Hej w związku że w moim "Trabancie rc520"
Nie mogę się polubić z kierownicą 42cm przy szerokości barków +/- 50 cm
W sumie przejechałem już 2,5 tysiąca km i dalej bolą mnie dłonie,barki,ramiona
(Jazda robi się tragiczna powyżej 50 km i więcej)
To mam zakładać 46 cm ? Czy jakoś inaczej mam to mierzyć?
Uprzedzam że byłem na BikeFitting- wszystko co sugerowali- można wsadzić do pudła..
Nie wiem może dla prosów to działa, dla mnie pod turystykę rowerową wszystko mnie uwierało.
Ps. Tak jeżdżę w spodenkach z "Pampersem" z blokami m520
Pozdrawiam.
Nowa Kierownica
#1
Napisano 07 czerwiec 2023 - 16:50
#2
Napisano 09 czerwiec 2023 - 09:50
Jak zmierzyłeś tą szerokość barków, bo wydaje się bardzo duża.
Zgodnie ze sztuką należy mierzyć odległość między wyrostkami barkowymi, np. jak tutaj:
https://www.centrumr...R-Carbon-5.webp
#5
Napisano 10 czerwiec 2023 - 01:36
Pierwsze co powinni Ci powiedzieć na "bike fittingu" jest to, że kierownica służy do kierowania rowerem, natomiast nie służy do podpierania się i robienia pompek, a w zasadzie jednej "statycznej pompki", czyli częściowego utrzymywania ciężaru ciała, być może na zablokowanych łokciach jak wspomniano wyżej.
Wg mnie, jeżeli nie zmienisz balansu ciała na rowerze i będziesz dalej zmuszony mocno podpierać się na kierownicy, to żadna jej zmiana nie pomoże.
#7
Napisano 12 czerwiec 2023 - 15:32
Może ulegam złudzeniu, ale w relacjach z wyścigów klasycznych daje się w ostatnich latach coraz bardziej zauważyć, że potężnie zbudowani klasykowcy jeżdżą na całkiem wąskich kierownicach w stosunku do szerokości ich ramion - często są to kierownice gravelowe z bardzo wąską górą, ale czasem klasyczne.
Wątpię by profesjonalni zawodnicy robili to kosztem cierpienia po godzinie jazdy - raczej zaczynam wątpić w klasyczne metody dopasowywania pewnych parametrów roweru do rowerzysty - czyli prosząc o radę nie masz żadnej gwarancji, że u Ciebie się sprawdzi, szczególnie po tym gdy napisałeś, że nie opierasz się nadmiernie na kierownicy.
Cierpisz na górnym czy na dolnym chwycie? Na górnym można spróbować przekręcić klamki na zewnątrz tak na próbę, bo to lekko je rozchyli więc na górnym chwycie będzie lekko szerzej. Kiedyś tak zrobiłem tylko odwrotnie, do wewnątrz, by sprawdzić, czy bardziej wąska kierownicy by się sprawdziła - zresztą ja mam tendencję do zwężania kierownic we wszelkich rowerach, niż do rozszerzania. A jazdy z mocno rozchylonymi rękami na rowerach MTB z prawie metrowymi kierownicami, to nie pojmę chyba nigdy...
Użytkownik Rowerex edytował ten post 12 czerwiec 2023 - 19:19
#8
Napisano 12 czerwiec 2023 - 21:08
Dla mnie osobiście szerokość kierownicy wpływa głównie na aerodynamikę, sterowność roweru i oddychanie. W szosie mam 40-42cm (lekka flara) w miejskim ok ~50cm (flatbar), a w MTB 78cm. Przecież nie jeździsz na prostych i zablokowanych łokciach że to musi się zgadzać z szerokością barków co do centymetra.
Natomiast złe ustawienie manetek, złe gripy/owijka potrafiły powodować drętwienie dłoni.