No wlasnie nie chce tego nowego modelu exp, chce ten stary jaki mialem w kolach do mtb, tak kulturalnie cicho cykał. Wyzszy ratchet moze fajny jest w szosie ale nie w rowerze ktory ma dawac mi frajde w naturze.
Kupno nowej 350 z ratchetem 18 wydaje się nierealne. Może gdzieś, jakieś stare zapasy, ale w dobie zerowych stanów magazynowych w sklepach (wszystko zamawiane jest na bieżąco u dystrybutorów), to raczej marzenie ściętej głowy. Nie ułatwia zadania, że w wielu sklepach te piasty figurują po prostu jako 350 12/142 straightpull centerlock 24h bez wnikania, który rok modelowy kupujesz. Co więcej może być nawet zdjęcie piasty w wykończeniu do 2021 r., a i tak dostaniesz nową z ratchetem 36. A nawet jak znajdziesz sklep z piastą opisaną stary kodem producenta, to czasem i tak dostaniesz nową, bo po co aktualizować opisy...
Może da się do nowych piast wsadzić starego ratcheta 18 (trochę na zasadzie odwrotnej do praktykowanych tutaj porad, jak to zrobić piastę bardziej bzyczącą "większym" ratchetem), ale nie mam pojęcia.
A wlasnie nie wiem czy z 12x142 kazda da sie tak przerobic? Wlasnie obawiam sie ze nie. Ale ok napisze do nich.
Nieoficjalnie pewnie każdą, jak się zna rożne "myki", a oficjalnie... łatwo to sprawdzić. Wchodzisz na stronę wsparcia https://www.dtswiss....oduktowe#filter
wyszukujesz interesującą Cię piastę i sprawdzasz jakie są możliwości konwersji. Dla szosowych 350 - jak zaznaczysz wyłącznie szerokość montażową 142 i rodzaj osi, no i shimanowski bębenek, to wyskoczy Ci chyba 16 modeli (classic i straightpull, o róznych ilościach otworów pod szprychy, z różnych lat modelowych, ale każda będzie miała opcję konwersji na "Shimano Road 5/135: jednym z dwóch zestawów:
HWGXXX0006383S,
HWGXXX0002777S,
ale nie mam pojęcia, czym się różnią.