Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#1601 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 listopad 2017 - 20:13

Porównanie przełożeń które umieściłem wyraźnie wskazują, że trójtarcz nie miał większego sensu. Prekursorem tego trendu był Sram wprowadzający WiFLi:  technology accommodates a wider range of gears than a standard short-cage road derailleur. Compared to a triple chainring setup, it provides faster shifts and significant weight savings. Minimalnie dłuższy wózek przerzutki tylnej pozwolił obsłużyć kasety z zębatkami do 32T co jak widać z wyliczeń odpowiada standardowym trójtarczom z  30/28T (nawet ciut lżej), na dodatek skutkowało znacznie lżejszym mechanizmem korbowym, mniejszym Q-Factor, lżejszą przerzutką przednią (dostosowaną tylko do 2 przełożeń). Czysty zysk. Shimano jeszcze trochę trzymało się trójtarcza, ale obecnie również u nich to rozwiązanie trafiło do lamusa, przynajmniej w wyższych grupach, pozostaje jeszcze obecne jedynie w grupach ekonomicznych Claris i Sora (FC-R3030), Tiagra 4703. Wyższe grupy to tylko 2 rzędówki i tam stosuje się przerzutki tylne z krótkim wózkiem (SS do 28T/30T) i średnim (GS do 32T/34T) - analogicznie jak w przerzutkach Sram, co więcej nowe modele Shimano obsługują nawet do 30T/34T więc tym bardziej nie ma sensu stosowania trójtarczowej korby z tarczą 30, bo zastosowanie korby z tarczą 34T i kasety z największą 34T to już przełożenie równe 1, czyli prawie odpowiednik 30/30 (o ile takie kasety są?). 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1602 coma

coma
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 grudzień 2017 - 15:45

Ale traci się takie ciasne zestopniowanie kasety, niestety. To dla mnie duża wada, bo się przyzwyczaiłem do mojego układu i jak czasem jadę na starym rowerze, gdzie mam co 2 ząbki na kasecie, to jest duża różnica. Oczywiście w pofalowanym terenie nie ma to takiego znaczenia, ale u mnie płasko.



#1603 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 grudzień 2017 - 16:16

Na płaskim nie potrzebujesz zakresu, jaki oferowałaby korba 3-rzędowa.

 

Faktem jest, że w pewnych bardzo specyficznych warunkach napęd 3x ma sens na szosie. Ale to naprawdę skrajnie rzadkie przypadki. Nie dziwię się, że producenci od niego odchodzą.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1604 coma

coma
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 grudzień 2017 - 16:54

Przy korbie 50/34 najlepiej będzie używać 2 kasety: na płaskie ciasno zestopniowaną do np.23 czy 25, a na góry do 34.
Tak pewnie zrobię w przyszłości.

#1605 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 01 grudzień 2017 - 19:13

Przy korbie 50/34 najlepiej będzie używać 2 kasety: na płaskie ciasno zestopniowaną do np.23 czy 25, a na góry do 34.
Tak pewnie zrobię w przyszłości.

 

Ja do szosy nie brałbym kasety większej niż 32, mało jest podjazdów szosowych które wymagają przełożenia 1:1, w Polsce tylko Przełęcz Karkonoska może stanowić dla niektórych problem z przełożeniem 34:32.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#1606 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądŁódź

Napisano 01 grudzień 2017 - 21:05

Dzięki wszystkim za uwagi, zostanę więc przy 2 z przodu.



#1607 davko7

davko7
  • Użytkownik
  • 50 postów

Napisano 04 grudzień 2017 - 13:00

wiem że pytanie głupie, ale: 

aktualnie mam korbę Tiagra 50-32 i kasetę 10 rzędową 12-28,

czy przy wymianie kasety na 10 rzędową 11-25 muszę brać też pod uwagę wymianę łańcucha? (chodzi o długość łańcucha) 

 



#1608 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 grudzień 2017 - 14:32

Jeżeli łańcuch jest w dobrym stanie, nie musisz go wymieniać. Natomiast możesz pomyśleć nad skróceniem go o 1-2 pary ogniw, żeby nie był zbyt długi.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1609 davko7

davko7
  • Użytkownik
  • 50 postów

Napisano 16 styczeń 2018 - 00:18

jak ma się tak zwana kompatybilność, którą  shimano podaje na swojej tak realnie?

 

link:

http://productinfo.s...-453&acid=C-454

 

mając Tiagrę (korba/kaseta) 4700 nie powinno się  zakładać łańcucha CN 6701? tylko np CN-HG95?

 

a jeśli chodzi o kasetę to 105 -  CS-5700 11-25  i 11-28 jest tam wymieniona jako kompatybilna, czyli mimo że w ofercie jest  CS-5700 12-25 nie powinno się jej brać pod uwagę kaset 12-25 mając grupę Tiagra 4700?

 

o co tak na prawdę chodzi, czy to marketing czy rzeczywiście ma to jakieś podstawy?



#1610 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 styczeń 2018 - 06:37

Dowolna 10-rzędowa kaseta i dowolny 10-rzędowy łańcuch będą pasowały.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1611 domikos

domikos
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądŚwidnik

Napisano 19 czerwiec 2019 - 12:13

Dowolna 10-rzędowa kaseta i dowolny 10-rzędowy łańcuch będą pasowały.

