Klamkomanetki St-R785 Problem Z Opdowietrzeniem
#1
Posted 31 August 2024 - 20:33
#2
Posted 31 August 2024 - 22:07
Ale co to dokładnie oznacza, że nie byli w stanie odpowietrzyć? Zostało powietrze w przewodzie czy po prostu klamka nie działa?
Może przyczyną problemu wcale nie jest powietrze w przewodach?
- ogreczek likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#3
Posted 01 September 2024 - 09:32
#4
Posted 01 September 2024 - 14:41
Ten objaw może równie dobrze wskazywać na problem z zaciskiem, np. pęknięcie tłoczka albo zapieczenie w okolicy uszczelki. Zresztą jest to objaw stosunkowo częsty w Shimano i dziwi mnie nieco, że serwis go nie zweryfikował.
Zajrzyj do zacisku, zdejmij klocki, przeczyść dokładnie tłoczki. Jeżeli masz możliwość, zlej olej i sprawdź, czy tłoczki poruszają się gładko.
Jeżeli chcesz zdiagnozować problem jeszcze dokładniej, zamień hamulce zaciskami (przedni z tylnym, tylny z przednim) i zobacz, który element jest źródłem problemu.
Jest też jakaś mikroskopijna możliwość problemu z przewodem, np. jakieś załamanie albo zatkanie nie wiadomo czym. Ale to już raczej zostawiłbym na kolejny etap zgadywanki.
- ogreczek likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#5
Posted 01 September 2024 - 15:43
Dziękuje ślicznie za podpowiedzi ! Jeszcze będę się ratował jednym serwisem. Na razie nie chce zmieniać klamek miejscami - co by nie rozwalić hamulca, która działa poprawnie. Zaciski to pozagrupowe BR-RS505 ala 105 Po zalaniu po jakiś dwóch tygodniach, hamulec czasami nie łapał musiałem nacisnąć dwa razy za klamkę i wszystko wracało do normy. Jeśli to ma jakieś znaczenie to rower wisi za przednie koło na ścianie - ale wcześniej przez dwa lata przy klamkach 105 - nic sie z hydrauliką nie działo.
#6
Posted 01 September 2024 - 18:22
Skoro nie chcesz zamieniać zacisków, możesz chociaż częściowo zdiagnozować sprawę. Odkręć zacisk całkowicie i sprawdź, czy naciskanie na klamkę powoduje wylewanie się oleju z przewodu.
Jeżeli tak, to ciśnienie w przewodzie powstaje prawidłowo i klamka raczej nie jest problemem, więc najdroższy problem masz najprawdopodobniej z głowy.
Samo odpowietrzanie jako takie raczej trudno schrzanić i ja osobiście nie sądzę, żeby tutaj był problem.
- ogreczek likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#7
Posted 01 September 2024 - 19:02
Przetestowane! Odkręciłem śrubę do odpowietrzania i zamontowałem lejek i dolałem od góry oleju. Zacisk odkręcony na maksa - z przymocowaną rurką. Nacisk klamki powodował przesuwanie się oleju w rurce i zasysanie nowego oleju z lejka. Chyba że to trzeba przetestować bez lejka i odkręcania śruby odpowietrzającej na klamce. Szukam zatem jakiegoś używanego zacisku.
DZIĘKUJE ! Jak to dobrze, że istnieją jeszcze takie działające fora Na FB - pewnie dostałbym 10 rożnych porad, żadna na temat, a na koniec hejt. Wszystkiego dobrego !
#8
Posted 01 September 2024 - 19:26
Cieszę się, że mogłem pomóc. A właściwie: mam nadzieję, że wymiana zacisku ostatecznie potwierdzi, że tu był problem
A skoro masz już rozebrany zacisk, skorzystaj z okazji i gruntownie go przeczyść. Może jakimś cudem nie jest całkowicie uszkodzony, tylko coś unieruchomiło tłoczki? Skoro i tak rozważasz wymianę, to raczej mu już nie zaszkodzisz
- ogreczek likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#10
Posted 04 September 2024 - 04:58
Przykro mi Tyle dobrego, że nareszcie wiesz, co się dzieje.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?