Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zipp 404 Firecrest Czy Falcon/vinci 60Mm ?


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 renton

renton
  • Użytkownik
  • 445 postów

Napisano 24 luty 2025 - 22:51

Cześć.
"Psuję" sobie głowę odnośnie zakupu kół z wysokim stożkiem do nowej szosy.
Obecnie posiadam koła o wysokości 42mm i z racji tego, że 95% moich jazd to "płaskopolska" (łódzkie) rozważam sens zakupu w/w kół. Do obecnych kół nie mam zastrzeżeń - szerokość wewnętrzna 21, płaskie szprychy, straightpull, GP 5000 S TR 28C + TPU.
Przeskok na stożek 50mm wydaje mi się bez sensu.
Zawęziłem wybór do modeli kół jak w temacie. Obydwa zestawy w podobnej cenie i podobnej wadze 1500-1600g.

Plusy Zipp: wygląd,dożywotnia gwarancja crash replacement, jeździłem na poprzednim modelu 404 pod szczęki i niosły super
Minusy Zipp: szprychy J bend, hookles, sam nie wiem czy chcę bawić się w tubeless

Za Falcon/Vinci : rodzimi "producenci", pancerne piasty DT Swiss 240 EXP straightpull, obręcze hooked. Łatwość obsługi/serwisu.
Minusy: ciężko się do czegoś doczepić, ale nie ma dla mnie tego efektu WOW.

Najlepszym rozwiązaniem dla mnie były by koła zbudowane na obręczach Zipp 404 hooked i piastach DT Swiss 240.

Serce i oczy za Zipp, rozum za Falcon/Vinci.

Jestem ciekawy Waszych opinii i sugestii w temacie wyboru nowych kół.
Ewentualnie podania aternatywnego zestawu kół do 6kpln.
Pozdrawiam.

#2 liftlodz

liftlodz
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 25 luty 2025 - 07:37

Oba zestawy fajne.
Jeżdżę na tubeless - koła Vinci opony GP 5000 AS bez mleka.
Ja bym kół hookles nie kupił.

#3 dande

dande
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 25 luty 2025 - 08:57

Na podstawie własnych doświadczeń postawiłbym na Zipp, ale jestem tylko amatorem ;-) 

Popatrz jeszcze na https://informatorgdanski.pl/



#4 kptB

kptB
  • Użytkownik
  • 82 postów
  • SkądWroc

Napisano 25 luty 2025 - 09:40

Coś z https://eu.huntbikew...sc-brake-wheels ?

 


Ritchey Road Logic | Cervélo P3 | PlanetX Full Monty SL | GT Zaskar | On-One Pompino V4


#5 zbrozin

zbrozin
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 luty 2025 - 09:52

Trochę drożej:

https://www.rowertou...-r9270-60-mm-hr


https://www.rowertou...-r9270-60-mm-hr

#6 renton

renton
  • Użytkownik
  • 445 postów

Napisano 25 luty 2025 - 10:37

Trochę drożej:

https://www.rowertou...-r9270-60-mm-hr


https://www.rowertou...-r9270-60-mm-hr

Ładne ale koła Shimano odpadają z powodu braku możliwości zmiany bębenka na XDR.
Rower mam na Sramie i policja rowerowa nie dała by mi spokoju
  • zbrozin lubi to

#7 Amadii11

Amadii11
  • Zbanowany
  • 2 postów

Napisano 12 marzec 2025 - 15:22

Cześć.
"Psuję" sobie głowę odnośnie zakupu kół z wysokim stożkiem do nowej szosy.
Obecnie posiadam koła o wysokości 42mm i z racji tego, że 95% moich jazd to "płaskopolska" (łódzkie) rozważam sens zakupu w/w kół. Do obecnych kół nie mam zastrzeżeń - szerokość wewnętrzna 21, płaskie szprychy, straightpull, GP 5000 S TR 28C + TPU.
Przeskok na stożek 50mm wydaje mi się bez sensu.
Zawęziłem wybór do modeli kół jak w temacie. Obydwa zestawy w podobnej cenie i podobnej wadze 1500-1600g.

Plusy Zipp: wygląd,dożywotnia gwarancja crash replacement, jeździłem na poprzednim modelu 404 pod szczęki i niosły super
Minusy Zipp: szprychy J bend, hookles, sam nie wiem czy chcę bawić się w tubeless

Za Falcon/Vinci : rodzimi "producenci", pancerne piasty DT Swiss 240 EXP straightpull, obręcze hooked. Łatwość obsługi/serwisu.
Minusy: ciężko się do czegoś doczepić, ale nie ma dla mnie tego efektu WOW.

Najlepszym rozwiązaniem dla mnie były by koła zbudowane na obręczach Zipp 404 hooked i piastach DT Swiss 240.

Serce i oczy za Zipp, rozum za Falcon/Vinci.

Jestem ciekawy Waszych opinii i sugestii w temacie wyboru nowych kół.
Ewentualnie podania aternatywnego zestawu kół do 6kpln.
Pozdrawiam.

