Skocz do zawartości


Zdjęcie

Oś Qr 9Mm A Tarcza - Problem Wysuwającego Sie Koła


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 430 postów
  • Skądwwwa

Napisano 10 październik 2022 - 14:52

Witam

czy może ktoś ma jakiś pomysł albo są na to jakieś patenty - 

mam zwykłą standardową oś Qr 9mm szybkozamykacz ( nie sztywna) 

tarcza 160mm , 

nie ważne jak mocno zaciskam zacisk ( no najmocniej jak umiem ) to przy mocniejszym hamowaniu  ZAWSZE koło- ośka sie wysuwa z widełek w stronę tarczy czyli po lewej stronie o kilka milimetrów , i nie wraca na miejsce - ( kiedyś kiedyś miałem tak w MTB ale tam obręcz była gumowa i obręcz sie gieła ale jak odpuszczałem hamulec - wracała ) 

Czyli -  u góry opona się wyraźnie przesuwa w stronę lewej goleni i to dobry centymetr - tak że wypada poza błotnik 

 

przy rozpinaniu widać że wysuwa sie ośka po stronie tarczy i jak luzuje to wraca na miejsce.... 

 

w widelcu są blokadki na końcach ale nakrętka / szybkozamykacz  ma troche luzu znaczy jej średnica jest o te pare mlimetrów mniejsza niż to miejsce na nią. 

 

czy - gówniany zamykacz i są jakieś lepsze ? czy na osi Qr 9mm to standard ? no chyba nie , rozumiem że to mniej sztywne niż sztywna oś - ale jakbym zahamował z całej siły to opona niemal dotknie lewej goleni a to chyba nie ma prawa tak sie dziać. 

 

jakieś sposoby  ? zapinka z nakrętką o wiekszej średnicy ? ( jaka )  skręcanie koła na stałe jakimś zamykaczem ?  wtedy mocniej sie dokręci ?? jakieś polecane ? 

 

jak sie uda jutro nagram filmik ale myśle że Co mają tarcze + zwykłą ośke spotkali sie z tym zjawiskiem 

 

rozumiem jakbym słabo zapinał koło ale zaciskam ile mam pary w ręce :/ 

 

Pozdr. 



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 październik 2022 - 15:50

To zdecydowanie nie jest normalne i nie powinno mieć miejsca.

 

Spróbuj lepszego zacisku. Na przykład Shimano robi bardzo porządne.

 

Możesz też spróbować zedrzeć lakier z powierzchni stykającej się z zaciskiem. Lakier często jest bardzo śliski, a gołe aluminium/karbon powinno dać nieco więcej przyczepności.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 430 postów
  • Skądwwwa

Napisano 10 październik 2022 - 16:51

Wlasnie wiozlem dziecko rowerem żony jakis zwykly unibike podstawowa piasta shimano podstawowy suntour. Fakt ze wszystko prawie nowe. Mocne hamowanie nie powoduje takiego zjawiska wcale. Nie da sie zauwazyc przestawiania koła. 

 

Tyle ze amortyzator a ja mam sztywny widelec alu.  

Wlasnie jakby byl u mnie poslizg ... 

Zmienie zacisk odtłuszcze i zobaczymy bo myslalem ze to cienkie ośki....

Ale nie koniecznie...  w rowerze żony nie ma tego zjawiska. 

 

 

 



#4 wildix

wildix
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 10 październik 2022 - 17:38

Daj większą tarcze (jeśli wejdzie). Wiem, że to dziwna rada, ale im większa tarcza tym mniejszy moment reakcyjny podczas hamowania (a najmniejszy jest na hamulcach szczękowych).



#5 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 430 postów
  • Skądwwwa

Napisano 11 październik 2022 - 09:01

no nie no tarczy nie planowałem zmieniać to powinno działać normalnie i na 160. 

 

ale pierwsze co sie rzuciło w oczy po wyjęciu koła - to smar z łożyska uwalił konus.... wiec poslizg extra - musze to odtluscic - a dwa - na tej płaskiej nakrętce kontrującej piasty zewnęrznej ( zwykła kulkowa piasta ) są wycięcia takie ząbki chyba właśnie po to żeby było wieksze tarcie na powierzchni widelec <> piasta 

nie dość że są zatłuszczone to jeszcze wytarte - może trzeba te nakrętki zmienić jak będe serwisować łożyska i pewnie będzie poprawa. 

Pozdr



#6 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 430 postów
  • Skądwwwa

Napisano 28 czerwiec 2023 - 09:48

Problem sie wyjaśnił po dłuższym czasie ( w miedzyczasie odpuściłem - odtłuszczenie  + nowe konusy i nakrętki niewiele pomogły)

 

BO Wina leżała po stronie zacisku

 

stary był miał wyślizgane ząbki na nakrętkach i najzwyczajniej w swiecie przy hamowaniu tarczą i mocnych siłach działających w strone tarczy -  nie trzymał 

 

po wymianie może nie jest jak w sztywnej ośce ale koło przestało sie wysuwać i przesuwać w widelcu przy mocniejszych hamowaniach. 

 

 





Dodaj odpowiedź