Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szukam Piasty


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 lipiec 2024 - 10:38

Cześć,

zastanawiam się nad zmianą tylnej piasty w Sirrusie. Koła DT R24 Spline, tam jest jakaś ichniejsza piasta bez marketowego kodu, z takimi trzema zapadkami, nie wiem jak ten system się nazywa, ale nie jest to ratchet. Teoretycznie działa, ale bębenek jest już mocno wyrobiony, a na dwóch ostatnich serwisach nie było do niego części zamiennych.

 

Szukam nowej piasty, najlepiej 350, która ma:

- QR

- 24 szprychy

- mocowanie na tarcze

- straightpull

- ratchet najlepiej 18

 

jest coś takiego jeszcze na świecie? jest w ogóle sens to przeplatać czy lepiej kupić nowe tylne koło? ze starego jestem w sumie zadowolony. 

 



#2 Radko

Radko
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 10 lipiec 2024 - 15:44

Zależy ile chcesz wydać. DT Swiss to bardzo dobre koła i piasty ale są np. takie piasty jak ChrisKing które z czasem jak wino są jeszcze lepsze co przyznasz jest kuszące. Shimano też ma chyba taką piastę ze specjalną obróbką bieżni. 
 



#3 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 lipiec 2024 - 19:37

Zrób zdjęcia tego co masz i napisz do dt4you. Może pomogą dobrać części zamienne i tyle.
Mi pomogli z dobraniem bębenka microspline pod grx-a bo okazało się że to wcale nie takie oczywiste.


Nie jestem pewien czy przeplatanie tego koła ma sens, robocizna coraz droższa a przy tej operacji warto by było zmienić też szprychy.
  • cauchy lubi to

#4 HSM

HSM
  • Użytkownik
  • 41 postów

Napisano 11 lipiec 2024 - 08:29

@cauchy Rzeczywiście pytanie u źródła (DT4You) wydaje się najlepszą opcją, bo samodzielne szukanie właściwej części serwisowej/zamiennej przy chaosie nazewniczym DT Swiss to droga przez mękę (oglądałeś kiedyś ten wielki plik XLSX od DT4You :-).

Teoretycznie na ich stronie masz dostępny bębenek Shimano road pod system 3 zapadek:

https://dt4you.com/c...hwyabm00s6151s/

Jak poszukasz po kodzie produktu, to wyjdzie, że taki sam - taniej (choć bez endcapów) mają np. w krajowym rowertourze:

https://www.rowertou...-5x130-135mm-qr

Tylko i tak nie masz pewności, czy będzie Ci pasowało.

 

Co do piast 350 to sam się lekko zdziwiłem, bo jak się wejdzie na stronę DT i przefiltruje produkty we wsparciu serwisowym (a mają tam nawet starsze rzeczy), to wyjdzie, że rzeczywiście nie było żadnych 350 pod tarcze i QR (tak prosto z półki), a z 240 tylko jeden model (ale classic a nie straightpull). To oczywiście nie problem, bo zawsze możesz kupić piastę pod 12/142 i dokupić do niej endcapy. Tylko to podraża zabawę, no i raczej nie znajdziesz już 350 z ratchetem 18, bo od 2022 r. nowe modele mają już ratchet SL 36.



#5 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 lipiec 2024 - 14:42

No wlasnie nie chce tego nowego modelu exp, chce ten stary jaki mialem w kolach do mtb, tak kulturalnie cicho cykał. Wyzszy ratchet moze fajny jest w szosie ale nie w rowerze ktory ma dawac mi frajde w naturze.

A wlasnie nie wiem czy z 12x142 kazda da sie tak przerobic? Wlasnie obawiam sie ze nie. Ale ok napisze do nich.

#6 HSM

HSM
  • Użytkownik
  • 41 postów

Napisano 11 lipiec 2024 - 16:39

No wlasnie nie chce tego nowego modelu exp, chce ten stary jaki mialem w kolach do mtb, tak kulturalnie cicho cykał. Wyzszy ratchet moze fajny jest w szosie ale nie w rowerze ktory ma dawac mi frajde w naturze.

 

Kupno nowej 350 z  ratchetem 18 wydaje się nierealne. Może gdzieś, jakieś stare zapasy, ale w dobie zerowych stanów magazynowych w sklepach (wszystko zamawiane jest na bieżąco u dystrybutorów), to raczej marzenie ściętej głowy. Nie ułatwia zadania, że w wielu sklepach te piasty figurują po prostu jako 350 12/142 straightpull centerlock 24h bez wnikania, który rok modelowy kupujesz. Co więcej może być nawet zdjęcie piasty w wykończeniu do 2021 r., a i tak dostaniesz nową z ratchetem 36. A nawet jak znajdziesz sklep z piastą opisaną stary kodem producenta, to czasem i tak dostaniesz nową, bo po co aktualizować opisy...

Może da się do nowych piast wsadzić starego ratcheta 18 (trochę na zasadzie odwrotnej do praktykowanych tutaj porad, jak to zrobić piastę bardziej bzyczącą "większym" ratchetem), ale nie mam pojęcia. 

 

A wlasnie nie wiem czy z 12x142 kazda da sie tak przerobic? Wlasnie obawiam sie ze nie. Ale ok napisze do nich.

 

Nieoficjalnie pewnie każdą, jak się zna rożne "myki", a oficjalnie... łatwo to sprawdzić. Wchodzisz na stronę wsparcia https://www.dtswiss....oduktowe#filter

wyszukujesz interesującą Cię piastę i sprawdzasz jakie są możliwości konwersji. Dla szosowych 350 - jak zaznaczysz wyłącznie szerokość montażową 142 i rodzaj osi, no i shimanowski bębenek, to wyskoczy Ci chyba 16 modeli (classic i straightpull, o róznych ilościach otworów pod szprychy, z różnych lat modelowych, ale każda będzie miała opcję konwersji na "Shimano Road 5/135: jednym z dwóch zestawów:

HWGXXX0006383S,

HWGXXX0002777S,

ale nie mam pojęcia, czym się różnią.



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 lipiec 2024 - 05:32

Lekko off-topic:

 

bo po co aktualizować opisy [będąc sprzedawcą]...

ale nie mam pojęcia, czym się różnią.

 

Paradoksalnie, odpowiadasz sam sobie. Nie uderzam teraz do DT, ale zdziwiłbyś się, jak CHOLERNIE często nawet dystrybutor nie zna odpowiedzi na pytanie, czym różni się nowa wersja od starej. Albo wręcz sprzedaje nową wersję pod starym rekordem i pół biedy, kiedy róznica jest oczywista na pierwszy rzut oka albo jest opisana na opakowaniu.

 

W praktyce sprzedawca najczęściej przy przyjmowaniu dostawy z 60 pozycjami na fakturze miałby rozebrać każdą część i zaglądać jej w bebechy, żeby wiedzieć tak fundamentalne rzeczy, bo poziom wiedzy u dystrybutora jest taki, że przysyłają łańcuchy zamiast obręczy i nikomu nie zapala się lampka w głowie podczas pakowania.

 

To wszystko fajnie brzmi, ale uwierz mi: w praktyce możemy zrobić tylko tyle, ile widzimy w katalogach. Pewne rzeczy są zwyczajnie niewykonalne od strony logistycznej.

 

 

A odpowiadając na samo pytanie: piasty o dokładnie takiej specyfikacji nie ma już w katalogu. Pozostaje konwersja albo zakup NOS-a.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź