Skocz do zawartości


Zdjęcie

Giant Defy 2 2011 opłaca się?


124 odpowiedzi w tym temacie

#21 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 04 kwiecień 2011 - 17:46

Nie chodzi o to ,że osprzęt padł bo wytrzyma sporo. Chodzi o kulturę pracy pojezdzisz 2 misiące i Cie zacznie wkurzać ,że bieg nie wskakuje szybko ,że nie przeskakuje itp itd. Podejrzewam ,że po sezonie -dwóch z tegi Gianta zostałaby rama wicelec ,kiera mostek i sztyca. Resztę byś wymienił zaczynając właśnie od osprzętu. Nie ma sensu napalać się od razu na zakup. Sam szukałem w tym sezonie szosy i wyrwałem fajnego Treka w dobrej cenie . Śledziłem allegro od początku sezonu i rowerów w cenie za ok 3 tyś było dużo. Poczekaj z tydzień dwa i kupisz coś sensownego "przyszłościowego"
CO do zakupu używki masz rację trochę strach. Na pewnoe bałbym się kupićużywany akrbon ,ale jakieś 2 sezonowe alu można brać .
Powiedz na jakiej ramie szukasz roweru (wielkość)
Masz nówke na 105+Tiagra
http://allegro.pl/ro...1543268923.html

#22 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 04 kwiecień 2011 - 17:51

To nie chodzi o to, że sora pada tylko że to najniższa półka i swoją precyzją duuużo odstaje.

Chcesz fakty:
Klamki - mało precyzyjne, trzeba czasem 'dociągać' bieg. Chodzą strasznie topornie, szczególnie przednia bardzo ciężko. O wygodzie trzymania nie wspominam.

Przerzutka = sama w sobie jest ok z tym że na 8rz, od tego roku chyba na 9 ale standardem jest już 10. Te 4 biegi więcej mi osobiście by się czasem przydały.

Hamulce - ja wymieniałem od razu bo to coś tylko na wygląd jest wsadzone

Korba jeszcze na kwadrat

Piasty 2200 bez łożysk maszynowych.

==============

Nie jestem znawca, raczej super amator ale nawet mi już dużo brakuje w sprzęcie który posiadam. Nie mniej jednak ja za prawie identyczny rower dałem 1700zł a nie 3000 i również był nowy czyli merida 880. Prawie w ogóle nie różni się wyposażeniem a kosztuje 2x drożej po czym i tak wymienisz w nim połowę. Ale tak jak mówię ja się nie znam;)

Byłem uparty jak ty i chciałem koniecznie nowy, teraz dołożył bym 500zł i kupił za trochę ponad 2 tysiaki jakiś używany.

#23 janekws

janekws
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • Skądddz

Napisano 04 kwiecień 2011 - 18:10

Rozmiar: 480 mm, wiec raczej nie dla ciebie

#24 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 04 kwiecień 2011 - 18:25

A tam stary, głupoty gadasz. Co ci się niby ma rozpaść w używanym rowerze?? Przecież widzisz co kupujesz. Nawet jak ci padnie przerzutka, to wynmieniasz za 200zł, a i tak jestes do przodu z tysia, dwa, zależy jakiej klasy rower kupiłeś. I dodajmy że to jest szosa a nie mtb. Więc na tych rowerach nikt nie skacze i ich nie katuje, tu rzadziej sie coś psuje. a kasete i łańcuch i tak co sezon dwa trza zmieniać. Tak więc jak masz rower uzywany sezon to nie wiem czego tu można się obawiać. Pęknietej ramy?

Jak dla mnie ten Giant to zdzierstwo, bo płacisz za to że masz napis giant na ramie. Za rok chcesz wymienic grupę na wyższą. I co, tamtą wyrzucisz lub sprzedaz za groszę, a nowa 105 to spory wydatek, więc lepiej już od razu dopłacić te 500 i brac na 105, niz potem dopłacać 1500, no nie?

I nie napalaj się tak na to że Giant, bo akurat przy najniższych modelach nie ma to aż takiego znaczenia i wcale rama może okazać się nie lepsza niż Merida. W każdym razie wolał bym porządnął Meridę na 105, niz Gianta na kompletnym badziewiu, jak ten z linku. Rama dużo różnić się nie będzie, a na pewno odczujesz różnice na lepszych kołach i osprzęcie.

