Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem - Rura Sterowa I Ekspander (Nabicie)


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 94 postów

Napisano 20 czerwiec 2022 - 20:52

Witam,

dzisiaj obniżając kierownicę poprzez przełożenie kolejnej podkładki pod mostkiem na górę zreflektowałem się, że chyba nie do końca może być ok. z moją rurą sterową tj. z osadzeniem ekspandera (przynajmniej zakładam, że to jest właśnie ekspander). Rura jest z tego co widzę z carbonu, a rower to Author Aura 55. W załączeniu przesyłam zdjęcie,

https://zapodaj.net/...c5a680.jpg.html

wydaje mi się, że element montowany wewnątrz rury powinien być osadzony do końca i opierać się o brzeg rury (nie powinno być szczeliny). Jeśli mam rację, to czy wystarczy wykręcenie ekspandera i ponowne jego osadzenie z dokręceniem (jaki moment 7 nm?) i czy mogłem nieświadomie wyciągać ekspander kręcąc za mocno śrubą mocującą "dekielek" nakrywający podkładki (śruba ta służy za kasowanie luzu).



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 czerwiec 2022 - 03:32

Twoje zdjęcie (przymiarka na gołej rurze sterowej) tak naprawdę nie odzwierciedla docelowego montażu.

 

Standardowo ponad mostkiem zakłada się jeszcze jedną małą podkładkę ahead (zwykle 5 albo 10 mm), która musi wystawać o kilka milimetrów ponad krawędź rury sterowej. A nawet gdybyś podkładki nie zastosował, to ekspander będzie się stykał z mostkiem, który również musi wystawać o kilka milimetrów ponad sterówkę, ale nigdy bezpośrednio z rurą.

 

Ponieważ podkładka ma większą średnicę niż rura sterowa, ekspander na 99% obniży się poprawnie i zetknie z podkładką. Czyli wszystko wygląda u Ciebie normalnie, nie ma powodu do obaw.

 

 


  • Jacko lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 czerwiec 2022 - 05:56

Mimo wszystko ja bym zrobił tak jak sam zaproponowałeś: odkręć, posmaruj pastą do karbonu, opuść ile możesz i przykręć ponownie (6Nm na początek). Potem jak już przykręcisz mostek to odkręć na chwilę top-cap i sprawdź czy „compression plug” siedzi na swoim miejscu czy znów się wysunął.

Compression plug mógł się wysunąć bo ktoś próbował kasować luz na sterach bez poluzowania mostka. Czasem się może zdarzyć taka wtopa z pośpiechu.

#4 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 94 postów

Napisano 21 czerwiec 2022 - 20:10

Dzięki za pomoc. Marcin321 pewnie masz rację, zapewne ja tak zrobiłem dokręcając za mocno top-cap przy skręconym mostku. Spróbuję ogarnąć ten problem.
Mikroos. Podkładek nie ma na zdjęciu, bo ja nie o tym 🙂. Prawdopodobnie tak jak napisałem dokręcając top cap wyciągałem ekspander osadzony w rurze.
  • TomekSw lubi to



Dodaj odpowiedź