Zipp brzmi kusząco, ale jak nie chcesz się bawić w tubeless, to Falcon/Vinci mogą być bardziej sensowne. Piasty DT Swiss 240 to klasa, a obręcze hooked to spokój w użytkowaniu. Jeśli zależy Ci na wydajności i łatwości serwisu, to może warto pójść w to. ----------



#8 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8638 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 marzec 2025 - 21:31

może warto pójść w to. ----------

 

W projekt architektury wnętrz?  Ban.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#9 Rad3k

Rad3k
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 12 marzec 2025 - 23:16

Miałem falcony w gravelu, obecnie mam dt swiss w szosie i gravelu i jeżeli możesz sobie pozwolić to bierz zippy. To jest jednak inna klasa kół, nie tylko marketing za tym stoi. Na pewno na plus masz dożywotnio gwarancje na zippy, oczywiście jeśli kupisz je jako pierwszy użytkownik czyli nówki.


  • renton lubi to

#10 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 2000 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 marzec 2025 - 09:01

Posiadałem Falcony 60 na DT 240 i to były absolutnie rewelacyjne koła. Bardzo dobrze zmontowane. Ścigałem się na nich, trenowałem, bez żadnej uwagi. 

 

Generalnie użytkowo 10/10. 

 

w dodatku te koła od Falcona są naprawdę lekkie (1440g - to jest rewelacyjny wynik) jak na tę wysokość, przez co ja z przyjemnością zakładałem je nawet na pagórkowate wyścigi. 

 

Przesiadłem się potem Roval Rapide CLX II i naprawdę nie czuć różnicy między jednymi a drugimi, a różnica cenowa jest chyba 3-krotna. W blind teście nie byłbym w stanie powiedzieć, na których kołach jadę. 

 

Jedyne z czym się mogę zgodzić to brak blig-factora i brak "prestiżu". Nikt z postronnych obserwatorów się nimi raczej nie zachwyci.

 


  • renton lubi to

#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 marzec 2025 - 09:17

Nikt z postronnych obserwatorów się nimi raczej nie zachwyci.

Bo te Spece to nie są koła do jeżdżenia, tylko do stania pod kawiarnią z sojowym latte w dłoni. W czasie jazdy loga się kręcą i nie widać, na czym jedziesz ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 2000 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 marzec 2025 - 09:35

Teraz mam dwa komplety kół Roval, na obu się ścigam i trenuję i też się nie ma do czego przyczepić, ale nigdy bym nie powiedział, że użytkowo są lepsze w jakimkolwiek aspekcie. 

 

Ale przykładowo jak komuś strzela kamień spod opony i wali Ci z siłą kuli rewolwerowej w obręcz rovala to jednak boli bardziej niż gdy wali w obręcz falcona ;) 



#13 d8wid

d8wid
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 marzec 2025 - 12:24

Szprychy Straight Pull mają swoje zalety, jak niższa masa czy potencjalnie wyższa trwałość, ale pod względem sztywności bocznej ustępują rozwiązaniom J-bend
 

szprychy J-bend generalnie pozwalają uzyskać sztywniejsze koła niż szprychy Straight Pull. 

Wynika to z kilku czynników:

  1. Konstrukcja kołnierzy piasty - piasty pod szprychy J-bend mają zwykle szersze rozstawione kołnierze, co przekłada się na większą sztywność boczną koła

  2. Długość szprych - szprychy Straight Pull są zazwyczaj o kilka do kilkunastu milimetrów dłuższe niż J-bend, co negatywnie wpływa na sztywność

 

Chyba że chodzi Ci też tutaj o kwestię wizualną :) 


  • renton lubi to

HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon 
 


#14 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 marzec 2025 - 17:18

potencjalnie wyższa trwałość

Zależy kogo pytasz.

 

Gdybyś miał zawiesić ciężki przedmiot pod sufitem, wolałbyś go przykręcić pionowym wkrętem prosto do sufitu, czy jednak do ściany, by na wkręt działały siły prostopadłe do wkręta?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#15 d8wid

d8wid
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 marzec 2025 - 20:27

W sumie prawda to takie nie do konca dobre stwierdzenie.

jbend bywa przedstawiany jako lepszy...
Choć osobiście uważam że ważniejsze jest kto i jak zaplata i na jakich częściach.

A jak coś ma się stać że szprychą to i tak prędzej bedzie awaria przy nyplu

HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon 
 


#16 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 marzec 2025 - 21:08

SP ma jedną niezaprzeczalną zaletę z punktu widzenia produkcji masowej: nie wymaga kłopotliwego przeplatania szprych.

 

Reszta to w większości dorobione do powyższego pranie mózgu.

 

Chciałbym zobaczyć tych wszystkich ekspertów, którzy faktycznie dostrzegliby różnicę w ślepej próbie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#17 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 102 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 21 lipiec 2025 - 12:25

SP ma jedną niezaprzeczalną zaletę z punktu widzenia produkcji masowej: nie wymaga kłopotliwego przeplatania szprych.

 

Reszta to w większości dorobione do powyższego pranie mózgu.

 

Chciałbym zobaczyć tych wszystkich ekspertów, którzy faktycznie dostrzegliby różnicę w ślepej próbie.

Szprycha Straight pull jest o wiele sztywniejsza od szprychy j-bend. Co do wytrzymałości na zmęczenie to kwestia jest bardziej skomplikowana. Na pewno szprycha Straight pull przeniesie większą siłę osiową.





Dodaj odpowiedź