Kaseta Sram Zamiast Shimano
#1
Napisano 25 luty 2024 - 12:03
Mam pytanie.
Ocenię w kołach karbonowych mam piasty dt swiss 350 i kasetę SLX 7000 11-42.
Po zakupie nowego roweru chciałbym te koła przełożyć do nowego roweru ale tam jest system sram rival axs i kaseta 10-36
Czy to będzie kompatybilne czy muszę wymienić bębenek?
Jeżeli tak to na jaki?
Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#3
Napisano 26 luty 2024 - 09:01
To nie ma prawa działać:
1. SLX M7000 jest 11-rzędowy a Rival AXS 12-rzędowy.
2. W napędach AXS używa się 12-rzędowego łańcucha flattop a nie zwykłego 11-rzędowego. Można wprawdzie w konfiguracji mullet (połączenie osprzętu mtb i szosowego w jednym rowerze) używać w AXS zwykłych (tzn. nie-flattop) 12-rzędowych łańcuchów SRAMa z grup mtb Eagle, ale robi się to, jeśli tyłu masz przerzutkę Eagle i taką samą górską kasetę 10-52. No i ciągle mówimy tu o łańcuchu 12-rzędowym a nie 11-rzędowym.
Czyli do roweru z Rivalem AXS potrzebujesz 12-rzędowej kasety AXS, a nie tego SLXa. Kasety AXS montuje się na bębenki:
XDR (kasety szosowe i grawelowe XLPR) oraz XD (kasety mtb). Możesz założyć kasetę mtb na bębenek XDR z podkładką, w drugą stronę już nie. W każdym razie i tak Twoje koła będą musiały mieć zmieniony bębenek z obecnego na XDR lub XD.
Natomiast rzeczywiście - w tym pytaniu o kompatybilność jest pewne ziarenko prawdy. Wraz z wypuszczeniem przez SRAMa nowego mechanicznego i elektrycznego 12-rzędowego Apexa zaprezentowano kasetę do tego Apexa PG-1231. Ta kaseta rzeczywiście jest jedyną 12-rzędową kasetą zgodną z AXS, którą montuje się na stary 11-rzędowy bębenek i nie trzeba wtedy zmienić bębenka na XDR. Tylko musisz pamiętać, że:
-do obsłużenia tej kasety potrzebujesz tylnej przerzutki grawelowej (XLPR). Jeżeli w tym rowerze z Rivalem jest zwykła przerzutka, kaseta będzie za duża, Piszesz, że w rowerze z Rivalem jest kaseta 10-36, co niestety sugeruje, że jest tam zwykła przerzutka Rival AXS, a nie potrzebna Rival AXS XLPR.
-kaseta jest pod starszy 11-rzędowy bębenek, ale to musi być bębenek szosowy, a nie mtb. Jeżeli masz piastę, na którą chciałeś założyć kasetę SLXa, to upewnij się, że jest to piasta z bębenkiem szosowym (DT Swiss oznacza je jako 11-speed Shimano Road, w odróżnieniu od górskich 11-speed Shimano). Po prostu bębenki szosowe są minimalnie dłuższe niż górskie i możesz założyć na bębenek szosowy kasetę SLX z podkładką, ale już na bębenek górski nie założysz żadnej kasety szosowej. Czyli - jeśli w Twojej piaście jest bębenek mtb - to do założenia tam tego Apexa 11-44 i tak byś musiał zmienić bębenek w piaście na szosowy (a w zasadzie cały komplet bębenek i end capy, bo zmiana samego bębenka sprawi, że piasta przestanie mieć właściwą szerokość montażową).
- Kolunio i buble_corp lubią to