Na chinolach jeszcze nie jeździłem, ale na Revoloop i Tubolito zrobiłem kilkanaście tys.km, także w górach , Z jedną (nie pamiętam już który producent) był problem od początku - przepuszczała na łączeniu. Poza tym bez kłopotów.
Dętki Tpu Lekkie
#22
Posted 13 May 2023 - 06:38
Gdybym się stosował do zaleceń producentów ogumienia … to bym nie jeździł na rowerze.
Dla MTB Vittoria Barzo/Mezcal 2.35 dolny limit to bodaj 2 bar, stosuję ciśnienia od 1.0 (zima, śnieg) do 1.4 (twardo, sucho).
Jakoś nie widzę uzasadnienia dla limitu ciśnienia dla dętki zamkniętej w ograniczonej przestrzeni. Chyba tylko zaworek może strzelić. Bardziej bym się obawiał problemów z opaską lub taśmą, a w przypadku hookless zsunięcia się opony. Górnego limitu dla samej opony też bym nie przekraczał i tyle.
Raz się zapomniałem i napompowałem oponę której maks to 2.5 bara czteroma barami. Po 2 km na asfalcie wystrzał był taki że Pani w sklepie myślała że to mafia dyskutuje. Żeby było śmieszniej opona spadła z obręczy a dętka była do wyrzucenia. Dętka była do 4 barów. Od tego czasu regularnie czytam zalecenia producentów. Schwalbe ma nawet porządny poradnik wydany i aktualizowany już dwa razy. Polecam.
#28
Posted 27 September 2023 - 08:37
Maksymalne ciśnienie wyznacza opona, a nie dętka.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#30
Posted 28 September 2023 - 09:32
z wentylem 80 mm:
do 35 mm są Schwalbe Aerothan w wesji Endurance/Race - czyli o oznaczeniu SV16E
do 32 mm są Pirelli P ZERO SmarTUBE oraz wybrane tubolito TUBO ROAD oraz S-TURBO ROAD (te wybrane, to z czarnym wentylem)
jak możesz zadowolić się wentylem 75 mm, to są jeszcze dla opon do 32 mm dętki Barbieri w wersjach NXT (starsza) i NXT PIUMA oraz NXT ROCCIA (nowsze), które są tańsze od Schwalbe czy Pirelli.