 

zamowiłem kasetę chorusa 12-29 , przy kompakcie z przodu. nie jestem nowicjuszem ale 34/26 we Włoszech okazało się za mało, pojedzcie na np Muro di Sormano, przepchałem jakoś ale to było extremalne pchanie jak dla mnie, Mortirolo -bez jaj,  w Polsce Gliczarow tez lepiej by się jechało zapewne, na tdpa złąpałem raz niezłe 170 miejsce z duuzą astrata na Gliczarowie własnie z uwag na brak większej koronki z tyłu,warto miec zapas od razu a nie mieszać , brak 11 to żaden brak chyba ze nazywasz się Mark Cavendish



#1612 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 19 czerwiec 2019 - 22:47

Od tygodnia nowy napęd, 50/34+12-30, Ultegra 8000 + Ultegra 10s 6700.

Wcześniej 50/34+12-25 (Ultegra 6750 + 10s 6700).

Sporo w mojej okolicy ostrych sekcji - wcześniej przepychane, a teraz wchodza na wysokiej kadencji.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#1613 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 czerwiec 2019 - 23:11

brak 11 to żaden brak chyba ze nazywasz się Mark Cavendish

Nieprawda. Koronka 11z przydaje się na łatwych, szybkich zjazdach, w TT zapewni lepszą linię łańcucha oraz da gwarancję przełożenia gdy zawieje w plecy nawet z blatem 53/54z. Ponadto na treningach siły to nieodzowny partner do przepychania korby.
Finiszować na Cavendisza z 53:11 to trzeba umieć, bo to już mowa o prędkościach rzędu 70km/h. Ręka w górę, kto rozbuja tak rower na płaskim rozpoczynając z tętna progowego?
  • astronom lubi to

#1614 żaba

żaba
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 20 czerwiec 2019 - 18:06

Hej ja tak swoja maszyne rozbujalem na prostej szerokiej bez wietrznej pogodzie i ze sloneczkiem po dystansie 80km. To byl super wynik 70km/h startujac z pod swiatel. Mialem wtedy blat 53/42 i kasete 11-28 lubie czesto tak sobie po sprintowac. Na swiatlach stanol stary ford transit z paroma robotnikami no i sie zaczelo. Ja wystarowalem oni zostali za chwile mnie doszedl bylo 45km/h   a ja caly czas cisne i ich doganiam 60km/h i jeszcze i 70km/h  :)  i ich zdziwione miny w szybie a ja z bananem na twarzy  :P



#1615 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 20 czerwiec 2019 - 23:11

Hej ja tak swoja maszyne rozbujalem na prostej szerokiej bez wietrznej pogodzie i ze sloneczkiem po dystansie 80km. To byl super wynik 70km/h startujac z pod swiatel. Mialem wtedy blat 53/42 i kasete 11-28 lubie czesto tak sobie po sprintowac. Na swiatlach stanol stary ford transit z paroma robotnikami no i sie zaczelo. Ja wystarowalem oni zostali za chwile mnie doszedl bylo 45km/h   a ja caly czas cisne i ich doganiam 60km/h i jeszcze i 70km/h  :)  i ich zdziwione miny w szybie a ja z bananem na twarzy  :P

 

A co to za problem utrzymać kadencję w okolicy 120 na 53/11. Codzienność. Do pracy tak śmigam całą trasę 25km. Powrót zresztą to samo.

 

A tak schodząc na ziemię - 52T + 11-28, ale z chęcią przeszedłbym na kompakt. Za dużo po mieście jeżdżę na 52T.


Ribble R872 - Octane One Gridd


#1616 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 21 czerwiec 2019 - 06:58

Mam zestawy 52/36 z 11/23 oraz 50/34 z 12/25. Lubię, gdy jest ciasno. Na samodzielne jazdy po Mazowszu i Watopi wystarcza.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

#1617 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 21 czerwiec 2019 - 09:44

Hej ja tak swoja maszyne rozbujalem na prostej szerokiej bez wietrznej pogodzie i ze sloneczkiem po dystansie 80km. To byl super wynik 70km/h startujac z pod swiatel. Mialem wtedy blat 53/42 i kasete 11-28 lubie czesto tak sobie po sprintowac. Na swiatlach stanol stary ford transit z paroma robotnikami no i sie zaczelo. Ja wystarowalem oni zostali za chwile mnie doszedl bylo 45km/h   a ja caly czas cisne i ich doganiam 60km/h i jeszcze i 70km/h  :)  i ich zdziwione miny w szybie a ja z bananem na twarzy  :P

 

To może warto się wbić do World Touru jak ot tak potrafisz pocisnąć 1500W?

 

comment_2PmqkTIjNQOIv98VL4nQzSgEq0TCFJXh
 



#1618 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 21 czerwiec 2019 - 11:43

Warto spytać czy klocki w tym rowerze wytrzymują kilka lat.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#1619 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 czerwiec 2019 - 18:28

To może warto się wbić do World Touru jak ot tak potrafisz pocisnąć 1500W?

 

comment_2PmqkTIjNQOIv98VL4nQzSgEq0TCFJXh
 

Ale to przecież żaden wyczyn w cieniu aero. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1620 żaba

żaba
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 21 czerwiec 2019 - 20:01

A co to za problem utrzymać kadencję w okolicy 120 na 53/11. Codzienność. Do pracy tak śmigam całą trasę 25km. Powrót zresztą to samo.

 

A tak schodząc na ziemię - 52T + 11-28, ale z chęcią przeszedłbym na kompakt. Za dużo po mieście jeżdżę na 52T.

To kozak jestes jak 25km smigasz na kadencji 120 na 53/11 , takich to ja widze jak gibaja sie na rowerze przepychajac korbe na twardym przelozeniu 53/11 czy tam 52/11 z predkoscia 20km/h .A mowa bylo o rozbujaniu sie do 70km/h a nie czy ktos pedaluje iles tam kilometrow. 





Dodaj odpowiedź