Regulacja tylnej przerzutki
:arrow: 1. Ustawienie zakresów.
Regulację zawsze zaczyna się od ograniczenia zasięgu wychyłu przerzutki w skrajnych położeniach. Ustawia się to przy pomocy dwóch śrubek. Zazwyczaj są one oznaczone jako L (low - największa zębatka) i H (high - najmniejsza zębatka). Jeśli oznaczeń by nie było zawsze można sprawdzić, która ze śrubek jest od górnego zakresu, a która od dolnego.
Po ustawieniu zakresów zawsze należy sprawdzić czy zrobiło się to prawidłowo - przerzutka ma bez problemów wskakiwać na odpowiednie zębatki i zarazem nie może przeskakiwać za zębatki z jednej jak i drugiej strony.
:arrow: 2. Ostateczna regulacja.
Regulacje zaczynamy od zrzucenia łańcucha na najmniejszą zębatkę. Następnie wkręcamy prawie do samego końca śrubę baryłkową i tak samo postępujemy z innymi regulatorami (o ile ktoś takowe posiada - osobiście uważam iż są one zbędne). Dzięki tej operacji linka przerzutki stanie się luźna, jeśli będzie zbyt luźna (zazwyczaj tak się dzieje) należy odkręcić śrubę mocującą linkę, podciągnąć linkę i ponownie dokręcić śrubę.
Po tym zabiegu próbujemy wrzucić na przedostatnią zębatkę, jeśli nie wskakuje wówczas kręcimy śrubą baryłkową o 1-2 obroty w lewo i ponownie probujemy wrzucić na przedostatnią koronkę, Kiedy w końcu zaczyna coś przerzucać probujemy "latać" po całej kasecie cały czas obserwując co się dzieje. W przypadku kiedy przerzutka nie może wrzucić na wyższa koronkę ponownie kręcimy w lewo śrubą baryłkową i odwrotnie.. jeśli przerzutka nie będzie chciała zrzucić na niższa koronkę należy śrubą kręcić w prawo i tak aż do skutku kiedy w końcu przerzutka będzie chodzić płynnie i bez żadnych zgrzytów.
Regulując przerzutkę tylną warto sprawdzić jak ona pracuje na wszystkich zębatkach z przodu.
I w zasadzie to tyle jeśli chodzi o regulację przerzutki. Oczywiście nie trzeba przypominać, że należy systematycznie czyścić napęd i odpowiednio smarować, aby chodził jak należy. ;-)