Author a6605
#1
Napisano 11 maj 2011 - 00:24
Jak widać, jeśli ktoś ją pamięta z dawnej odsłony, do wymiany poszedł cały napęd, przerzutka i klamki, opony, oraz wsporniki - WCS ustąpił miejsca dla Pro Vibe i KCNC ti pro lite. Acha, no i poprawiłem korbę, montując na niej osłonę na łańcuch.
Rowerek śmiga bardzo fajnie. Wagowo też wypadło ok, szczególnie jak na takich ciężkawych kołach (choć waga nie była priorytetem). Za to na pewno jest sztywno, i trochę aero. Złożenie roweru i jego modyfikacje zajęły mi prawie 2 lata, teraz rowerek jest idealnie ustawiony pode mnie . Jest na pewno oryginalny i mogę być pewny że nigdzie nie spotkam podobnego. Wizualnie chyba też wyszło nie najgorzej
Specyfikacja:
RAMA: Author a6605 (alu Columbus airplane 3th.buttled + carbon)
WIDELEC: Reynolds Ouzo Pro full carbon
KOŁA: Mavic Cosmic alu
KLAMKOMANETKI: 105 (5600)
KORBA: Ultegra 6600/ 52T/172,5 mm (Aero DIY
PRZERZUTKA T: Ultegra 6700
KASETA: Ultegra 6700/ 12-25
ŁAŃCUCH: Ultegra 6700
SUPORT: Ultegra 6600
PEDAŁY: Look
HAMULCE: Shimano Exage 500 (350gr)
SIODEŁKO: Selle Italia Edy Merck (Flite g. gel) (200gr)
SZTYCA: KCNC TI PRO LITE 23cm (110gr)
KIEROWNICA: FSA ENERGY/ 42cm
MOSTEK: PRO VIBE 7s Thor Hushovd edition/120mm (122gr)
OWIJKA: Fi'zi:k Microtex
STERY: Ritchey
OPONY: Schwalbe Ultremo R1
DĘTKI: Vittoria Ultralite
KOSZYK: Specialized
Waga: 8,2kg
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Kilka słów o korbie: pomysł był prosty, jako że rower jest przeznaczony do jazdy po płaskich terenach (za daleko mi w góry i nie przepadam za wspinaczkami postanowiłem zrezygnować z przedniej przerzutki, z której i tak nie korzystałem. Raz że to oszczędność na wadze, dwa mniej skomplikowany układ. Akurat los mi sprzyjał i dorwałem swego czasu na allegro nową korbę trójkę Ultegry 6600, którą ktoś chciał przerobić na dwójkę (dałem 200parę zł, ale mniejsza o to . Ja zrobiłem z niej singlespeeda, ustawiając największą, a raczej jedną tarczę w miejsce środkowej. Tak więc na dużym blacie przerzutka bez problemu obsługuje całą kasetę i to bez większych przekosów. Niestety, łańcuchowi zdarzało się spadać przy większych depnięciach lub wertepach na skrajnych przełożeniach, tak więc wykonałem osłonę na tarczę z czarnej plexi 3mm. Teraz nie ma szans aby łańcuch spadł, waga jest wciąż niższa i mam korbę areo, prawie jak w tt same zalety
Acha, uprzedzając pytania, sama osłona waży 100gr. Ale z powodzeniem można było ją zrobić z plexi 2mm, było by o jakieś 30g lżej. Planuje ją też trochę wycieniować, choć jak mówię, nie jara mnie zrzucenie parudziesięciu gr, dla tego jakoś mi się nie chce. W przyszłości może zamówię u Jarka wersję carbonową i mam tez możliwość zrobić z lekkiego stopu alu. Ale puki co tak mi się podoba
trochę detali:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Edit: owijki nie widać, gdyż na razie jej nie założyłem Dopieszczam jeszcze ustawienie klamek. Co do planów to już nic nie zamierzam w nim zmieniać, no może pedały na bardziej wypasione i lżejsze. Look carbon może? No chyba że w przyszłości uda się kupić jakieś carbonowe koła, ale na razie mnie nie stać, jak mi wpadnie wolne 2kzł to pomyśle
#2
Napisano 11 maj 2011 - 08:00
Poza tym rowerek przyjemny, logicznie złożony, nic tylko jeździć
#3
Napisano 11 maj 2011 - 09:38
PS. Widzę, że przydała Ci się moja specyfikacja, na zdrowie ;-)
PS2. Na drugim zdjęciu dopiero po pewnym czasie dostrzegłem bidon - myślałem, że dekielek to zdrapana farba ze ściany... ;-)
#4
Napisano 11 maj 2011 - 10:48
Płyta winylowa wyglądałaby lepiej :mrgreen:
Hehe, dobre by to było, i nawet trafiłeś w dziesiątkę, bo z winylami jestem spokrewniony Jednak chyba była by za mało sztywna i ciężka.
pawelkepien, ramy niestety nie ważyłem, trochę szkoda. Ale mimo tylnego trójkąta weglowego nie jest to jakiś mega light, z tego co kiedyś szukałem w necie ok. 1,5kg w 54, czyli dobrze, ale bez jakiś rekordów Szkoda że nie ważyłem bo teraz nie chce mi się ściągać i rozkręcać wszystkiego aby zważyć :roll:
Jeszcze co do wagi to dużo ściąga kokpit i sztyca z siodłem, oraz widelec full carbon, brak przedniej przerzuty nie tak dużo, gdyż tarcza ma 100gr, więc niewiele mniej niż przerzutka, choć wiadomo tarcza linki obejmy to trochę daje
Jaki to rozmiar ramy i jaka jest długość rury podsiodłowej (chociaż chyba w przypadku Authora jest to równoznaczne)?
To jest 54 górna i podsiodełkowa, a rozmiarówki to Author ma właśnie pochrzanione, bo na ramie stoi że to 50
Tak, sztyce oczywiście uciąłem. Kupiłem od kolegi z forum 40cm i zrobiłem z niej 23cm. I tu ciekawostka, bo sztyca waży jedynie 110gr! W sumie prawie tyle co ta osłona na łańcuch. Kombo sztyca i siodło to 310gr
Co do ustawień tj. rozmiar ramy i wysokość sztycy to tu też jest nietypowo. Akurat takie wysunięcie sztycy mi pasuje, może jestem trochę niewymiarowy To jest tak: sztyca wystaje 11cm ponad ramę, rama to 54, główka 12, mostek 120mm, kiera 40. A więc nisko, wąsko i długo
Mostek wymieniłem na dłuższy, bo chciałem być jeszcze bardziej wyciągnięty, czyli wcs 110 wymieniłem na Pro 7s 120, potem wymieniłem sztyce wcs bo chciałem mieć bez offsetu (jeździłem na maksymalnym wysunięciu do przodu, więc bez sensu) i też jestem zadowolony ze zmiany + 120gr do przodu
Generalnie bardzo jestem zadowolony z kokpitu. Jest lekki i bardzo sztywny, wymiana mostka bardzo dużo dała, mimo że dłuższy to 2razy sztywniejszy, kiera tez bardzo sztywna, więc zestaw w sam raz do sprintów
Ps:
PS. Widzę, że przydała Ci się moja specyfikacja, na zdrowie ;-)
Ano przydała się. Nie chciało mi się wpisywać wszystkiego po kolei to skorzystałem, dzięki
Edit: oczywiście nic nie obciera, osłona jest kilka mm od tarczy
#5
Napisano 11 maj 2011 - 12:01
Generalnie bardzo jestem zadowolony z kokpitu. Jest lekki i bardzo sztywny, wymiana mostka bardzo dużo dała, mimo że dłuższy to 2razy sztywniejszy, kiera tez bardzo sztywna, więc zestaw w sam raz do sprintów
Nom tak niby jest dluższy tylko zadaj sobie pytanie , czy to nie wplynie tobie na jakosc jazdy jezeli chodzi o komfort w poszczegolnych chwytach, chyba ze czujesz sie z tym dobrze.
Na chwile obecna bym tu nic nie modyfikowal poza hamulcami , z lepszej polki cenowej ;-)
#6
Napisano 11 maj 2011 - 12:11
Nom tak niby jest dluższy tylko zadaj sobie pytanie , czy to nie wplynie tobie na jakosc jazdy jezeli chodzi o komfort w poszczegolnych chwytach, chyba ze czujesz sie z tym dobrze.
Nie no, właśnie się bardzo dobrze czuje, dla tego tak zrobiłem Chciałem się bardziej wyciągnąć i 120 okazał się lepszy niż 110, oba testowałem na przemian.
Na chwile obecna bym tu nic nie modyfikowal poza hamulcami , z lepszej polki cenowej ;-)
Hehe, ano właśnie, czekałem aż ktoś o nie zapyta. Hamulce właśnie sobie takie zostawiam i tyle Działają bardzo dobrze, więc po co je zmieniać. Dałem za nie aż 30zł na allegro Początkowo miały też iść do wymiany, ale jak okazało się że ważą tyle co najnowsze 105, to stwierdziłem że nie ma sensu. Poza tym tak jest fajnie, każdy ma w rowerach shimanowskie 105tki, ultegry itd, a ja mam hample zprzed dobrych kilku lat, które jednak działają tak samo dobrze. Więc je zostawiam. Poza tym taki miły akcent, bo koła też już trochę latek mają No i jak dla mnie są ładniejsze niż współczesne sh