Jump to content


Photo

Zakup Starszego Aero


12 replies to this topic

#1 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 110 posts

Posted 07 July 2022 - 14:00

Witam,

dojrzałem do zmiany roweru. Obecnie użytkuję leciwego endurance ze stajni Authora, który jest na aluminiowej ramie. Zapragnąłem czegoś szybszego, tzn. wiem, że rower sam nie jedzie, ale... no właśnie zakładam, że geometria ramy, materiał z którego jest ona wykonana pozwolą mi rozwijać większe prędkości (1-1,5 km/h). W Authorze została mi ostatnia podkładka pod mostkiem. Średnie moje samodzielne to 31-32 w porywach 33 km/h, średnie W z jazdy dochodzą do 220-230 W choć bywało i więcej. Z racji tego co się dzieje to albo taktycznie poczekam do września/października aby zobaczyć czy nie pojawią się jakieś ciekawe używki, albo już teraz zdecyduję się na coś. Do kupienia są Propele lub Reacto z lat chyba 2016-2018 w cenach 5-7 tys. zł. W zasadzie nie potrzebuję hamulców tarczowych, ale na pewno zakupię drugi komplet kół z 50 mm stożkiem. Czy Waszym zdaniem ma jakikolwiek sens pakowanie się w tak leciwe konstrukcje? Czy znacząco zmieniła się geometria w segmencie aero, czy też bardziej są to zmiany kosmetyczne, które coś dają, ale nie na tyle dużo aby do nich dopłacać kolejne monety :)?

Dodam, że w grę wchodzi rozmiar S.



#2 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 12 July 2022 - 00:04

Moim skromnym zdaniem, problemem nie jest wiek tych rowerów, tylko Twoje oczekiwania. Rowery są OK i jeśli nie zależy Ci na tarczach to wybierz ładny kolor i tyle. Problemem jest to, ze oczekujesz od tych rowerów zysków aero. To nie rama musi być aero, ale Twoje ciało. Zysk będzie taki, jak zmieni się Twoja pozyscja na tym rowerze.

Też myślę o ramie aero, ale tylko dlatego, że są to jedyne rowery, które swoim wyglądem wzbudzają u mnie jeszcze jakiekolwiek emocje. wszystkie inne wyglądają obecnie tak samo nieciekawie.


  • tadzikpl likes this

#3 ogreczek

ogreczek
  • Użytkownik
  • 262 posts

Posted 01 November 2022 - 23:23

Moim skromnym zdaniem, problemem nie jest wiek tych rowerów, tylko Twoje oczekiwania. Rowery są OK i jeśli nie zależy Ci na tarczach to wybierz ładny kolor i tyle. Problemem jest to, ze oczekujesz od tych rowerów zysków aero. To nie rama musi być aero, ale Twoje ciało. Zysk będzie taki, jak zmieni się Twoja pozyscja na tym rowerze.

Też myślę o ramie aero, ale tylko dlatego, że są to jedyne rowery, które swoim wyglądem wzbudzają u mnie jeszcze jakiekolwiek emocje. wszystkie inne wyglądają obecnie tak samo nieciekawie.

 

No chyba tak nie do końca wszystko prawda :) W ramach endurance w pewnym momencie  skończą Ci się podkładki pod mostkiem, a w aero jest zdecydowanie niżej ... 



#4 Marqs

Marqs
  • Użytkownik
  • 477 posts

Posted 04 November 2022 - 10:42

Jeśli się skończą podkładki to zawsze można zmienić mostek z kątem -6 na -20 🙂
  • 4gotten and ogreczek like this

#5 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 04 November 2022 - 11:03

Dokładnie, w swoim rowerze, zbudowanym na grawelowej ramie jeżdżę z mostkiem -20.


  • ogreczek likes this

#6 ogreczek

ogreczek
  • Użytkownik
  • 262 posts

Posted 04 November 2022 - 11:13

Dokładnie, w swoim rowerze, zbudowanym na grawelowej ramie jeżdżę z mostkiem -20.

