Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek 1.5 czy Scott S50 a może inny...


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wiljer

Wiljer
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 04 maj 2011 - 08:04

Witam w najbliższym czasie mam zamiar kupić mój pierwszy rower szosowy, dotychczas jeździłem na MTB ale głównie po szosie.
Bardzo dużo szperałem po różnych sklepach, na sprzęcie znam się dosyć ale nie mam żadnego doświadczenia.
Cena jaką mogę przeznaczyć na rower to około 2800zł.
Rower nowy bądź używany w bardzo dobrym stanie. Możliwość kupna z zagranicy o ile wyjdzie taniej. Z moich obserwacji wynika, że rowery są dużo tańsze w USA ale dużo za przesyłkę i pewnie jakieś cło wyjdzie. Natomiast Niemcy czy Austria chętnie.
Moje typy:

Scott Speedster S50 (2011)
http://www.scott.pl/...99&id_prod=2066

Trek Alpha 1.5 (2010) nowy
http://www.ssc.pl/trek2010/15.html (specyfikacja)
http://cgi.ebay.pl/R...=item3367134101 (ale kupowałbym tu z racji lepszej ceny)

osprzęt delikatnie lepszy wydaje mi się ma Trek
oba mają karbonowe widelce
nie wiem jak z ramą, czy tu przoduje scott czy trek ?
Trek wydaje mi się bardziej prestiżowa ale to nie ma znaczenia wielkiego.

a i czy Trek 1.5 z 2010 od 1.5 2011 różni się tylko malowaniem ?

od razu zaznaczam, aby nie proponować rowerów Giant, Author

pozdrawiam

max dst:

412 km Kraków - Warszawa (2020)


#2 Jakub123

Jakub123
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKatowice

Napisano 04 maj 2011 - 13:11

na moje Trek. Trek daje dożywotnią gwarancję, podczas gdy Scott daje 5 lat przy dokonywaniu corocznych przeglądów w autoryzowanym serwisie. W przeciwnym razie okres gwarancji ulega redukcji do 3 lat.

Trek 1.5 z 2010 i 2011 są wykonane z tego samego stopu (Alpha White) i w sumie osprzętem się chyba znacząco nie różnią (patrząc po tabelkach na www SSC) chyba , że siodłem etc.

No i 1.5 z 2010 ma ładniejsze malowanie :D

#3 Wiljer

Wiljer
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 04 maj 2011 - 14:34

tak malowanie w Treku 2010r. względem 2011 roku jest sto kroć ładniejsze. I chyba nie ma sensu przepłacać za 2011 rocznik.
Odnośnie tej gwarancji to czy tak jak w przypadku treka z Austrii gwarancja obejmuje wszystkich dystrybutorów Treka ?

wyżej link nie działa chyba,
http://cgi.ebay.pl/R...=item3367134101

max dst:

412 km Kraków - Warszawa (2020)


#4 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 04 maj 2011 - 16:45

Nie wiem dla czego Scott wydaje ci się mniej prestiżowy od treka... Marki porównywalne, obie jedne z bardzej rozpoznawalnych marek rowerowych i obie from usa.

Nie wiem która rama lepsza, ale podejrzewam że są porównywalne, choć mi się osobiście bardziej podoba Scott. Ale jak tobie Trek to go bierz. Rozumiem że tylko te marki wchodzą w grę, nie interesuje cię ni bardziej oryginalnego/wyszukanego. Bo pytanie jaki rower do 3tysi jest trochę bez sensu, firm jest setki, zależy czego szukasz/potrzebujesz, co się podoba itd. A tak w ogóle to masz temat od tego: Jaki rower do 3 tysiące. A dwa to google nie gryzie, ramy popularne więc poszukaj opinii... Tu na forum masz też temat charakterystyka firm produkujących szosówki, można się wiele dowiedzieć.

