Jump to content


Photo

Hamulec Pod Ramą + Pomiar Mocy - "pomocy" :)


4 replies to this topic

#1 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 13 March 2023 - 14:15

Witam 

widziałem wątki na ten temat , probem znany , pare osób go miało i można go rozwiązać, 

ale moje pytanie jest takie - 

pacjent - scott foil z hamulcem pod ramą

problem tego typu co na zdjęciu.. ale temat zszedł na "linke" :/ 

https://www.forumrow...-ramię-od-ramy/

 

 

1 - gdzie można dostać podkładki pod lewe ramie żeby odsunąć je od ramy o te 1-2mm zapewne są jakieś plastikowe dystanse które nakłada sie na ośke pomiędzy suport a ramię. ( posiadam pressfit ) 

czy są oryginalne jakieś czy trzeba rzeźbić samemu  ? 

EDIT - chyba są takie bez problemu 

 

 

2 - ale najprościej - czy są dostępne jakieś  hamulce direct mount pod ramę  - na 2 bolce  INNE niż Shimano w których ramię nie wystaje w strone korby lub wystaje na tyle mało że prześwit pozwoli na zamontowanie pomiaru z czujnikiem w lewym ramieniu ?

popularne na tyle że dostępne i w cenie poniżej 1000.....

 

3 -  po prostu nie chce rzeźbić ze szlifowaniem zacisku żeby zyskać te brakujące 3mm....  bo w necie widziałem rozwiązania z podszlifowaniem hamulca i podkładką rzędu 1mm pod ramie... czyli pkt1 ... dziala ale wole zmienić hamulec o ile to nie kosztuje nie wiadomo ile. 

 

 

Pozdr. 



#2 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,110 posts
  • SkądRzeszów

Posted 13 March 2023 - 14:52

Ad 2. Przerabiałem ten sam problem niedawno z pomiarem Inpeak. 

Dostałem taką wiadomość od nich:

Możliwym rozwiązaniem jest użycie/zamiana hamulca TRP T851 (center pull) lub TRP T850 (side pull) – tylko te modele umożliwiają bezpieczny montaż miernika.

 

Osobiście zmieniłem pomiar na Garmina Rally.


Trzepak 

"MAMIL"


#3 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 13 March 2023 - 15:13

Ad 2. Przerabiałem ten sam problem niedawno z pomiarem Inpeak. 

Dostałem taką wiadomość od nich:

 

 

 

Osobiście zmieniłem pomiar na Garmina Rally.

 

no tak znalazłem te hamulce - ale opcja mało dostępna zwłaszcza w PL , i cena też nienormalna na tyle że sens jest sprzedać swój pomiar w korbie i dołożyć do pedałów. 

są jeszcze bontragera - ale też cena koło 1000 za zacisk - bez sensu . 

 

 zostaje podkładka i szlif na własne choć w sumie  niewielkie ryzyko o ile  sie nie "przedobrzy". 



#4 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 14 March 2023 - 12:30

znalazłem hamulce bontragera speed coś tam - w necie znalazłem żę pasują i do tego nie wystają poza ramę bo mają troche inaczej poprowadzone ramie, 

jak dojdą i sie sprawdzą będę miał jeden do sprzedania. ( bo przod i tył są takie same ) jako że kupiłem komplet. 

dla kogoś kto ma podobny problem i nie chce rzeźbić. 

a do tego są chyba sporo lżejsze od Ultegry 8000  

 

Pozdr. 



#5 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 posts
  • Skądwwwa

Posted 17 March 2023 - 09:07

Problem rozwiązany 

Hamulec  BONTRAGER SPEED STOP  - pasuje pod rame - chowa sie całkowicie w jej cieniu i pozwala montować miernik w korbie -hura :)

taki :

https://www.trekbike...d-stop/p/13070/

 

To znacznie tańsza opcja niż wymiana miernika choć wymaga nieco pracy. 

 

 

można zamontować na dwa sposoby jak na tym filmie : 

- wymaga przycięcia wkładek pod klocki hamulcowe. 

 

Ja oczywiście wszystko musze zrobić po swojemu i założyłem go bez cięcia czegokolwiek - też działa aczkolwiek wymaga wymiany śrub i zastosowania dystansów które akurat miałem  - hamulec odsunąłem ok 0.5 cm od ramy dając dystans pomiedy zacisk i śrube. i nie trzeba nic szlifować. 

robota zajeła dobre  3 godziny - za 2 razem juz bym wiedział jak to zrobić wiec poszło by gładko , za pierwszym razem jest kombinowania troche. ale to i tak nie jest tak hop hop  jak z tradycyjnym .... 

 

 hamulec waży ok 40 gram mniej niż Ultegra 8000 zamontowana w tym samym miejscu  wiec same zyski :)   no i najważniejsze że nie wystaje poza rame. 

 

z minusów - do regulacji i montażu warto zdjąć korbe bo do regulacji jest jakiś 1-2 cm przestrzeni miedzy korba a śrubka  ( chyba że ktoś go w ręku wyreguluje i trafi idealnie :)  .... ale robi sie to raz i spokoj, ogólnie regulacja hamulca pod ramą to nie to samo co tradycyjny no ale - jest "aero"  :lol: 0.5 wata w kieszeni - nie w kij pierdział.  


  • Marcin321 likes this



Reply to this topic