Jump to content


Photo

Zamiennik Xtr11S Grx 817


10 replies to this topic

#1 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 21 September 2023 - 03:21

Ogarnia ktoś może kto jeszcze robi kasety 11s pod shimano.

Moja zmieniarka GRX 817 obsługuje od 11-42 ale wiem że ludzie wkładają grabaruki 46. Jak to jest z kasetami srama 11s? Bo to by mi się generalnie bardziej przydało niż 46t.
Obecnie mam SLX 11-42 będzie na pewno wymiana na minimum XT, waga tego garbaruka kusi bo jest taniej niż XTR i lepiej wygląda. Niestety niepotrzbuję 46 , wolałbym ciaśniej mieć do 38--40. Ewentualnie myślałem nawet od jakiś szosowych Ultrategrach. Raczej już może być kicha jak gdzieś wyjadę bo blat z 40t chcę na 42 zmienić.

 

 



#2 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 501 posts
  • SkądWroclaw

Posted 21 September 2023 - 06:55

Trochę chaotycznie napisane, ale rozumiem, że szukasz kasety 11s najlepiej 11-40/42. I powinna być lekka o w miarę równym stopniowaniu.

 

Odpowiedź jest w 99% przypadków taka sama. Oczywiście jest nią Aliexpress :D

 

Lekkie ZTTO i podobne. Widzę, że bez problemu dostępne 11-36, 11-40, 11-42 i mnóstwo innych kombinacji np na bębenek XD/XDR. Nie chce mi się szperać za długo, więc jakiś przykład poniżej.

 

Kilka kaset od Chińczyków już przerobiłem - tych lekkich i "drogich" (12s też używałem do MTB/gravela), są bardzo ok. A jedno kowadło mam na trenażerze od wielu lat to samo. Ostatnio przyoszczędziłem jeszcze bardziej i o połowę taniej niż chińczyka kupiłem... używanego Srama X01 bo zęby wyglądały mi na oko na "jak nowe". I były :D Ale to inny temat.

 

SROAD CASSETTE
1.MODEL : WSD-8011-1142-A1
SPEED : 11S
SIZE : 172*43MM
A1 TEETH:  11-42T(11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-42T)
WEIGHT:  ABOUT 320G
 
Albo jak komuś zależy na przejściu 11-12 coś tego typu:
 
SROAD CASSETTE
MODEL  WSD-8011-1142-B1
SPEED  11S
SIZE  172*43MM
TEETH  11-42T
(11-12-14-16-19-21-24-28-32-36-42)
WEIGHT  ABOUT 299G more or less 5%
 

  • slaweko likes this

#3 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 30 September 2023 - 10:32

wątek wyjaśniony.



#4 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 25 November 2023 - 20:49

Dobra jeszcze dla pewności zapytam. 

Czy mogę wymienić SLX 11-40 na Sram PG1170  11-36   1:1. Czyli bez żadnych dodatkowych adapterów kombinacji itp?



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 November 2023 - 09:07

Upewnij się, że masz bębenek 11-rzędowy. Jeżeli masz założonego SLX-a, na kole musiałbyś mieć jeszcze podkładkę 1,85 pomiędzy kasetą a kołem. Bez tego kaseta SRAM-a będzie zbyt szeroka, żeby wejść na bębenek.

 

Jeżeli kaseta będzie na bębenek, będziesz potrzebował jedynie podregulować przerzutkę (odległość górnego kółka od kasety + ewentualnie drobna korekta indeksacji).


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 27 November 2023 - 21:02

Upewnij się, że masz bębenek 11-rzędowy. Jeżeli masz założonego SLX-a, na kole musiałbyś mieć jeszcze podkładkę 1,85 pomiędzy kasetą a kołem. Bez tego kaseta SRAM-a będzie zbyt szeroka, żeby wejść na bębenek.

 

Jeżeli kaseta będzie na bębenek, będziesz potrzebował jedynie podregulować przerzutkę (odległość górnego kółka od kasety + ewentualnie drobna korekta indeksacji).

No dobra to już zgłupiałem :).

Piasta będzie DT350,   typ bębenka w opisie shimano 11s/12s .

Kaseta nr1  SLX 11r
Kaseta nr2  Sram PG 11r

Zawsze mi się wydawało że to ten sam bębenek, więc chyba odeślę Srama jak nie wejdzie na bębenek Shimano. 

Dzięki za wyjaśnienie.


EDIT: Dobra zaczynam łapać,  bo inny jest wymiar ROAD i MTB. Road są szersze tak jak te SRAMA Force. 

