@Rowerex, dzięki za dobre chęci kolego, ale to tak nie zadziała. Te dwie pierwsze zębatki muszą iść razem. Nie da się takiej kasety stworzyć 13-14-15-16-17-[18-19-21]-[23-25-28] ,bo 13 się nie chce się wtedy zmieścić. Brakuje jakiś piczy kłak. Na szczęście ten tokarz mądrzejszy ode mnie i mówi, najpierw to spróbuj nakręcić, bo ta nakrętka chyba by złapała, to nie jest w ogóle kwestia zakrycia tego rowka. No nic, zostawiam tę 14-28
Kaseta Miche
#22
Posted 24 September 2023 - 11:22
Sprawdziłem u siebie na bębenku Shimanowskiej piasty i jest podobnie, wspomniany rowek w 13-stce pozwala pierwszej zębatce 12z pójść trochę głębiej na bębenku, ale nawet ta fabrycznie pierwsza trzyma się najwyżej na milimetrze. To jest też zależne od producenta bębenka. W kasecie 14-28 pierwsza 14-stka trzyma się poprzez zahaczanie swoimi specjalnymi wypustkami o wypustki bębenka.
Ale nie ma powodu, by się poddawać, bo jeszcze nic straconego. Skoro masz tokarza w pobliżu, to jednym ze sposobów na założenie kasety 11-rz na bębenek 8/9/10-rz jest przetoczenie pająka kasety na końcu jak na tym filmiku, dzięki czemu kaseta może wejść odrobinę głębiej:
Niektórzy użytkownicy tego forum przetaczali w tym celu bębenki, co daje podobny efekt, ale osobiście uważam że to bardziej ryzykowne niż przetoczenie kasety - ale jak wszystko ma zarówno zalety jak i wady. Niemniej najpierw należy się przyjrzeć piaście i kasecie, tak by po przetoczeniu nie było jakiegoś tarcia o korpus. Ja się za tokarzem w pobliżu zacznę niedługo rozglądać.
Czyli jak w każdych "kombinacjach alpejskich" bywa pod górkę, ale otwarte wyjścia zawsze jakieś są.
#23
Posted 24 September 2023 - 11:48
To już mnie niestety przerasta. Chcę mieć rower dopasowany, ale też bez przesady, jestem programistą a nie aptekarzem. Lubię majsterkować przy nim, ale w proporcji do jazdy to ma być 1%
Inaczej, na 40-60h jazdy, godzinę mogę pomajsterkować i nie chciałbym tych proporcji zmieniać. Akurat moje hobby rowerowe polega na jeżdżeniu, choć szanuję inne formy. Temat do zamknięcia.
#24
Posted 24 September 2023 - 21:37
A jak masz ramę gdzie mocowanie przerzutki jest tak wysoko jak napisałeś to może uda się poniżej zamontować adapter na obejmę. Coś takiego:
https://rowerek.pl/p...i-FD-R9150.html
To mniej kombinowania niż budowanie własnych kaset, IMHO.
#25
Posted 24 September 2023 - 22:13
Nie, nie, spokojnie, drugim Grabarukiem nie zostanę, nie te zdolności. Natomiast nie tak, nie używajmy łoma, jak możemy drzwi otworzyć kluczem. Nie wiem czy wejdzie: https://imgbox.com/j8zULwEL a jak nawet, to czy nie będzie problemu z innym przebiegiem linki, która już nie będzie miała miejsca na elastyczność, bo zaraz stamtąd wychodzi z ramy. Jak będę jeszcze mocno zdesperowany, to gdzieś po linii służbowej poproszę kogoś z Francji czy Italii i mi tę kasetę kupi i prześle. Na teraz chcę unikać takiej prywaty i zawracania ludziom tyłka swoimi prywatnymi sprawami, tym bardziej, że później ktoś mi będzie tyłek za tę przysługę zawracał. Wchodzi na rynek jakaś nowa mechaniczna grupa 105 12r może pojawią się tam jakieś ciasne kasety? Wtedy tylko rower by się dokupiło
#26
Posted 24 September 2023 - 22:29
ps. dodatkowo taki blat 46T już zwyczajnie słabo wygląda, ta 50T już jest mała: https://imgbox.com/275jQsHt
#27
Posted 25 September 2023 - 06:35
ps. dodatkowo taki blat 46T już zwyczajnie słabo wygląda, ta 50T już jest mała: https://imgbox.com/275jQsHt
Przyzwyczaisz się, gdy w grę wchodzą walory użytkowe wygląd schodzi na drugi plan. Tak samo trudno było się przyzwyczaić do slopingu ram czy dłuższych wózków przerzutki. A teraz masz przecież korbę 46-33 w najnowszej odsłonie SRAM, która zastąpiła kompakt.
Co do przebiegu linki to niestety musisz sprawdzić eksperymentalnie. Jeszcze coś takiego znalazłem tylko kupić ten adapter może być trudniej niż kasetę miche
https://southerndist...aze-on-adaptor/
- 4gotten likes this
#29
Posted 25 September 2023 - 12:06
Nowa mechaniczna 105 12rz. ma te same komponenty co elektryczna, korby 50-34, 52-36, kasety 11-34 i 11-36
Może grupy osprzętu powinno się tworzyć m.in. przez skracanie jednej kasety 12-rzędowej i ewentualnie różnice w wykończeniu koronek, ale przy tym samym kształcie i tych samych odstępach między koronkami, np. tak z grubsza:
- Sora: 4 zębatki w kasecie
- Tiagra: 6 zębatek,
- 105: 8 zębatek,
- Ultegra 10 zębatek,
- Dura Ace: 12 zębatek,
oczywiście ceny dostosowane do grupy, a w niższych grupach kasety zaczynające się od większych koronek.
Może to i głupi pomysł, ale przynajmniej wtedy przeciętny użytkownik w końcu mógłby używać wszystkich biegów za jakie zapłacił, a jednocześnie dostanie takie, które jest w stanie realnie wykorzystywać - zatem uniknąłby wciskania mu na siłę przełożeń dla niego absurdalnych...
#30
Posted 11 December 2023 - 19:28
Się doczekałem. Chyba "toto" będzie pasować? Tylko dlaczego nie dają nakrętki?