Jump to content


Photo

Rower Szosowy 19 Letni Na Ultegra 6600, Czy Nowy Roczny Na Sora R3000?


5 replies to this topic

#1 wentura

wentura
  • Użytkownik
  • 12 posts

Posted 14 March 2023 - 09:45

Witam, potrzebuje drugiego roweru w bardziej nieprzyjazne warunki deszcz, śnieg, oraz do treningów. Który rower będzie waszym zdaniem lepszy? 19 letni jest na Ultegra 6600 - 10s/ waga roweru 9kg. Drugi jest praktycznie nowy na Sora R3000 - 9s/ waga roweru 10kg. Który wcześniej w trudnych warunkach może ulec awarii? Pytanie jeszcze czy jednak rozwój technologi i ulepszenia niższych grup osprzętu przez te lata nie spowodował, że Sora dorównuje dwudziestoletniej Ultegrze pod względem wytrzymałości?



#2 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 14 March 2023 - 13:16

Przede wszystkim do dwudziestoletniej Ultegry ciężko może być z częściami, olej ten zabytek. 


  • ogreczek likes this

#3 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 March 2023 - 13:25

Szukaj roweru z prześwitem na nieco szersze opony, które lepiej sprawdzają się w warunkach zimowych. W starą ultegrę pewnie wciśniesz 25c.

Do tego na warunki deszczowo/błotno/śniegowe polecam jednak hamulce tarczowe, są trwalsze.

#4 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 19 March 2023 - 11:56

jak nie jesteś fanem antyków to nie pchaj się w starocie



#5 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 posts

Posted 19 March 2023 - 20:35

Demonizujecie z tymi częściami.

Ważne, że interfejsy się nie zmieniły.

Można tam włożyć wszystko z ostatnich 25-ciu-30-tu lat lat łącznie z 11-kowym mechanicznym Dura-Ace i być może (jeśli będzie w opcji z hamulcem szczękowym) 12-kowe mechaniczne 105.

105 5700 cały czas jest dostępne w chyba pełnym zakresie a jest zamiennikiem 1:1 z wyjątkiem hamulców (choć od biedy można to olać i używać nowych klamek ze starymi hamulcami).

Uwzględniając chińczyki (klamkomenetki za 250) to na upartego da się serwisować to pewnie jeszcze przez dwie-trzy dekady.

Może być mniejszy problem niż z sześcioletnim rowerem ze sztycą aero, gdzie np. nie można nigdzie znaleźć zacisku sztycy.

Albo podobny problem z dziwnym wymiarem łożyska steru.

Co nie znaczy, że jakoś mnie ten rower na 6600 przekonuje. 9 kg to całkiem sporo i wyobraźnia podpowiada mi rower na niskich obręczach z 32-ma szprychami w kole. No i klamkometki mogą być w stanie zmieniającym biegi tylko w lecie (zastanie smaru). Niby też do ogarnięcia ale jednak upierdliwe.

No i w pytaniu pominięto wszystko za wyjątkiem osprzętu więc równie dobrze można rzucać monetą i rada będzie miała taką samą wartość.



#6 ogreczek

ogreczek
  • Użytkownik
  • 258 posts

Posted 20 March 2023 - 14:34

Podejrzewam że ta Sora, jeśli jest nowa - pomieści 28C, a tak jak koledzy pisali wcześniej, w zabytkach - 25C (to jest maks) (miałem starego Scotta, który z przodu łykał tylko prawilne 23C i nic więcej :D - trochę koszmar na naszych drogach - biorąc pod uwagę, że to ma być zimówka). Jak ma być tanio - to celował bym w jakiegoś przełaja, nawet zabytkowego. Kolega Yudo - słusznie zauważył, że taki rower serwisować można kolejne dwie dekady. A  jak ta sora ma tarcze i jest w budżecie to bym się nie zastanawiał. 





Reply to this topic