Rozmiar ramy na wzrost 162 cm.
Started By
MagnetallicA
, 05 kwi 2011 15:39
18 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 05 kwiecień 2011 - 15:39
Dopiero zaczynam przygode z kolarstwem szosowym wiec potrzebuje kolarki wiec mam pytanie: jaka rama jest odpowiednia na wzrost 162 cm bo szukalem na roznych forach i nic nie moge znalezc :/
edit:
obejdzie się bez ostrzezenia, ale następnym razem nazywaj normalnie tematy i bez caps looka bo nic Ci to nie pomoże.
edit:
obejdzie się bez ostrzezenia, ale następnym razem nazywaj normalnie tematy i bez caps looka bo nic Ci to nie pomoże.
#2 Gosc_Jelitek_*
Napisano 05 kwiecień 2011 - 15:50
Obecnie ramy mogą mieć klasyczną geometrię lub kompaktową. Z tej racji mówiąc o rozmiarze najlepiej jest zwracać uwagę na długość górnej rury w przypadku ram klasycznych (czyli równoległa do podłoża górna rura) lub wirtualna długość górnej w przypadku ram kompaktowych gdzie górna rura opada pod kątem.
W związku z powyższym w Twoim przypadku proponowałbym Ci przymierzyć się do długości górnej rury około 51,5 - 52,5 cm.
I jeszcze inna ważna sprawa: to że ktoś Ci poleci że taki rozmiar będzie dobry nie oznacza że ten rozmiar będzie dla Ciebie odpowiedni. Jeśli to ma być Twoja pierwsza szosówka to koniecznie musisz się przejechać czy przysiąść do takiego roweru bo może się okazać że Twoje członki mają takie a nie inne proporcje i lepiej będzie Ci wziąć mniejszą ramę i dać duży mostek lub odwrotnie.
W związku z powyższym w Twoim przypadku proponowałbym Ci przymierzyć się do długości górnej rury około 51,5 - 52,5 cm.
I jeszcze inna ważna sprawa: to że ktoś Ci poleci że taki rozmiar będzie dobry nie oznacza że ten rozmiar będzie dla Ciebie odpowiedni. Jeśli to ma być Twoja pierwsza szosówka to koniecznie musisz się przejechać czy przysiąść do takiego roweru bo może się okazać że Twoje członki mają takie a nie inne proporcje i lepiej będzie Ci wziąć mniejszą ramę i dać duży mostek lub odwrotnie.
#7
Napisano 05 kwiecień 2011 - 16:12
Lepiej ale ja do końca nie wierzę w ten kalkulator
Wiem, że niektórym pomógł. Można wejść i się pomierzyć, tak czysto informacyjnie, nic to nie kosztuje. Później ma się zawsze jakieś porównanie.
#9
Napisano 05 kwiecień 2011 - 16:14
#10
Napisano 05 kwiecień 2011 - 16:16
MagnetallicA nikt ci niestety nie poda dokładnego rozmiaru ramy. Geometria różna poszczególnych modeli - to podstawowy powód. Wzrost to nie wszystko. Liczy się również długość kończyn dolnych i górnych. A co do podanej przeze mnie strony. Pisałem już, to nic nie kosztuje. Spróbować warto, później do sklepu przymierzać i tyle.
#12 Gosc_vmax_*
Napisano 05 kwiecień 2011 - 16:43
Nie no , rower bomba . heh
Weż się określ do czego ma być maszyna? do turystyki czy do ścigania ?
to po primo !
potem daj rowerki ktore cie interesują , chłopaki pomogą / pamiętaj że rama ramie nie równa/
temat do usuniecia ,zawracanie d ...
od czego wyszukiwarka?
Weż się określ do czego ma być maszyna? do turystyki czy do ścigania ?
to po primo !
potem daj rowerki ktore cie interesują , chłopaki pomogą / pamiętaj że rama ramie nie równa/
temat do usuniecia ,zawracanie d ...
od czego wyszukiwarka?
#14
Napisano 05 kwiecień 2011 - 19:33
a. Do czego?
b. Pułap cenowy.
c. Nowy lub używka.
d. Jakie doświadczenia na rowerze ogólnie. (Co do tego ostatniego trudno polecać drogi rower komuś kto chciał by zacząć ale nie jest pewien czy to jest to i bardzo szybko zrezygnuje. A to nie rzadki przypadek.)
b. Pułap cenowy.
c. Nowy lub używka.
d. Jakie doświadczenia na rowerze ogólnie. (Co do tego ostatniego trudno polecać drogi rower komuś kto chciał by zacząć ale nie jest pewien czy to jest to i bardzo szybko zrezygnuje. A to nie rzadki przypadek.)
