Jump to content


Photo

Opony + Dętki


10 replies to this topic

#1 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 88 posts

Posted 09 November 2022 - 23:04

Witam

Mam pytanie i będę ogromnie wdzięczny za pomoc. Mam nowego Gianta TCR wraz z kołami karbonowymi SLR 2 tubeless i obręczami 42mm i hamulcami tarczowymi I teraz:

https://www.sbike.pl...mm-o_12458.html

Czy jeśli zakupie te detki plus opony Continental GP 5000 czy to wszystki mi się zgra beż problemu ? Chodzi o to czy wentyl długości 80mm przy obręczach karbonowych 42 mm będzie w porządku. Z góry bardzo dziękuję.

#2 Rolf

Rolf
  • Użytkownik
  • 59 posts
  • SkądKraków

Posted 10 November 2022 - 07:57

Hej, 80 oczywiście będzie działać, ale nie jest potrzebny, 60 wystarczy w zupełności. Ja mam obręcze 50ki i też używam dętek z wentylem 60mm (deca w moim przypadku).



#3 EvoPL

EvoPL
  • Użytkownik
  • 91 posts

Posted 10 November 2022 - 09:05

To koła hookless, sprawdź kompatybilność opony z tego typu obręczą zanim cokolwiek kupisz. 



#4 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 88 posts

Posted 10 November 2022 - 09:38

To koła hookless, sprawdź kompatybilność opony z tego typu obręczą zanim cokolwiek kupisz. 

Toś mnie zabił ... dzieki,już prawie zamówiłem.Czy możesz mi pomóc czyli totalnego laikowi ? Jeśli dobrze rozumiem to musi być taka opona na tą obręcz?:

 

https://www.rosebike...s-ready-2705451

Moje pytanie - czy w takim razie dobrze rozumiem i wcale nie muszę kupować dętek w ogóle kupując te opony ? I druga sprawa ostatecznie nie muszę wlewać mleka żeby na nich jeździć? Na obecnych Giant Gavia Tubeless nie wlałem krzty mleka i zrobiłem już 500 km - jest ok.Bardzo dziekuje za pomoc



#5 EvoPL

EvoPL
  • Użytkownik
  • 91 posts

Posted 10 November 2022 - 10:08

Tak, GP5000 S TR nadają się pod hooklesy, świetna opona. 

 

Jeżeli i tak jesteś skazany na tubelessy na tych kołach, to zakładanie dętek mija się z celem. Co do mleka - teoretycznie założysz taką oponę i pewnie nawet w niektórych wypadkach uszczelnisz na tyle, żeby jeździć, ale znowu - na dłuższą metę to się mija z celem. Tubeless najlepiej działa jako konkretny system - koło, mleko, opona. 


  • ogreczek likes this

#6 Alex81

Alex81
  • Użytkownik
  • 88 posts

Posted 14 November 2022 - 20:42

Witam

 

Dziś założyłem GP5000 S TR i mam jeszcze pytanko bo nieco się zdziwiłem.Wdg zaleceń można na obręczach hookles nabić je na max 5 atmosfer.Przyznam,że właściwie naciskając opone wydaje mi się,że jest przy takim ciśnieniu lekki flak. Gdy wsiądę na rower to już w ogóle.W porównaniu do poprzednich 8 barów w Giant Gavia różnica jest kolosalna.Zastanawiam się,jak wpłynie to na szybką jazdę po prostej,gdzie jeździ się tak dość często.Rozumiem,że mam nie przekraczać max 5ciu bar w tym wypadku ?



#7 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,983 posts
  • SkądWrocław

Posted 14 November 2022 - 21:26

Też używam tych opon na kołach hookless i przy 5,2 bar mam bardzo twardą oponę. Jeżeli Ty masz „lekki flak” to chyba Twój manometr nie działa poprawnie albo bardzo dalece przesadzasz.

Takie ciśnienie jest w mojej ocenie doskonałe. Ścigam się na tym z sukcesami i trenuje na co dzień.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#8 Karmazynowy jeleń

Karmazynowy jeleń
  • Użytkownik
  • 122 posts

Posted 14 November 2022 - 23:13

Też mam te opony 28mm: https://imgbox.com/JaIv7our, ale felga z haczykiem. Pompuje do ok 6,5 - 7 Zgadzam się, że 5 bar to trochę flaczek już, chyba, że masz je szersze. Ponoć tak trzeba jeździć na bezdętkach :) najwyżej bardziej się zmęczysz a o to kaman.



#9 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,983 posts
  • SkądWrocław

Posted 15 November 2022 - 07:56

Wszystko zależy od wagi. Moja waga w sezonie waha się między 63 a 65 kg. Nie zgadzam się, że 5 barów przy takiej wadze to lekki flaczek, trochę flaczek ani cokolwiek co jest blisko takiego określenia. I mam opony 25. Łapiąc koło i naciskając na oponę kciukiem w zasadzie ona nie poddaje się pod naciskiem. Pompuję 5,2 bar. W eksploatacji opona idzie świetnie, trzyma dobrze i nie rozpłaszcza się.

 

W sezonie mam sporo startów w wyścigach i z całą pewnością nie zaryzykowałbym rozwiązania, które mogłoby mnie w jakikolwiek sposób spowolnić. Zatem ciśnienie do celów wyścigowych i treningowych w tubeless, szerokość 25, eksploatowanych w dwóch kompletach kół - haczykowych i hookless mam przerobione. W obu kompletach mam te same opony czyli GP 5000 S TR i choć w kołach z haczykami mógłbym je pompować mocniej, nie robię tego, bo nie widzę żadnego uzasadnienia. 

 

Poglądy, że opona powinna być twarda jak koło w tramwaju trącą myszką u schyłku 2022 r.

 



#10 Severian

Severian
  • Użytkownik
  • 148 posts

Posted 19 November 2022 - 10:53

Ja z rowerem ważę jakieś 90kg i pompuję gp5k 28c do 5,5 .Ale jeżdżę na dętkach.Nie bardzo rozumiem na czym ma polegać przewaga "huklesów" nad zwykłymi obręczami.Z tego co widzę to same problemy z tym.Trzeba używać kilku opon,które Giant przetestował i nie wolno przesadzać z ciśnieniem bo opona może spaść z obręczy.Kiedyś poważnie zastanawiałem się nad kupnem  kół hookless bo w sklepach były takie wyjątkowo tanie zippy.A i na olx można było trafić właśnie koła gianta z demobilu.



#11 Karmazynowy jeleń

Karmazynowy jeleń
  • Użytkownik
  • 122 posts

Posted 19 November 2022 - 11:06

Żadnej nie ma oprócz tego, że bez tego kawałka rantu obręcz waży 5g mniej. Jest to tańsze i łatwiejsze w produkcji więc świat marketingowy tak to zmanipuluje, że na pewno takich felg najbardziej będziemy potrzebować.





Reply to this topic