 

Nie wpływa to na prowadzenie roweru ? Taki minus? Ja na razie w ramach walki z pozycją zmieniłem mostek z 110 na 120 plus wrzuciłem na negatyw jest minus 6 stopni. W planach jeszcze zejście o 5 mm bo tylko tyle zostało na rurze sterowej. U góry mam podkładkę 5 mm. Czy to prawda że w rurach carbonowych sterowych - ekspander powinien być na wysokości mostka (w sensie tak żeby mostek nie ściskał pustej przestrzeni?) 



#7 EvoPL

EvoPL
  • Użytkownik
  • 91 posts

Posted 04 November 2022 - 11:38

Powinno, część producentów nawet jasno o tym pisze w manualach i warunkach gwarancji. 


  • ogreczek likes this

#8 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 04 November 2022 - 13:29

U jednych tak, u innych nie. Np. w Canyonach rura sterowa na wysokości mostka jest pusta.
  • ogreczek likes this

#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,616 posts
  • SkądSzczecin

Posted 04 November 2022 - 13:30

W praktyce te 5 mm przesunięcia i tak nie robi żadnej różnicy. Ekspander usztywnia rurę na odcinku znacznie dłuższym niż długość samego ekspandera (tym bardziej, że rura jest ściskana na dłuższym odcinku przez obejmę, która również ma swoją sztywność i rozprowadza "swój" ucisk na pewnej długości).


  • ogreczek likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 04 November 2022 - 14:28

Nie wpływa to na prowadzenie roweru ? Taki minus? Ja na razie w ramach walki z pozycją zmieniłem mostek z 110 na 120 plus wrzuciłem na negatyw jest minus 6 stopni. W planach jeszcze zejście o 5 mm bo tylko tyle zostało na rurze sterowej. U góry mam podkładkę 5 mm. Czy to prawda że w rurach carbonowych sterowych - ekspander powinien być na wysokości mostka (w sensie tak żeby mostek nie ściskał pustej przestrzeni?) 

Nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy, czy też jakiś niedogodności z tym związanych. Robię z takim mostkiem bardzo długie trasy i nic złego się nie dzieje.
Jeśli chodzi o ekspander to zawsze umieszczam go na wysokości mocowania mostka. 


  • ogreczek likes this

#11 ogreczek

ogreczek
  • Użytkownik
  • 262 posts

Posted 04 November 2022 - 14:33

Nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy, czy też jakiś niedogodności z tym związanych. Robię z takim mostkiem bardzo długie trasy i nic złego się nie dzieje.
Jeśli chodzi o ekspander to zawsze umieszczam go na wysokości mocowania mostka. 

 

Fajnie. Już się martwiłem, że z pół Endurance nie zrobię czegoś bardziej do ścigania. Wiadomo że bazy kół, czy sztywności nie zmodyfikuje, ale pozycję (Reach i Stack) już tak :) 



#12 Dulu85

Dulu85
  • Użytkownik
  • 1 posts

Posted 04 October 2023 - 21:02

Witam,
Od klika lat jeżdżę na Cannondale R800 na 105 , nosze się z zamiarem kupna pierwszego w życiu aero . Pierwszy wybór padł na Propela Advanced 1 bądź 2 . Czy może ktoś coś podpowiedzieć czy to trafny wybór czy lepiej kupić coś innego.
Będę bardzo wdzięczny za każda podpowiedz
Dzięki

#13 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 110 posts

Posted 05 October 2023 - 07:54

To może ja wypowiem się nieco jako autor wątku. Finalnie kupiłem nowego TCR - w tamtym czasie rynek był mocno zdrenowany i wziąłem to co było, a w zasadzie to co nieoczekiwanie się pojawiło. Po dołożeniu kół i wypracowaniu agresywniejszej pozycji średnie wzrosły do 33-35 km/h pomimo, że są jeszcze podkładki pod mostkiem. Co do Propeli, o których piszesz, to tak, te rowery są mega warte uwagi. Jeśli masz pieniądze to łap na elektrycznej grupie, ale i 105 mechaniczna jest dobra. A po środku masz ewentualnie konwersję na 105 di2, która przy dobrych wiatrach może tak mocno nie obciążyć portfela.

 





Reply to this topic