[buty] konserwacja
#2
Napisano 27 maj 2011 - 14:23
Można spróbować
http://www.toko.info...&productId=2385
lub innych środków.
#3
Napisano 27 maj 2011 - 14:29
Pierz śmiało - nic nie pękaj ;-) .
#4
Napisano 27 maj 2011 - 14:44
A ja piorę regularnie średnio co 2-3 tygodnie i (wbrew niektórym nerwowym reakcjom :mrgreen: ) nic się złego nie dzieje. Odświeżacz jak najbardziej także - ale dopiero po upraniu, bo bez prania to tak jakby używać dezodorantu nie myjąc się - będzie mieszanka smrodów a nie świeżość :mrgreen: .
Pierz śmiało - nic nie pękaj ;-) .
Pawfciu, ale nie na max temp bo by z nich strzępy zostały? Jakieś pranie delikatne?
#7 Gosc_wojciech_bmv_*
Napisano 28 maj 2011 - 09:15
#11
Napisano 28 maj 2011 - 20:24
Taaaa.... zardzewieją i się rozpadną - i to jeszcze przed wyjęciem z pralki :mrgreen:A co z blokami, a konkretniej śrubami ?
albo lepsze pytanie... co z blaszkami do których wkręca się śruby ? ;-)
Wypiorą się i zardzewieją ?
To samo, co się stanie jak zmokną w czasie jazdy.
Czy naprawdę brakuje Ci wyobraźni, żeby pomyśleć zamiast zadawać tak infantylne pytania?
#12
Napisano 28 maj 2011 - 20:59
Słuchaj buty jak mokną, to blaszki i wszystkie inne metalowe pierdoły są poddawane bryzgom wody przez okreslony czas, i sama woda nie oddziałuje na nie nawet w połowie w takim wymiarze jak podczas chociażby zanurzenia w wodzie, nie wspominając już absolutnie o praniu, czyli poddawaniu ich ciągłemu, nieprzerwanemu działaniu wody jak i innych substancji chemicznych.
Blaszki i śruby mogą sobie być nierdzewne, ale jakbyś je wrzucił do zlewki z wodą na kilka dób mogłyby nie wyjść z tego w dobrym stanie. Nierdzewna może być ich powierzchnia, ale gdy ta zostanie w jakiś sposób naruszona, to ich cesze nierdzewności możesz powiedzieć do widzenia.
#13
Napisano 28 maj 2011 - 22:25
...nie dam rady - rozwaliłeś mnie
Niech ktoś inny (jeśli ma ochotę) zajmie się odpowiadaniem na takie teksty, bo mi oczy zaszły łzami ze śmiechu i dalej już nie dam rady :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#14
Napisano 28 maj 2011 - 22:31
Pierz sobie dalej kapcie razem z żelastwem i ciesz się póki posiadają jeszcze cechy funkcjonalności, skoro lepiej od producentów obuwia wiesz, jak z nim postępować.
Ja ze swej strony cieszę się, że mam inne metody utrzymywania butów w czystości. 8-)
#15
Napisano 28 maj 2011 - 22:40
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Ty jak widzę jesteś w posiadaniu absolutnie interdyscyplinarnej wiedzy we wszystkich dziedzinach życia, i jakiekolwiek udowadnianie tutaj wiedzy o nieco odmiennym charakterze nie zda się na nic więc....
Pierz sobie dalej kapcie razem z żelastwem i ciesz się póki posiadają jeszcze cechy funkcjonalności, skoro lepiej od producentów obuwia wiesz, jak z nim postępować.
Ja ze swej strony cieszę się, że mam inne metody utrzymywania butów w czystości. 8-)
..."absolutnie interdyscyplinarnej" może nie, ale wiem wystarczająco dużo, żeby nie wypisywać bełkotliwych tekstów nt. rdzewienia w pralce. A tak przy okazji - jak Ty na to wpadłeś??? :mrgreen:
#16 Gosc_wojciech_bmv_*
Napisano 28 maj 2011 - 22:46
Co do działania wody i chemii na buty to powiem tak. Piorąc trampki w pralce, po wypraniu lśnią jak nowe, kolor lekko wyblakł, a metalowe elementy przy sznurówkach nie zardzewiały.
Gdybym prał te buty, to bloki + blaszki i śrubki raczej bym zdemontował i wyprał same buty. Myślę, ze po dokładnym wysuszeniu + nasmarowaniu smarem śrubek przed wkręceniem blaszek i bloków zakonserwowały by całość.
#17
Napisano 28 maj 2011 - 22:51
Raczej pozytywnych - mi, na przykład, sporo dobrej zabawy... ;-)Zakładając ten temat nie spodziewałem się, że może wywołać tyle emocji.
A po co? - żeby potem od nowa ustawiać bloki? Po deszczu też demontujesz i smarujesz :shock: :?:Gdybym prał te buty, to bloki + blaszki i śrubki raczej bym zdemontował i wyprał same buty. Myślę, ze po dokładnym wysuszeniu + nasmarowaniu smarem śrubek przed wkręceniem blaszek i bloków zakonserwowały by całość.
#20
Napisano 29 maj 2011 - 18:16