Hamulce Tarczowe Ultegra - Tłok Nie Odbija
#2
Napisano 20 lipiec 2022 - 07:15
Jak nie pomoże to trzeba rozebrać zacisk i przelać układ.
#4
Napisano 20 lipiec 2022 - 13:50
Czyszczenie alkoholem ok. Jednak przed wsunięciem tłoczka lepiej go nasmarować albo płynnem do hamulców (mineralny) lub WD40. Wyjałowiony alkoholem tłoczek będzie miał większe opory.
Przed wysunięciem tłoczków warto je również zblokować dystansem (dedykowanym lub dorobionym o odpowiedniej grubości). Jak tłoczek wysunie się zbyt daleko to możesz rozszczelnić układ i trzeba będzie go odpowietrzyć.
- blackrain i bzx lubią to
#6
Napisano 21 lipiec 2022 - 13:18
#7
Napisano 21 lipiec 2022 - 16:28
Dobra, kupiłem spray do czyszczenia hamulców, znalazłem, że nadaje się do tego szczoteczka do zębów, dla pewności wziąłem też płyn do hamulców aby nasmarować tłoczek. Chyba jutro się za to zabiorę, dziękuję za rady!
Jedyny czym bym smarował tłoczki Ultegry to olej mineralny, generalnie to samo czym jest zalany układ żeby nie uszkodzić uszczelek jakąś chemią. A jak nadarzy się pierwsza okazja to zrobić pełen serwis z wyjęciem tłoczków i czyszczeniem wnętrza zacisku.
#10
Napisano 22 lipiec 2022 - 10:21
Oba powinny poruszać się podobnie. Jeżeli jeden pozostaje nieruchomy, możesz nieco (NIECO!) mocniej nacisnąć, ale pilnuj w tym czasie drugiego tłoczka.
Ewentualnie spróbuj nieco poruszać bezpośrednio sam tłoczek - nacisnąć przy krawędziach, wcisnąć cały do środka itd. Przestrzeń między tłoczkiem a zaciskiem jest wybitnie ciasna, więc byle paproch może przyblokować ruch tłoczka.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#12
Napisano 22 lipiec 2022 - 11:22
panowie, jeszcze jedno pytanie - właśnie z tym walczę. Jeden tłoczek wychodzi lekko (ten co wystawał) a drugiemu się nie chce i nie wiem, czy mam jeszcze mocniej nacisnąć klamkę aby ten drugi się wysunął?
Dziękuję,
Układ "naczyń połączonych" - jak unieruchomisz jeden tłoczek, to w drugim będzie większe ciśnienie i powinien poruszyć się swobodniej. Uważaj tylko przy cofaniu ręcznym tłoczków, bo przyłożenie większej siły bez wyczucia może rozszczelnić układ.
#13
Napisano 22 lipiec 2022 - 13:04
Oba powinny poruszać się podobnie. Jeżeli jeden pozostaje nieruchomy, możesz nieco (NIECO!) mocniej nacisnąć, ale pilnuj w tym czasie drugiego tłoczka.
OK, zriobione. Jeden tłoczek przytrzymałem, drugi wysinął się nieco mocniej. Wszystko wyczyściłem, lekko nasmarowałeł płynem do hamuców ale przy obserwacji widzę, że prawy tłoczek wychodzi wcześniej, lewy dopiero przy mocniejszym naciśnięciu klamek.
W przednim hamulcu to działa równoczeście.
Jakiś pomysł, co z tym zrobić? Dziękuję za rady.
#14
Napisano 22 lipiec 2022 - 13:07
W teorii nie powinno tak być, ale...
Sprawdź, jak to wygląda z założoną tarczą. Jeżeli na klamce nie czujesz jakiejś wyraźnie skokowej pracy (szczególnie skokowej dwustopniowo, tj. najpierw wysuwa się jeden klocek, a potem drugi, a Ty wyraźnie czujesz oba momenty na klamce), to wg mnie nie ma powodu do paniki.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#16
Napisano 01 sierpień 2022 - 14:30
Panowie, temat powraca. Wszystko wyczyszczone ale hamulec działa dość słabo. Po kilku hamowaniach było lepiej ale zaczął piszczeć. Ogólnie jestem w stanie zablokować koło nie mniej jednak mam wrażenie, że modulacja się pogorszyła. Czy to może oznaczać zapowietrzenie czy coś innego, co powinienem sprawdzić?
Jeszcze dodam, że i klocki i tarczę czyściłem sprayem do hamulców.
Dziękuję
#17
Napisano 06 sierpień 2022 - 12:51
Wymienić klocki. Albo przełożyć przednie do tyłu i vice versa i zobaczyć, co się stanie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#19
Napisano 07 sierpień 2022 - 14:21
Nie ma takiej możliwości, żeby poprawnie działający zacisk nie przyjął oryginalnego klocka - nawet zupełnie nowego.
Skoro świeży klocek nie wchodzi, to wracasz do punktu wyjścia - coś jest nie tak z samym zaciskiem.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?