#5 Wiljer

Wiljer
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 04 maj 2011 - 19:16

A dwa to google nie gryzie,

sugerujesz, że pierwsze co zrobiłem to napisałem na forum ?
w takim razie zapewniam Cię, że od 2 tygodni przeszukuję internet i porównuję rowery

napisałęm, że nie chcę Giant'a i Author'a, ale inne propozycję chętnie przejrzę. A do 3 tysięcy wcale nie ma takiego dużego wyboru. Jest Lapierre 300/400 ale to już 3,5 tyś. Specialized ale tu za naklejkę na ramie płacę 2/3 ceny. Cannondale do 3tyś to również naklejka i nie ładny.
Podoba mi się jeden z modeli Colnago w okolicach 3 tyś ale jest raczej bardzo ciężko go zdobyć. Corratec raczej rozpoczyna ceny od około 4 tyś. A firmy B'Twin czy Kross jakoś do mnie nie przemawiają. Jest jeszcze Merida 901-18 ale całość na Sorze a niczym się nie wyróżnia i Scott prezentuje się dużo lepiej.

Na forum napisałem ponieważ nie mam doświadczenia z szosowymi rowerami, a mogło się okazać, że są jeszcze inne warte uwagi.

max dst:

412 km Kraków - Warszawa (2020)


#6 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 04 maj 2011 - 21:12

sugerujesz, że pierwsze co zrobiłem to napisałem na forum ?


Nic nie sugeruje, tylko podpowiadam ;) Pytasz ten czy ten, tak jak byś nie szukał. Jak już to sugeruje że w necie na temat tych dwóch rowerów jest na pewno sporo info., bo sa popularne.


A do 3 tysięcy wcale nie ma takiego dużego wyboru. Jest Lapierre 300/400 ale to już 3,5 tyś. Specialized ale tu za naklejkę na ramie płacę 2/3 ceny. Cannondale do 3tyś to również naklejka i nie ładny.


Heh, a co ty myślisz, że w treku to za naklejkę nie płacisz?? Wszędzie płaci się za firmę, to wiadome. :lol: Niestety, jak chcesz mieć coś markowego to tak to wygląda. Czy może Spec jest kiepski? I cena nie przystaje do jakości?

I nie wiem co masz do Gianta i Authora...

Na forum napisałem ponieważ nie mam doświadczenia z szosowymi rowerami, a mogło się okazać, że są jeszcze inne warte uwagi.


Pewnie coś tam by się znalazło. Przeczytaj tematy na forum "jaki rower wybrać" ;) W tej cenie może whistle by się znalazło...

#7 Wiljer

Wiljer
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 04 maj 2011 - 21:32

I nie wiem co masz do Gianta i Authora...

nie chciałem podawac przyczyn bo śmieszne ale.. ; )
Author mi sie nie podoba wizualnie, ma okropną geometrię ramy, a na rowerze Giant jeździ ktoś (znajomy) kogo nie lubię i nie chcę mieć roweru tej samej marki.

Oczywiście, że w Trek'u również płaci się dużo za naklejkę ale nie tak jak w Specialized gdzie za 3000 jest tylko Sora.

Przepraszam jeśli z posta wynika, że tylko między tymi dwoma dokonam wyboru.

Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu, jak to jest z tymi szprychami ? Scott ma ich 20 i są ułożone promieniście tak symetrycznie chyba ; ) Natomiast w Treku jest ich więcej. Czy ilość szprych o czymś decyduje i ma znacznie ? Czy tylko ze względów estetycznych... Czy żeby mieć 20 albo 8 trzeba kupić specjalne obręcze ?

max dst:

412 km Kraków - Warszawa (2020)


#8 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 05 maj 2011 - 10:11

Czy żeby mieć 20 albo 8 trzeba kupić specjalne obręcze ?


Tak. Wszystko ma znaczenie. Im mniej szprych tym lżejsze i mniej wytrzymałe koło (jeśli to te same szprychy), tak więc potrzebna mocniejsza obręcz lub/i koła przeznaczone są dla lżejszej kategorii wagowej.

#9 Wiljer

Wiljer
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 05 maj 2011 - 10:14

Trek waży raczej tyle co Scott czy do niego też mógłbym kiedyś zamontować 20 szprych ?
A czyli nalezy kupić nową obręcz ale szprychy moga pozostać te same...

i co myślisz o tym, (na forum rowerowym.org mi polecono)
http://allegro.pl/ro...1587829247.html

max dst:

412 km Kraków - Warszawa (2020)




Dodaj odpowiedź