Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwsza Szosa 5-6 Tyś.

szosa endurance pierwsza szosa

7 odpowiedzi w tym temacie

#1 becow1

becow1
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 29 lipiec 2024 - 18:35

Cześć, 

 

Przymierzam się do zakupu pierwszego roweru szosowego, zastanawiam się czy iść w stronę tych road+, czy jednak tradycyjnych "wyścigowych". 

 

Do tej pory jeździłem na rowerze krosowym [Kross black edition 2], Rockrider i spróbowałem na trasie pojeździć szosą znajomego z tych wyścigowych i poczułem frajdę z tej jazdy mimo bólu karku i od łopatek po nadgarstki, ale rower nie był mój, nie dopasowałem go w żaden sposób i myślę, że stąd się to wzięło.

 

Od jakiegoś czasu zacząłem jeździć więcej (weekendowe wypady po 100 km średnio), myślę, że z 5000 km rocznie ogólnie. Jeździmy zazwyczaj w parę osób, z czego nie każda ma szosę, więc taka typowa jazda pod maksymalizacje prędkości raczej odpada, lub będzie rzadsza.

 

Nawierzchnia - asfalt.

 

Wzrost - 181 cm, waga - 81 kg

 

Cena jak w tytule najlepiej zmieścić się do 6000zł, proszę wziąć po uwagę podane informacje. Potrzebuje, propozycji zarówno rowerów jak i porady, czy szosa endurance, czy nie warto i kupić klasyczną szosę i stracić na komforcie?



#2 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3218 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 lipiec 2024 - 00:03

Road+


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#3 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądLublin

Napisano 31 lipiec 2024 - 17:52

Najlepiej zacznij od bike fittingu żebyś w ogóle wiedział jakiej ramy szukać.

 

Jak już będziesz wiedział to wyjaśni się kwestia czy w ogóle jesteś w stanie jeździć na rowerze o agresywnej, wyścigowej geometrii, co nie jest wcale takie pewne.

 

Jeżeli się okaże, że jesteś w stanie to pozostanie decyzja czy wolisz rower który z natury zachowuje się nerwowo (race) czy spokojnie (endurance).

 

Na ten moment nawet wyścigowe ramy przyjmują opony 32 mm, a to już jest zdecydowanie terytorium "road+". Jeżeli 32 mm to za mało bo np. jeździsz po dziurach albo nieutwardzonych drogach to zostaje tylko endurance lub gravel.


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#4 becow1

becow1
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 03 sierpień 2024 - 17:29

Najlepiej zacznij od bike fittingu żebyś w ogóle wiedział jakiej ramy szukać.

 

Jak już będziesz wiedział to wyjaśni się kwestia czy w ogóle jesteś w stanie jeździć na rowerze o agresywnej, wyścigowej geometrii, co nie jest wcale takie pewne.

 

Jeżeli się okaże, że jesteś w stanie to pozostanie decyzja czy wolisz rower który z natury zachowuje się nerwowo (race) czy spokojnie (endurance).

 

Na ten moment nawet wyścigowe ramy przyjmują opony 32 mm, a to już jest zdecydowanie terytorium "road+". Jeżeli 32 mm to za mało bo np. jeździsz po dziurach albo nieutwardzonych drogach to zostaje tylko endurance lub gravel.

 

Generalnie to endurance, a mógłby ktoś doradzić co do wyboru: 

https://www.rosebike...hape=matt black

 

https://www.centrumr...NhoCt2oQAvD_BwE

 

różnicę widzę wizualną i w grupie osprzętu, a jak się ma sprawa z ramą, słyszałem, że w tym SENSA, rama 7005 jest mega, sztywna i to źle - jak się ma do tego ta rama ROSE, jest lepsza? Co lepiej by było wybrać

 

bądź polecić coś do 6000 zł :)

 

edit: 

jeszcze dorzucam te do porównania 

 

https://skiteam.pl/r...etalblk_rainbow

 

https://skiteam.pl/r...etalblk_rainbow



#5 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądLublin

Napisano 07 sierpień 2024 - 13:52

Jeżeli chodzi o samą ramę to rose zdecydowanie wyróżnia się na plus. Ma polerowane spawy, wewnętrzne prowadzenie przewodów i hak UHD.


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#6 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 sierpień 2024 - 22:08

Najlepiej zacznij od bike fittingu żebyś w ogóle wiedział jakiej ramy szukać.

 

Jak już będziesz wiedział to wyjaśni się kwestia czy w ogóle jesteś w stanie jeździć na rowerze o agresywnej, wyścigowej geometrii, co nie jest wcale takie pewne.

 

Jeżeli się okaże, że jesteś w stanie to pozostanie decyzja czy wolisz rower który z natury zachowuje się nerwowo (race) czy spokojnie (endurance).

 

Na ten moment nawet wyścigowe ramy przyjmują opony 32 mm, a to już jest zdecydowanie terytorium "road+". Jeżeli 32 mm to za mało bo np. jeździsz po dziurach albo nieutwardzonych drogach to zostaje tylko endurance lub gravel.

 

to tak nie działa xD

 

Ludzie chcą mieć rowery wyścigowe, bo nazywają się wyścigowe i można je zobaczyć w TV, nawet jak jest tam nawalone 8 podkładek, nawet jak im niewygodnie, to jednak na koniec dnia możesz spojrzeć w lustro i powiedzieć sobie, że z Ciebie nie lada szatan i jeździsz na wyścigowym, a nie na jakimś endurance dla grubasów. Lepiej być wolnym na wyścigówce, niż szybkim na jakimś turystyku, do którego pasują pedały z odblaskami. 

 

wpis ma oczywiście charakter ironiczny i żartobliwy, ale jest w 100% prawdziwy. Tak jest i tak będzie już zawsze. Oczywiście wyśmiewam tych, którzy na siłę pakują się w wyścigowe ;)

 

A tak serio, powodzenia w poszukiwaniu roweru :) mnie ten Rose podoba się najbardziej z tych, które wysłałeś. 

Gdybyś mógł troszeczkę naciągnąć budżet, to za 7 tys (z kodem rabatowym -10% z okazji Tour de Pologne) jest fajny rower z decathlonu

https://www.decathlo...ra/_/R-p-332106

Rama jest karbonowa i fajnie wygląda (zwłaszcza ta w niebieskim kolorze). Rozmiary są dostępne. 


  • mikroos lubi to

#7 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 08 sierpień 2024 - 14:31

No właśnie miałem napisać o tym Van Ryselu, z tym, że on jest za 8 tys. chyba.



#8 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 sierpień 2024 - 15:19

Ale napisałem przecież, że jest kod na 10%, więc wychodzi troszkę powyżej 7k. 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: szosa, endurance, pierwsza szosa