie będą od nich mniej "wytrzymałe" lub o co bym się bardziej martwił mniej sztywne. 

 

Dodatkowo są jak na szosowe standardy raczej ekstremalnie szerokie co jak dla mnie je dyskwalifikuje ale pewnie znajdzie się cała masa osób dla których 20mm wewnętrznie to zaleta.

 

Obręcze DT są łączone przez spawanie co jest raczej zaletą, a Fratelli nie. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#5 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 387 postów

Napisano 26 marzec 2022 - 16:38



Dodatkowo są jak na szosowe standardy raczej ekstremalnie szerokie co jak dla mnie je dyskwalifikuje ale pewnie znajdzie się cała masa osób dla których 20mm wewnętrznie to zaleta.



Zapraszam do wyjścia z pod kamienia. 20mm wewn szerokości to w tym momencie standard i oczywista zaleta.

#6 ex_lemon

ex_lemon
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądKnurów

Napisano 29 marzec 2022 - 19:50

Planuję założyć na te obręcze opony GP 5000 w rozmiarze 28C, także może ta szersza obręcz będzie lepsza do tego? Ktoś jeszcze podpowie, co wybrać?

 

Obecnie mam koła podstawowy model Bontragera TLR czy po zakupie jednych bądź drugich odczuję różnicę w przyspieszaniu/ jeździe?





Dodaj odpowiedź