Trzy blaty
#1 Gosc_dervan_*
Napisano 22 kwiecień 2011 - 23:15
- z jednej strony trzy blaty w szosie wydają się szaleństwem, na wszystkich komponentach to 160g więcej...
- z drugiej strony sporo jeżdżę w zróżnicowanym terenie, no i bywa że w górach mi przełożeń brakuje. 5km 20% podjazdu na przełożeniu 39x23(może 25, nie umiem sobie przypomnieć), do teraz wraca w sennych koszmarach
- trzy blaty nie wyglądają już tak pięknie jak dwa
- przerzutka RD-6500 jest pod 9 biegów, ja mam 10. I tak powinna działać, ale ktoś straszył że będzie przez to mniej wytrzymała (dopatrzył się jakichś cieńszych elementów niż w 6600)
No i teraz, jestem między młotem a kowadłem. Sprzedawać muszę korbę - zostać przy przerzutkach 6500 i dwóch biegach, czy może sprzedać te przerzutki i kupować nowe(pewnie 6600) pod 3x10?
Chyba, że przerzutka z dwóch biegów będzie działać na trzy, ale pewnie nie
#2
Napisano 22 kwiecień 2011 - 23:34
Nie powiem Ci na 100%, ale jesli już masz szukać problemu to w samym wózku, czyli krótki/długi.
A jednak odpowiem Ci na 100%, bo wpadłem na złotą myśl ;-)
Musisz wyczaić pojemność przerzutki 6500 i odzwierciedlic to w swojej korbie. ;-)
#3 Gosc_dervan_*
Napisano 23 kwiecień 2011 - 00:42
No, ale mi chodzi też o samą sensowność tego: zmieniać przerzutki(teraz już wiem, że trzeba obie ), czy jednak odpuścić 3 biegi i korbę zmienić.
#4
Napisano 23 kwiecień 2011 - 09:59
Jeśli ktoś nie ma nogi i brakuje mu przełożeń to może przecież się zaopatrzyć w korbę kompaktową z zębatką 34/36 do tego kaseta 12-25 albo i nawet do 27. Z takimi przełożeniami można wjechać praktycznie wszędzie.
#5 Gosc_dervan_*
Napisano 23 kwiecień 2011 - 11:59
#6
Napisano 23 kwiecień 2011 - 12:16
Co do zjazdów to też nie jest tak źle: 53:13=4,08; 50:12=4,16 (a jak dasz kasetę 11/23 to masz 50:11=4,55 i 34:23=1,48 porównaj: 39:27=1,44 - czyli niemalże to samo) - tak więc przy kompakcie 50/12 masz szybsze przełożenie niż przy 53/13 - nie mówiąc o 50/11!!! No chyba, że porównujesz 53/12=4,42 (a i tak wolniej niż 50/11) lub 53/11=1,82 (najszybsza opcja).
Do korby z 3 zębatkami musisz mieć długi wózek. Jednak istnieje jeszcze jedno rozwiązanie. Może nie super optymalne, ale jednak. Wyrzucić najmniejsze koło zębate z korby. Dobrze ustawić przednią przerzutkę do obsługi tylko pozostałych 2 kół zębatych (ogranicznik tak, żeby łańcuch nie mógł spaść na nieistniejące najmniejsze koło zębate). Powinno sprawnie działać.
Szczegóły w tym wątku.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
#8
Napisano 23 kwiecień 2011 - 14:13
- 6600 - 6500 = 100. Cała różnica.No a tak z ciekawości: 6600 od 6500 się czymś specjalnym różnią?
No chyba, że masz coś innego na myśli, to lepiej zadać szczegółowe pytanie np. czym się różni (oprócz wyglądu) RD-6500 od RD-6600, albo FC-6500 od FC-6600 i tak dalej...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
#10
Napisano 24 kwiecień 2011 - 08:34
Z korbami jest już inaczej, bo 6500 to jeszcze montaż na octalink, natomiast 6600 system z łożyskami zintegrowanymi.
Ja mam 50/34 - 12/25 i gdyby nie fakt, że raz w roku (i to nie zawsze) jestem w górach to w ogóle zlikwidowałbym blat 34 i zostawiłbym 50.
#12 Gosc_dervan_*
Napisano 25 kwiecień 2011 - 14:32
A, no i dzięki za udzieloną wcześniej w temacie pomoc :-D
#13
Napisano 11 maj 2011 - 21:08
U mnie problem, chyba, jest taki że odległość pomiędzy tarczami jest różna. Z 1-ej do 2-ej jest o około 1.2mm więcej niż z 2-ej do 3-ej.
I nie wiem czy przez to mi się gorzej nie przerzuca z 1-ej na 2-gą.
No ale ja mam przerzutkę i klamkomanetkę Campagnolo Xenon.