Dałem ci link do bardzo dobrego rowerku, do Posisona, którego sobie ludzie chwalą, i masz go od razu na 105 i w miarę dobrych kołach. czemu więc go nie bierzesz pod uwagę??

A wymienić łatwo, oczywiście, jak masz sporo kasy to wszystko łatwo. gorzej jak nie masz ;) A skoro wymienic łatwo., to czemu nie kupic urzywki i wymienić to co ci nie pasuje? Wciąż będziesz z kasa do przodu ;)

#25 Kames

Kames
  • Użytkownik
  • 82 postów
  • SkądDŚ!Das ist super;)

Napisano 04 kwiecień 2011 - 19:09

Dokładnie podzielam poglądy kolegi Bartosza...:)Odnośnie "rowerowych okazji".Chodzi mi o np.takie rowerki-http://allegro.pl/sz...1539993858.html.Jak widać stan sklepowy a jaka cena!W sklepie ten konkretny model kosztuje 2200zł,tutaj myślę,że pójdzie do 1,5k góra(chyba,że ustawił jakąś chorą cenę minimalną :-D,sam dał bym do 1,3k ).O takich okazjach właśnie mówimy.Dzisiaj tylko takich perełek bym szukał,a poniżej 105 nawet sobie d....... nie zawracał ;-)

ps.Czasem sprzedają takie wychuchane rowerki że dziw bierze czytając opis widząc przebieg kilka k,gdy bike niektórych po pierwszej 100 wygląda gorzej :mrgreen:

#26 Darkievicz

Darkievicz
  • Użytkownik
  • 145 postów
  • SkądUstroń

Napisano 05 kwiecień 2011 - 13:57

Nie wyobrażam sobie kupna używanego roweru i nie zobaczenia go na żywo. Zdjęcia to tylko zdjęcia. I nie prawdą jest to, że szosy nie można zajechać. Nie każdy dba lub umie dbać o rower. Druga sprawa, że drogi u nas to jedna wielka kpina i głębsza dziura może zrobić niezłe spustoszenie w sprzęcie zwłaszcza z glebą.
Pozostaje też temat gwarancji na ramę drugi właściciel traci do niej zwykle prawo.
Nie jestem tu za tym żeby faworyzować nówki bo ceny w PL są tragiczne. Ale jak ktoś nie jest pewny czy potrafi ocenić kondycje roweru to lepiej niech się zastanowi.

#27 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 05 kwiecień 2011 - 14:54

Darkievicz, wszystko da się zbadać.

Jeśli jest opis "stan idealny" to już jest otwarta droga by taki rower zbadać głębiej. Wszelkie opisy typu "przejechał sezon, dwa sporadycznie, normalne ślady użytkowania, drobne ryski itd." to znak, że rower jest już naprawdę używany i raczej ciężko tu będzie mieć świadomośc, że można kupić coś prawie nowego.

Wiem coś o tym, bo i kupowałem, i sprzedawałem, więc jakieś pojęcie o tym mam. Zaczęło się od stalowego rumaka za pare stówek, fakt, że był malowany, troche pordzewiały pod farbą, ale za kompletną szosę za 500zł nie mozna miec wymagań. Potem kupiłem nową ramkę, używany widelec, potem sprzedałem jako używany komplet, gość był zadowolony bo i opis i cena adekwatna. Następnie kupiłem uzywaną nówkę ramę, okazało się, że był mały odprysk, więc był niesmak. W międzyczasie kupiłem nowy jak używany widelec, odesłałem go, bo była za krótka rura sterowa, a i stan nie był na 6, tylko na 5. Kupiłem, więc inny jako używana nówka, stan był faktycznie na 6, złożyłem, sprzedałem jako zestaw i również gośc był zadowolony. W tym czasie wyczaiłem okazję perełkę, obecny frameset Treka 1.9 za 850zł ze sterami i mostkiem. Stan prawie nówka, do tego gwarancja dożywotnia, paragon z ceną zakupu 1600zł i zakup na miejscu, bo miałem tylko 60km.

I na takie perełki własnie warto czekać i liczyć, bo nie dość, że kupiłem tanio to jeszcze prawie pod nosem.

