Wasza opinia o Rometach
#2
Napisano 05 kwiecień 2008 - 19:54
Produkowane były w Toruniu, z tego modelowo były to:
- Sport - na rurkach HiTen (prawie wodociągowych) były to ramy popularne do szerokiego stosowania o włoskiej geometrii (długość rury podsiodłowej=długości rury poziomej). Były to całkiem zgrabne i wytrzymałe ramy (waga ramy przeciętnie ok. 2,0 kg),
- Specjal - na rurkach Reynolds, przeznaczone były do treningu oraz do bardziej ambitnej rekreacji, geometria też włoska. Lżejsze i znacznie sztywniejsze od Sporta. Prawie następca ram Huragan (waga ramy przeciętnie 1,70-1,80 kg),
- Super - na rurkach Columbus, przeznaczone dla wyczynu kolarskiego, nowoczesna geometria, na zamówienie (waga ram przeciętnie ok 1,50-1,60). Niczym nie ustępowały ówczesnym ramom zachodnim, ścigała się na nich przez pewien czas kadra PZKol; Były następcą ram Jaguar.
Zatem Sport będzie całkiem dobrą ramy do złożenia niskobudżetowego roweru, do rozpoczęcia przygody z kolarstwem.
#4
Napisano 06 kwiecień 2008 - 06:27
Huragan był modelem wyższym od Sporta.
Po pierwsze, nigdzie nie napisałem że był niższym,
Po drugie, w czasie kiedy produkowano Huragana, nie było już od niego niższego modelu. Produkowano wówczas sportowego Huragana i wyczynowego Jaguara (no produkowano jeszcze Turystę na kołach 26").
Po zmianie nazewnictwa ram, Romet produkował już 3 modele szosówek, tak jak pisałem: Sport, Specjal i Super.
#6
Gosc_Anonymous_*
Napisano 06 kwiecień 2008 - 08:06
Czytałem kiedyś artyuł w bB o Andrzeju Litwinienko dziarskim 65 latku i cytat " ...najbardziej cieszy mnie to, że wyścig zniósł mój Jaguar, który spisał się wyśmienicie na szutrowych trasach. To naprawdę wspaniały rower". (bikeBoard marzec 2007).
Mój pierwszy rower z przerzutkami to 6 biegowy Wagant na 27" kołach. Przejechałem na nim wiele kilometrów. Mimo, że był ciężki i awaryjny to miło go wspominam. Teraz pewnie służy na jakiejś wiosce do wożenia ziemniaków.
#7
Napisano 06 kwiecień 2008 - 08:23
moja pierwsza kolarka była z rometu. taka mała bodaj na kołach 26-27. fajna. rama gdzieś do dziś wisi i rdzewieje.
#8
Napisano 06 kwiecień 2008 - 09:19
#9
Napisano 06 kwiecień 2008 - 09:41
Huragan był modelem wyższym od Sporta.
Po pierwsze, nigdzie nie napisałem że był niższym,..................
Gdy pisałem swojego posta, Twojego jeszcze nie było... jak zauważysz godzina ta sama:)
Twój post wyjaśnił także mnie bardzo dużo, dzięki!!!
[ Dodano: 2008-04-06, 10:48 ]
W jakimś numerze Bikeboard było o zakładach rometa... był to któryś numer po wrześniu 2007.
#10
Napisano 06 kwiecień 2008 - 09:48
Arnoldzik – rowery Albatrosy, Waganty, Mistrale i inne to były rowery turystyczne (produkowane w latach 80 i późniejszych) a nie kolarskie;
Rowery Jaguar i Huragan produkowane były chyba do końca lat 70. Produkty te zastąpiono ramami: Sport, Specjal i Super.
Przyznam, ze jeździłem wszystkimi tymi rowerami i były OK.
Romet był starą firmą, która przechodziła różne koleje losu. Ostatnia lokalizacja to Bydgoszcz. Miał on przez jakiś czas produkcyjne zakłady terenowe i np. Sporta i rowery turystyczne wytwarzano w zakładach w Fordonie, zaś Specjala i Super montowano w niedużym Zakładzie Rowerów Wyścigowych Bydgoszczy na ul Fordońskiej (niedaleko ronda).
Więcej historii polskiego roweru
http://download.bike...i_polski_01.pdf
http://download.bike...i_polski_02.pdf
http://download.bike...i_polski_03.pdf
http://download.bike...i_polski_04.pdf
http://download.bike...i_polski_05.pdf
http://download.bike...i_polski_06.pdf
[ Dodano: 2008-04-06, 10:52 ]
Heh zaczynam wątpić czy moja rama to Jaguar:P musiałbym wrzucić zdjęcia to byście ją ocenili ale nie mam aparatu:( Czy jaguar miał otwory domontażu bagażnika? Ogólnie na nią nie narzekam ale gnie się przy naciskaniu na pedały... Niewiem odkiedy ale Romet był produkowany(a może tylkomontowany) w Kowalewie koło Żnina (jak komuś to nic nie mówi to koło Bydgoszczy)
Winiak15 - skoro Twój welocyped ma otwory na bagażnik to niestety na pewno to nie jest ani Jaguar, ani Huragan, a tym bardziej nie jest to późniejszy Super czy Specjal. Zapewne to Sport (tylna belka do hamulca była rurką) lub któraś z ram turystycznych (tylny hamulec był mocowany do płaskownika).
#13
Gosc_Anonymous_*
Napisano 06 kwiecień 2008 - 13:21
Tylko ,że mój Albatros nie miał żadnych otworów na błotniki czy bagażnik, zatem widać ,że nie mógł być to rower porównywany przez Ciebie do Mistrala czy Waganta. Zwłaszcza ,że rama Mojego Albatrosa była sygnowana na 74 rok. Wagant i Mistral to zupełnie inna bajka i konstrukcja z lat 82-90. :mrgreen: ;-)Arnoldzik – rowery Albatrosy, Waganty, Mistrale i inne to były rowery turystyczne (produkowane w latach 80 i późniejszych) a nie kolarskie;
#15
Napisano 01 wrzesień 2014 - 16:32
Chciałem zacząć przygodę z kolarstwem i odnowić stary rower po dziadku Romet Albatros. Z tego powodu ,że jest bardzo ciężki zamierzałem przerobić go na ostre koło. Jednak teraz jak czytam wasze opinie to już mi zapał minął . Będę szukać roweru taniego z ramą o dobrej geometrii również na ostre ( podoba mi się prostota roweru ) .




