Jak już wpadłem, to jeszcze prośba o ocenę czy to normalne, że opony za worek dolarów, które w zeszłym sezonie przejechane 1,5k km w tym 2k km razem ca 3,5k km mają takie parciejące boki. W zasadzie opony na dwa sezony, a przecież to nowy model, więc nie leżał w sklepie Bóg wie ile. To już tak ma być??
Opony - Pomoc W Ocenie
#2
Napisano 16 lipiec 2023 - 11:37
Klasyczny objaw jazdy na zbyt niskim ciśnieniu. https://www.schwalbe.com/en/luftdruck
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Napisano 17 lipiec 2023 - 13:38
Wszystkie moje Conti Gatorskiny i GP4000 (a miałem ich dużo) takie parcenie wykazywały. Nie ważne ile jeździsz, ważne że jak przestoją zimę, to niepracującą gumę stopniowo szlag trafia. A może to kwestie czasu, a nie kwestia względnego postoju zimą - za małą mam próbkę danych
Twój przypadek jest minimalny, "milion" razy mniejszy niż mój. A mimo to dojeżdżałem je do śmierci mózgowej i nigdy nic nie łapałem. Ciśnienie u mnie zawsze min. 8 atm.
8-10 tys to b.dobry przebieg, ten model ma śmigać a nie być trwały
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#5
Napisano 17 lipiec 2023 - 18:47
Szosę trzymam w mieszkaniu i jest narażona na światło słoneczne - podejrzewam że to ma decydujący wpływ.
- astronom lubi to
#6
Napisano 18 lipiec 2023 - 06:57
8-10 tys to b.dobry przebieg, ten model ma śmigać a nie być trwały
Dokładnie, 8-10 tyś dla GP5000 to już bardzo dobry przebieg, w końcu to opona wyścigowa a nie turystyczna. Po takim przebiegu na tylnej oponie znaczniki zużycia są już praktycznie niewidoczne.
#7
Napisano 18 lipiec 2023 - 07:37
@Marcin321, dobrze prawisz kolego, bo też mam wrażenie (bo przecież nie mam możliwości analitycznych zbadania tej opony), że to parcenie powiązane jest z kondycją samej gumy. One staje się jakby plastikowa? Z pewnością traci swoją pierwotną przyczepność i nie ma co patrzeć na znaczniki. Dwa sezony kosz. No chyba, że ktoś lata jakieś wściekłe przebiegi. Zaletą także brak czyszczenie tego lateksowego łajna.
#8
Napisano 18 lipiec 2023 - 10:40
Przy serii GP faktycznie opona potrafi się "zepsuć" zanim znikną znaczniki. Nieraz bieżnik odpada a znaczniki dobrze widać. Dlatego jak przeważnie po 0.5-1 sezonie na przednim kole, przekładam oponę na tył by ją zajechać najszybciej jak to możliwe.
@Marcin321, dobrze prawisz kolego, bo też mam wrażenie (bo przecież nie mam możliwości analitycznych zbadania tej opony), że to parcenie powiązane jest z kondycją samej gumy. One staje się jakby plastikowa? Z pewnością traci swoją pierwotną przyczepność i nie ma co patrzeć na znaczniki. Dwa sezony kosz. No chyba, że ktoś lata jakieś wściekłe przebiegi. Zaletą także brak czyszczenie tego lateksowego łajna.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#9
Napisano 19 lipiec 2023 - 11:25
Jeździłem na GP4000, GP4000 II, GP 5000 - Przebiegi najlepiej w przedziale do 8-10k Raczej tego nigdy nie przekraczam. Opony zawsze zakładam patrząc aby nie były starsze niż 1-1,5 roku od daty produkcji - to gwarantuje miękkość gumy i wysoką przyczepność.
Moim zdaniem albo chcecie zjeżdżać szybko i przyczepnie... albo jeździć długo i tanio...
Nie da się jeździć przyczepnie na starej twardej gumie.
te 25mm to jedyne co mnie trzyma na tej drodze więc nie wyobrażam sobie jeździć do limitu aż się rozpadnie.
HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon