luzy w klamkomanetkach shimano 105
#1
Gosc_kdk_*
Posted 12 May 2011 - 08:50
#3
Gosc_kdk_*
Posted 12 May 2011 - 15:31
okazalo sie ze po nacisnieciu hamulca, szczeki nie wracaja na swoje miejsce, jesli odciagne je reka wszystko jest ok.
wiec teraz mam pytanie: czy da sie zwiekszyc sile naciagu sprezyny w szczekach? (podobnie jak w v-brake)
#9
Gosc_Patricko_*
Posted 09 September 2012 - 12:06
#10
Posted 09 September 2012 - 15:30
Jak ja miałem takie objawy to się okazało, że hamulec jest za bardzo sciśnięty na centralnej śrubie i nie "odbijał" dobrze.Trochę stary temat ale nie będę zakładać nowego i podłączę się tutaj. Otóż ja mam trochę innego rodzaju problem. Po wciśnięciu tylnego hamulca prawa klamkomanetka nie wraca całkowicie do poprzedniej pozycji. Już kombinowałem z linką i hamulcem z tyłu ale to nic nie pomaga. Nawet siknąłem do wewnątrz manetki trochę oliwki ale także nie przyniosło oczekiwanego rezultatu. Hamulec działa i przerzutki też tylko kalmkomanetka nie wraca do wyjściowego położenia. Czy to wina sprężyny wewnątrz? Co poradzicie?
#12
Gosc_Patricko_*
Posted 13 January 2013 - 12:32
Jak ja miałem takie objawy to się okazało, że hamulec jest za bardzo sciśnięty na centralnej śrubie i nie "odbijał" dobrze.
sprawdziłem śrubę i było ok.
Pancerze także wyczyściłem i przesmarowałem ale to nie pomaga. Zdjąłem linkę żeby był luz i nic nie blokowało. Wina leży po klamkomanetce. Zauważyłem, że się na "luzie" napina linkę ale klamka nie powraca do samego końca-położenia pierwotnego. Wygląda to tak jakby sprężyna była zbyt słaba... nie wiem co z tym zrobić. Nie wpływa to na hamowanie ale brzydko wygląda jak klamka nie wraca i jest szczelina... :evil: Kto doradzi? Na pewno się nie podejmę rozbierania bo wiem, że nie złożęPrzeczyść DOKŁADNIE pancerze i linkę, potem możesz lekko przesmarować.
#13
Posted 13 January 2013 - 13:16
Po kąpieli zawiń klamki w papierowe ręczniki - fajnie wyciągną Ci wilgoć.
Przesmaruj je ponownie - nie żałuj smaru/oleju później nadmiar sobie wytrzesz...
#14
Gosc_marvelo_*
Posted 13 January 2013 - 15:38
U mnie to pomogło. Mam klamkomanetki Campagnolo, które nie mają własnej sprężyny pod klamką hamulca i wymagają raczej silnych sprężyn w samym hamulcu, by dobrze odbijały. A muszą dobrze odbijać, aby łopatka pod nimi nie zaczepiała o nie w drodze powrotnej po redukcji biegu i aby nie brzęczały (jest tam wprawdzie taki mały gumowy "pypeć", ale czasem rozmija się z klamką i dźwignie stykają się w innym miejscu).
Koszt tego rozwiązania praktycznie zerowy (nie licząc zniszczonej opaski Livestrong :-) ).




