Jump to content


Photo

Zjeżdżająca Sztyca - Giant Tcr


18 replies to this topic

#1 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 23 December 2024 - 22:34

W moim TCR zaczęła zjeżdżać sztyca. Stało się to po ponad roku jak ostatni raz przy niej grzebałem i wiem, że wtedy było to wszystko prawidłowo dokręcone. Sztyca była przesmarowana pastą do karbonu. Niestety pierwszy zjazd sztycy zakończył się wybraniem warstwy ochronnej z tyłu sztycy, to tak jakby lakier, i na pewnym odcinku nie ma go i może jego brak skutkuje jakimś uślizgiem. Sztyca i rama wewnątrz, a także sam klin były przeze mnie wyczyszczone i odtłuszczone. Na nowo nałożyłem pastę i wkręciłem klin z maksymalnym momentem obrotowym dopuszczonym przez Giant tj. 5,5 nm - moment sprawdzony na dwóch kluczach dynamometrycznych.

Niestety sztyca przy każdym trenażerowym treningu zjeżdża w dół. To co sobie wymyśliłem to zakup jakiejś specjalnej pasty. Polecono mi tę: https://www.centrumr...2MaAr2HEALw_wcB

Czy jest coś lepszego? Ewentualnie jakby ktoś coś doradził mi w moim problemie to będę wdzięczny.



#2 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 24 December 2024 - 07:53

Nie wiem jak jest w TCR, miałem identyczny problem u siebie w Canyonie, pomogła dopiero wymiana klina.



#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,635 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 December 2024 - 08:00

Nie powinno być tak, że Ty inwestujesz w jakieś dodatkowe środki, bo producent nie potrafi porządnie wykonać i spasować podstawowego komponentu. Szczególnie w czasach, kiedy rowery mają tak złodziejskie ceny.

 

Złóż reklamację, racja jest oczywiście po Twojej stronie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 bmarcin1

bmarcin1
  • Użytkownik
  • 26 posts

Posted 24 December 2024 - 08:45

Miałem podobny problem w nowym Giant Propel , sztyca również była dokręcona z odpowiednim momentem i zjeżdżała. Użyłem https://allegro.pl/o...5ml-15445621643 i od tamtej pory spokój.

Wysłane z mojego Pixel 7 przy użyciu Tapatalka

#5 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,986 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 December 2024 - 09:43

Giant w pewnym momencie wypuścił nową wersję klina, takiego z momentem do 7nm i chyba wywołane to było właśnie problemami ze spadającą sztycą. 

 

https://www.giant-bi...siodla-tcr-2021



#6 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 24 December 2024 - 13:33

Widziałem ten nowy klin. Pytanie czy on jest zgodny z ramą którą posiadam, czy faktycznie różni się budową, czy tylko ma zmienione oznaczenie momentu którym należy dokręcić.



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,635 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 December 2024 - 13:42

Napisz do Gianta i podaj numer seryjny ramy. Otrzymasz jednoznaczną odpowiedź.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 24 December 2024 - 14:39

Już to zrobiłem. W każdym razie zakup jakiejś porządnej pasty do karbonu chyba też wezmę pod uwagę, zatem za każdą polecajkę będę wdzięczny. Ta polecana przez bmarcin1 trochę mnie przeraża bo jakby trwale wchodziła w interakcję z tworzywem na którym się ją układa.



#9 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 24 December 2024 - 17:17

W żadną "interakcję z tworzywem" nie "wchodzi" (używałem tego produktu).



#10 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,986 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 December 2024 - 17:33

niezależnie od powyższych uwag - czy masz taką pastę z drobinkami czy gładką? Może taka z drobinkami będzie lepsza. 



#11 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 24 December 2024 - 18:42

Mam Finish Line z drobinkami. Ale po opiniach z allegro wynika, że ogólnie może i dobra, ale przy zjeżdżającej sztycy może być niezbyt efektywna.



#12 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 503 posts
  • SkądWroclaw

Posted 25 December 2024 - 10:22

W jednym z rowerów miałem problem z takim marnym klinem dociskającym sztycę naprawdę małą powierzchnią.

 

Oprócz zrobienia nowego w zakładzie ślusarskim (co uczyniłem) doskonały efekt przynosiło po prostu wsadzenie między sztycę i ramę kawałka drobnego papieru ściernego. Tyle ile wejdzie, resztę urwać/odciąć, trzyma jak diabeł, żadnych śladów poza brudem od mokrego papieru nie zostawia. Pasty zdają egzamin gdy właściwie nie ma problemu tylko starasz się leciutko dokręcać zgodnie z zaleceniem i kawałek obrotu śrubą daje więcej niż ta pasta. Jeżeli naprawdę słabo trzyma to pasta nic nie da.



#13 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 26 December 2024 - 14:46

Ten pomysł z papierem ściernym jest jakimś rozwiązaniem. Najpierw spróbuję jakiejś lepszej pasty do karbonu, no i oczywiście jeszcze zobaczę czy i co napisze mi Giant. Po głowie chodzi mi jeszcze odbudowanie powłoki w sztycy. Jak pisałem została ona wybrana w momencie jak powoli sztyca zjeżdżała w dół, a zacisk był na tyle mocno dokręcony, że odbyło się to kosztem tej powłoki. Mam podejrzenie, że taka miejscowa nierówność może skutkować mniejszym miejscowym kontaktem sztycy z ramą i skutkować w/w problemem. Ubytek jest na może 0,5 mm w głąb. Tak sobie myślałem, aby delikatnie jakimś materiałem z pędzelkiem przesmarować to miejsce ubytku, a nadmiar ewentualnie delikatnie przeszlifować. Czym najlepiej to uzupełnić, aby to było trwałe? Lakier bezbarwny, masa epoksydowa etc.?



#14 liftlodz

liftlodz
  • Użytkownik
  • 245 posts

Posted 26 December 2024 - 17:36

Nic nie kombinuj, wyślij na gwarancję.

#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,635 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 December 2024 - 18:35

Otóż to.

 

Zaczniesz kombinować, potem odeślesz, a wtedy Giant powie, że do awarii doszło w wyniku Twojej ingerencji.

 

Po to jest gwarancja, żebyś mógł rozwiązać problem bez druciarskich rozwiązań.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#16 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 26 December 2024 - 20:18

Dzięki. Macie rację, jednak ma przeczucie, że Giant może olać sprawę, choć wiem, że zrobione było wszystko z mojej strony zgodnie ze sztuką.

 



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,635 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 December 2024 - 05:29

Jeżeli oleje, to skorzystasz z rękojmi u sprzedawcy. W tym trybie masz jeszcze więcej uprawnień.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 248 posts

Posted 28 December 2024 - 07:58

Możesz zanitować sztycę przez ramę.



#19 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 28 December 2024 - 08:11

Niestety z rękojmi nie mogę skorzystać. Od zakupu minęły 2 lata w sierpniu. Czekam na informację od Giant bo tam jest jakaś ich gwarancja na 3 lub 5 lat.





Reply to this topic