Myśle, że kolega Xubix nie obrazi się, jak napiszę, że jego obecny Spec to też okazja-perełka, która smykła mi przed oczyma ;)

#28 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 kwiecień 2011 - 18:32

Mam do Was jeszcze jedno pytani które nasunął mi przedmówca. Jak wygląda sytuacja związana z wytrzymałością kół? Chodzi mi o to czy jeśli najada na jakąś większą dziurę do mogę się pożegnać z obręczami lub jeśli najadę na kamień to dętka prawie na pewno pęknie? Pytam ponieważ jeśli chodzi o rowery szosowe to jestem kompletnym laikiem i chciałbym posiadać jakieś podstawowe informacje a wiadomo że koła w MTB to nie to samo . Dodam że mieszkam w Krakowie-mieście dziur i nierówności Na pewno rower nie będzie obciążony moją wagą ponieważ warzę 63 kg co nie jest raczej dużo . Nadal zastanawiam się nad różnymi modelami bików ale na pewno w tym tygodniu jakiś kupię.
Pozdrawiam!

#29 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 05 kwiecień 2011 - 18:37

Tzn. po części Deadi masz rację z tymi uzywany sezoon ,albo po 100km. W większości przypadków to ściema chyba ,że kupujemy rower testowe ze sklepu to mamy pewność. Używany sezon jeśli właściciel okaże nam dowód zakupu i ,że jest pierwszym właścicielem to warto. Przyjmijmy ,że w sezonie ktoś jeżdzi te 6-8 tyś. najlepiej zobaczyć rower na żywo wtedy można ocenić faktyczny przebieg.

#30 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 05 kwiecień 2011 - 18:41

Najważniejsza rzecz to odpowiednie ciśnienie w oponach, przeważnie jest napisane na oponie ale takie minimum to 6 atm.
Warto też zainwestować w dobre opony a wtedy na prawde rzadko będziesz miał awarie, praktycznie jak nie przyp... w krawężnik czy dziurę po meteorycie to koła posłużą długie lata.

#31 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 kwiecień 2011 - 19:09

Aha no to super. Kiedyś ktoś mi mówił że częsta zmiana dętek to norma . Ale raczej wierze bardziej Tobie niż tej osobie

#32 Gosc_dmnklg_*

Gosc_dmnklg_*
  • Gość

Napisano 05 kwiecień 2011 - 20:58

A co powiesz na taki projekt(wg mnie najlepsze co można mieć za 2000zł, a będzie moim zdaniem nawet lepsze od tego gianta):
-kupujesz tego 2dangera http://allegro.pl/ws...1540713619.html masz niezawodną campę veloce- sam na niej jeździłem i mogę polecić jest porównywalna do 105 (moje odczucia mówią nawet że lepsza i to dużo),
- ramę http://allegro.pl/ra...1510900093.html wg mnie to tak jak poprzedniczka (via montana) dość dobra rama na początek, wizualanie nawet bardzo mi się podoba,
-a tego tysiaka i to za co sprzedasz ramę możesz przeznaczyć np. na kierkę, mostek, sztycę i siodło (za 1000zł już kupisz coś naprawdę dobrego).
Jak takie coś Ci odpowiada to z przełożeniem ramy sam sobie poradzisz, albo serwis,a jak serwis Ci nie odpowiada to wbij do Olkusza i Ci to złożę za grosze na owijkę ;-)

#33 Sajgon

Sajgon
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądFSL/FG

Napisano 05 kwiecień 2011 - 21:09

dmnklg, Ja właśnie tak zrobiłem, trzeba tylko pomyśleć o wymianie przedniej przerzutki (hak), sztycy no i w moim przypadku stery też poszły do wymiany bo ani te oryginalne ani te od accenta nie pasowały wg. serwisu. Ramę udało mi się kupić w przedsprzedaży za 100pln taniej, wyszło ostatecznie około 2200pln.

Aha, rower wygląda pięknie jak dla mnie :mrgreen: niedługo zamieszczę foty w odpowiednim wątku.

#34 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 05 kwiecień 2011 - 22:13

Ten 2Danger to jest pozyywna obraza wszystkich Firmówek na 2300/Sora 8-)

#35 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 06 kwiecień 2011 - 09:15

Zaraz zaraz, nie dla każdego rower to tylko maszynka do trzepania kilometrów którą się kupuję możliwie najmniejszym nakładem finansowym.
Wizualnie i technicznie rama Giant'a jest rok świetlny przed tym 2danger czy Apex'em. Zwróćcie uwagę jak ten Defy jest wyprofilowany, to nie są proste rurki obsmarkane spawem, tylko skomplikowany proces technologiczny w którym Giant się specjalizuje, zresztą jako jedna z nielicznych firm wykonuje ramy we własnej fabryce od zera.