#15
Napisano 22 lipiec 2011 - 06:56
Hej ;-)
Mam taki sam dylemat, przeglądam aukcje, ale nie mam pojęcia co wybrać :roll:
a. Chciałabym jeździć po mieście, z czasem może kondycja pozwoliłaby mi na dłuższe trasy między miastami, ale bez leśnych ekscesów.
b. Do 400 z możliwością wymiany części jednak w odstępach czasowych
c. Używany
d. Nie licząc Salta :mrgreen: z roku 89 byłby to mój pierwszy rower. Teraz korzystam okazyjnie z Gianta rama 20 cali ale jest zdecydowanie za duży.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc
Mam taki sam dylemat, przeglądam aukcje, ale nie mam pojęcia co wybrać :roll:
a. Chciałabym jeździć po mieście, z czasem może kondycja pozwoliłaby mi na dłuższe trasy między miastami, ale bez leśnych ekscesów.
b. Do 400 z możliwością wymiany części jednak w odstępach czasowych
c. Używany
d. Nie licząc Salta :mrgreen: z roku 89 byłby to mój pierwszy rower. Teraz korzystam okazyjnie z Gianta rama 20 cali ale jest zdecydowanie za duży.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc
#16
Napisano 22 lipiec 2011 - 11:48
Do 400? Marneszanse na zakup czegokolwiek w rozmiarze S. Jeśli chodzi o Gianta to (skąd rozmiar 20"? - szosówki są XS (starsze?), S, M, ML, L, XL - wszystkie ramy kompaktowe, 20" to chyba odpowiednik M'ki?) przy wzroście jak w temacie w rachubę wchodzi rozmiar S lub ewentualnie XS: 2 cm krótsza podsiodłówka i 1,5 cm krótsza góra rura, ale dostać taką ramę to sztuka, chyba nawet ich teraz nie produkują. Kiedyś robili serie "kobiece" z mniejszymi rozmiarami...
No ale wracając do tematu - dlaczego nie da się za 4 stówy? Za te pieniądze możesz kupić jakiegoś starego klamota (nawet te się cenią - odsyłam do wątku rower do 1500 zł jednak wśród tych starych spotkać można raczej duże (lub bardzo duże) rozmiary. Na osoby rozmiarowo "kompaktowe" (tudzież kieszonkowe ;-) ) dostać stary rower nie sposób.
Jako że wątek jest podwątkiem tematu "RAMY" to małą ramę za 4 stówy i owszem można czasami zakupić, ale też trzeba się naszukać. Do tego oczywiście trzeba dołożyć wszystkie niezbędne klamoty (koła, przerzutki, manetki...), których łączny koszt - nawet przy używkach - może być wielokrotnością określonej przez Ciebie kwoty. Plus złożenie, jeśli nie masz smykałki mechanika to trzeba komuś jeszcze za to zapłacić (choć w gruncie rzeczy to proste jest, ale bez narzędzi i odrobiny wiedzy się nie obejdzie)
Reasumując - można upolować okazję np. używanego Treka WDS (Women's Specific Design) z podstawowym raczej osprzętem w małym rozmiarze za pieniądze rzędu 1 - 2 tys. złotych. Osobiście widziałem na allegro - ale to naprawdę są rodzynki w cieście.
Oczywiście nawet za w/w trzeba nazbierać minimum 3x tyle co chciałabyś przeznaczyć na zakup. Nie ma że boli. Niestety.
No ale wracając do tematu - dlaczego nie da się za 4 stówy? Za te pieniądze możesz kupić jakiegoś starego klamota (nawet te się cenią - odsyłam do wątku rower do 1500 zł jednak wśród tych starych spotkać można raczej duże (lub bardzo duże) rozmiary. Na osoby rozmiarowo "kompaktowe" (tudzież kieszonkowe ;-) ) dostać stary rower nie sposób.
Jako że wątek jest podwątkiem tematu "RAMY" to małą ramę za 4 stówy i owszem można czasami zakupić, ale też trzeba się naszukać. Do tego oczywiście trzeba dołożyć wszystkie niezbędne klamoty (koła, przerzutki, manetki...), których łączny koszt - nawet przy używkach - może być wielokrotnością określonej przez Ciebie kwoty. Plus złożenie, jeśli nie masz smykałki mechanika to trzeba komuś jeszcze za to zapłacić (choć w gruncie rzeczy to proste jest, ale bez narzędzi i odrobiny wiedzy się nie obejdzie)
Reasumując - można upolować okazję np. używanego Treka WDS (Women's Specific Design) z podstawowym raczej osprzętem w małym rozmiarze za pieniądze rzędu 1 - 2 tys. złotych. Osobiście widziałem na allegro - ale to naprawdę są rodzynki w cieście.
Oczywiście nawet za w/w trzeba nazbierać minimum 3x tyle co chciałabyś przeznaczyć na zakup. Nie ma że boli. Niestety.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750