Tylko teraz jeszcze patrzę że w opisie przerzutki jest coś takiego. Minimum Largest Sprocket i jest tam 40T? Nie wiem czy się tym przejmować za bardzo.



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 November 2023 - 21:27

Trudno nie zgłupieć, ten rynek zwariował do reszty.

 

SRAM PG-1130 korzysta z bębenka Shimano 11s.

 

O ile dobrze rozumiem opis, piasta 11s/12s dotyczy kaset szosowych (MTB nie może dotyczyć, bo 12s MTB to kompletnie inny system montażu).

 

To oznacza, że dowolna kaseta 11-rzędowa będzie pasowała, o ile nie będzie zaczynała się od 10T.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 27 November 2023 - 21:54

No tak już to jaśniej wygląda.  Nie wiem tylko po co jest szersza ta kaseta skoro indeksacja jest taka sama. Chyba że jest szerzej ale to by się odbijało na działaniu. Tak raczej nie jest.

Jeszcze zainteresował mnie ten parametr w opisie zmieniarki.
• Largest sprocket min.: 40 teeth

Wygląda na to że chodzi o ten B -screw. Nie da się bliżej dociągnąć pewnie.

Rekomendowane są kasety SLX i XT więc pewnie też XTR.  Może sobie lepiej darować kombinowanie. Tylko ten sram ma 11 12 13.. co jeden. Podoba mi się to bo głównie (95%) tego używam. Na te 36 to wrzucę od święta albo i nigdy.



#9 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 28 November 2023 - 06:40

No tak już to jaśniej wygląda. Nie wiem tylko po co jest szersza ta kaseta skoro indeksacja jest taka sama. Chyba że jest szerzej ale to by się odbijało na działaniu. Tak raczej nie jest


Chodzi o podcięcie od strony szprych. Kasety szosowe mają od tej strony mniejsze tarcze (do 32T) i podcięcie musi byś mniejsze żeby nie było kolizji ze szprychami. Jak masz zębatkę 34T lub większą to kaseta może być głębiej na bębenku.

Dlatego kaseta 11-34 ultegry (11r) to już system MTB i wymaga podkładki na bębenku road. Kasety 11-32 i mniejsze to wersje szosowe i podkładki nie potrzebują.

#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 28 November 2023 - 08:06

Jeszcze zainteresował mnie ten parametr w opisie zmieniarki.
• Largest sprocket min.: 40 teeth

Wygląda na to że chodzi o ten B -screw. Nie da się bliżej dociągnąć pewnie.

Rekomendowane są kasety SLX i XT więc pewnie też XTR.  Może sobie lepiej darować kombinowanie. Tylko ten sram ma 11 12 13.. co jeden. Podoba mi się to bo głównie (95%) tego używam. Na te 36 to wrzucę od święta albo i nigdy.

Chodzi ogólnie o geometrię pantografu przerzutki oraz krzywiznę, po której porusza się górne kółko. Dla każdego typu kaset (typowo szosowe, pośrednie albo MTB) przerzutki prowadzą kółko nieco inaczej, aby przylegało możliwie blisko do kasety.

 

W praktyce jeżeli masz "zbyt dużą" przerzutkę dla danej kasety, może to nieznacznie opóźniać zmianę biegów na niektórych przełożeniach. Z naciskiem na "nieznacznie" - w praktyce różnica jest minimalna.

 

Jeżeli odpowiada Tobie szosowa kaseta SRAM-a, to wg mnie warto pójść w tym kierunku, nawet jeżeli przerzutka teoretycznie powinna współpracować z większą kasetą. Optymalne przełożenia dadzą Tobie dużo więcej, niż "zabierze" Tobie nieoptymalne zgranie przerzutki z kasetą.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 posts

Posted 12 January 2024 - 10:48

Ogólnie zmontowałem zestaw i rzeczywiście SRAMPG 36nie wymaga podkładki tak jak Ultegra od 34. Mimo wszystko chodzi to znacznie słabiej od kasety SLX-42. O ile niskie biegi w górze kasety chodzą lepiej. Zmiana jest płynna a sama praca cichsza. To na dole coś tam dzwoni. Najwolniej wchodził bieg z 4 na 5. Jakoś udało udało się ustawić ale dół jest na pewno głośniej pracujący niż shimano. To może być kwestia materiału, bo nawet jak się puknie kluczem w zębatki to ładnie dzwoni jak Fender Gilmoura. Bardzo chciałem mieć te 12t koronki. Co jeszcze przychodzi mi do głowy to wrzucenie kompletnie nowego łańcucha xt albo może lepiej od Sram? Albo nawet jakiś 12r? Zrobienie go krótszego bo jednak kaseta spadła z 42 na 36.



Reply to this topic