Popękany Łańcuch - Shimano 105 (Hg601Q)
#1
Napisano 29 kwiecień 2022 - 09:53
#3
Napisano 29 kwiecień 2022 - 10:39
Na zdjęciu łańcuch wygląda, jakby miał 100 lat. W 2019 r. miał przebieg 1800 km, więc obecnie ile może mieć? Koło 4-6k? Pytam, bo ten łańuch naprawdę wygląda jakby był bardzo stary. Mój KMC po 5000 km błyszczy się jak nówka (oczywiście po uprzednim przetarciu szmatką).
- Tomaszek lubi to
#4
Napisano 29 kwiecień 2022 - 10:51
Na zdjęciu łańcuch wygląda, jakby miał 100 lat. W 2019 r. miał przebieg 1800 km, więc obecnie ile może mieć? Koło 4-6k? Pytam, bo ten łańuch naprawdę wygląda jakby był bardzo stary. Mój KMC po 5000 km błyszczy się jak nówka (oczywiście po uprzednim przetarciu szmatką).
Hey bonobo jest brudny bo wylądował na szosie i piachu 2 razy jak się zerwał - jeśli o tym mówisz. Potem brudnymi łapami go międliłem jak wracałem do domy prowadząc rower a łańcuch w ręku trzymając... Zmierzyłem jak bardzo był rozciągnięty i ledwo 0.5 wskazało narzędzie do łańcucha. Zerknąłem na Strave i ma dokładnie przejechane 3593.5 km. Może duży przebieg ale na Tubro w domu to nie miał ciężkiego życia. Dziwi mnie to ile ogniw jest popękane! Rozumiem że jedno by puściło, ale takie coś!? Tak czy siak dzięki za odp.
#8
Napisano 29 kwiecień 2022 - 11:31
3,5 tysiaka to całkiem sporo. Jeśli zmieniasz biegi pod obciążeniem to takie rzeczy przy takich przebiegach potrafią się wydarzyć.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
No wiem, ale właśnie na Turbie (smart trainer jak to dzieciaki mówią) to prawie w ogóle nie zmieniam biegów. Sądzę że normalnie, na szosie, to by jakieś ogniwo puściło i to by było tyle. Ale tutaj jest ich tyle popękane że nie wydaje mi się żeby to obciążenia pracy łańcucha to spowodowały.
#9
Napisano 29 kwiecień 2022 - 11:33
Miałem lata temu identyczną systuację, ale z łańcuchem Yaban. To wada materiału i nadaje się na gwarancję. Chociaż poo 3k to już chyba swoje km z niego wykręciłeś.
Wow! No to jest to jakoś tam pocieszające że ktoś miał podobną sytuację. O gwarancie czy kosztach nie myślę ale raczej o uniknięciu podobnych przypadków w przyszłości.
#11
Napisano 30 kwiecień 2022 - 17:21
To wada materialowa, mialem takie 2 lancuchy „105”, jeden udalo mi sie reklamowac - w miare nowy byl, no i kupowany w wiggle, inne podejscie do klienta
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Hey Rrr16, dzięki za wpis. No to wiadomo już o co chodzi. Ja go też kupiłem w chainreaction a jak wiadomo (niestety) Wiggle ich kupił więc to jest to samo...
Fakt, że jak kupujesz on-line to ze zwrotami jest zero problemu (przynajmniej takie moje obserwacje).
#15
Napisano 27 kwiecień 2023 - 21:24
nick zauważył co trzeba, sworzeń w otworach ogniwa jest na wcisk (mechanicy wiedzą co to), jeśli obróbka cieplna została źle wykonana, hartowanie z odpuszczaniem to materiał ogniwa jest twardy ale kruchy, po montażu sworznia są naprężenia i być może już pęknięcia, podczas jazdy kiedy pojawiają się dodatkowe, pęknięcie się powiększa i w końcu ogniwo pęka.