Co wam tak zależy na jego (ditom'a) kasie, i tak zaoszczędzone pieniądze wyda na głupoty :-)

#36 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 06 kwiecień 2011 - 11:01

Zaraz zaraz, nie dla każdego rower to tylko maszynka do trzepania kilometrów którą się kupuję możliwie najmniejszym nakładem finansowym.
Wizualnie i technicznie rama Giant'a jest rok świetlny przed tym 2danger czy Apex'em. Zwróćcie uwagę jak ten Defy jest wyprofilowany, to nie są proste rurki obsmarkane spawem, tylko skomplikowany proces technologiczny w którym Giant się specjalizuje, zresztą jako jedna z nielicznych firm wykonuje ramy we własnej fabryce od zera.

Co wam tak zależy na jego (ditom'a) kasie, i tak zaoszczędzone pieniądze wyda na głupoty :-)


Jak kupuje rower aby go sobie poogladać, to czemu nie. Ale może lepiej w takim wypadku kupić plakat. Na pewno będzie taniej ;) A zamiast sory dura ace ;)

Nie wiem co takiego zaawansowanego technicznie jest w tej ramie, choć od 2danger rzeczywiście dużo ładniejsza. Ale już od zaproponowanego przeze mnie poisona niekoniecznie. Tak samo niekoniecznie od Meridy, której akurat walorów estetycznych nie brakuje (przynajmniej niektórym modelom).

Ale chyba nie jesteśmy tu od tego, aby doradzać co jest ładniejsze, bo chyba każdy ma inny gust, no i chyba jeśli o to by chodziło to kolega by wybrał co mu się najbardziej podoba. Wygląd ma znaczenie, ale nie tylko on jest ważny ;)

Ps. a tego defiego da rade za 2kzł z hakiem wyrwać, a nie za 3!

#37 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 06 kwiecień 2011 - 11:37

Co wam tak zależy na jego (ditom'a) kasie, i tak zaoszczędzone pieniądze wyda na głupoty


to po co w ogogóle zakładać wątek czy się opłaca?

ciekawe czy byłbyś taki figofago jakbyś chciał kupić sobie rower/samochód, nie znając rynku...

co do Ginata, chyba wszystko zostało powiedziane na jego temat i ceny: jak ktoś śpi na kasie proszę bardzo niech kupuje co mu się podoba, ale jak ktoś ceni każdy grosz to niech się dwa razy zastanowi...

#38 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 kwiecień 2011 - 12:04

Tylko nie na głupoty!!!!!! :-P Na kasie nie śpię niestety. Póki co szukam jeszcze czegoś innego. Rama 2danger nie podoba mi się za bardzo natomiast w Defym z wyglądu jest super i z tego co niektórzy mówią jakość też jest ok . Ale na Giancie świat się nie kończy. Szukam dalej .

#39 ojcie_c

ojcie_c
  • Użytkownik
  • 312 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 06 kwiecień 2011 - 18:52

Ja mogę napisać tylko tyle: jako człowiek pracujący, zacisnąłem pasa przez kilka miesięcy, uzbierałem kasę, kupiłem Defy 1, zmieniłem siodełko, hamulce (z Sory na Tiagrę), w czwartek montuję blat 52 i likwiduję 30, i będę miał rowerek, jaki sobie wymarzyłem.

Złego słowa o Defy nie powiem, bo już zaczynam odczuwać różnicę w porównaniu do mojej starej kozy. Wygląda ładnie, jeździ też pięknie, bark mnie nie boli, plecy też nie.

Ditom: jeśli ten Defy podoba ci się, szukaj okazji w sieci, niedawno ktoś sprzedawał Defy na Tiagrze rocznik 2010 za 1700 tutaj, rozmiar ML (56). Może coś się jeszcze trafi.
Poza tym zawsze można negocjować ze sprzedawcą w sklepie.

#40 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 kwiecień 2011 - 20:39

Mam do Ciebie pytanie. Orientujesz się jaka jest waga Twojego roweru ? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji.



Dodaj odpowiedź