Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wasza opinia o Rometach


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Elo78

Elo78
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 kwiecień 2008 - 19:26

Witam , tak jak w tytule , interesuje mnie wasza opinia o rometach ale o modelach sport z lat 80-tych. Obecnie chciałbym zmienic ramke na ten model , gdyż śmigam na huraganie , który mi już do końca nie wystarcza.

#2 lucjan

lucjan
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Skądnieopodal

Napisano 05 kwiecień 2008 - 19:54

Romet to stara dobra polska marka z tradycjami. Niestety można o niej mówić w czasie przeszłym.
Produkowane były w Toruniu, z tego modelowo były to:
- Sport - na rurkach HiTen (prawie wodociągowych) były to ramy popularne do szerokiego stosowania o włoskiej geometrii (długość rury podsiodłowej=długości rury poziomej). Były to całkiem zgrabne i wytrzymałe ramy (waga ramy przeciętnie ok. 2,0 kg),
- Specjal - na rurkach Reynolds, przeznaczone były do treningu oraz do bardziej ambitnej rekreacji, geometria też włoska. Lżejsze i znacznie sztywniejsze od Sporta. Prawie następca ram Huragan (waga ramy przeciętnie 1,70-1,80 kg),
- Super - na rurkach Columbus, przeznaczone dla wyczynu kolarskiego, nowoczesna geometria, na zamówienie (waga ram przeciętnie ok 1,50-1,60). Niczym nie ustępowały ówczesnym ramom zachodnim, ścigała się na nich przez pewien czas kadra PZKol; Były następcą ram Jaguar.

Zatem Sport będzie całkiem dobrą ramy do złożenia niskobudżetowego roweru, do rozpoczęcia przygody z kolarstwem.

#3 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 kwiecień 2008 - 19:54

Huragan był modelem wyższym od Sporta.


#4 lucjan

lucjan
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Skądnieopodal

Napisano 06 kwiecień 2008 - 06:27

Huragan był modelem wyższym od Sporta.


Po pierwsze, nigdzie nie napisałem że był niższym,
Po drugie, w czasie kiedy produkowano Huragana, nie było już od niego niższego modelu. Produkowano wówczas sportowego Huragana i wyczynowego Jaguara (no produkowano jeszcze Turystę na kołach 26").
Po zmianie nazewnictwa ram, Romet produkował już 3 modele szosówek, tak jak pisałem: Sport, Specjal i Super.

#5 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2008 - 06:46

A ja miałem Rometowskiego Albatrosa 4-biegowego. I nie wiem czy on był sportowy czy wyczynowy? A może był do sportów wyczynowych przeznaczony? ;-)

#6 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2008 - 08:06

Ogólnie rzecz ujmując powinienieś wskoczyć na Jaguara.
Czytałem kiedyś artyuł w bB o Andrzeju Litwinienko dziarskim 65 latku i cytat " ...najbardziej cieszy mnie to, że wyścig zniósł mój Jaguar, który spisał się wyśmienicie na szutrowych trasach. To naprawdę wspaniały rower". (bikeBoard marzec 2007).

Mój pierwszy rower z przerzutkami to 6 biegowy Wagant na 27" kołach. Przejechałem na nim wiele kilometrów. Mimo, że był ciężki i awaryjny to miło go wspominam. Teraz pewnie służy na jakiejś wiosce do wożenia ziemniaków.

#7 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 459 postów
  • Skądz neta

Napisano 06 kwiecień 2008 - 08:23

zawsze myślałem że romet był bydgoską firmą a tu nagle toruń. wiele lat mieszkałem w toruniu i nigdy nie słyszałem zeby tam był zaklad o nazwie romet.
moja pierwsza kolarka była z rometu. taka mała bodaj na kołach 26-27. fajna. rama gdzieś do dziś wisi i rdzewieje.

#8 winiak15

winiak15
  • Użytkownik
  • 103 postów
  • SkądZrazim

Napisano 06 kwiecień 2008 - 09:19

Heh zaczynam wątpić czy moja rama to Jaguar:P musiałbym wrzucić zdjęcia to byście ją ocenili ale nie mam aparatu:( Czy jaguar miał otwory domontażu bagażnika? Ogólnie na nią nie narzekam ale gnie się przy naciskaniu na pedały... Niewiem odkiedy ale Romet był produkowany(a może tylkomontowany) w Kowalewie koło Żnina (jak komuś to nic nie mówi to koło Bydgoszczy)

#9 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 kwiecień 2008 - 09:41

Huragan był modelem wyższym od Sporta.


Po pierwsze, nigdzie nie napisałem że był niższym,..................


Gdy pisałem swojego posta, Twojego jeszcze nie było... jak zauważysz godzina ta sama:)
Twój post wyjaśnił także mnie bardzo dużo, dzięki!!!

[ Dodano: 2008-04-06, 10:48 ]
W jakimś numerze Bikeboard było o zakładach rometa... był to któryś numer po wrześniu 2007.


#10 lucjan

lucjan
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Skądnieopodal

Napisano 06 kwiecień 2008 - 09:48

Ponieważ dyskusja ciekawie się rozwija, przybliżę jeszcze kilka szczegółów:


Arnoldzik – rowery Albatrosy, Waganty, Mistrale i inne to były rowery turystyczne (produkowane w latach 80 i późniejszych) a nie kolarskie;

Rowery Jaguar i Huragan produkowane były chyba do końca lat 70. Produkty te zastąpiono ramami: Sport, Specjal i Super.
Przyznam, ze jeździłem wszystkimi tymi rowerami i były OK.

Romet był starą firmą, która przechodziła różne koleje losu. Ostatnia lokalizacja to Bydgoszcz. Miał on przez jakiś czas produkcyjne zakłady terenowe i np. Sporta i rowery turystyczne wytwarzano w zakładach w Fordonie, zaś Specjala i Super montowano w niedużym Zakładzie Rowerów Wyścigowych Bydgoszczy na ul Fordońskiej (niedaleko ronda).

Więcej historii polskiego roweru
http://download.bike...i_polski_01.pdf
http://download.bike...i_polski_02.pdf
http://download.bike...i_polski_03.pdf
http://download.bike...i_polski_04.pdf
http://download.bike...i_polski_05.pdf
http://download.bike...i_polski_06.pdf

[ Dodano: 2008-04-06, 10:52 ]

Heh zaczynam wątpić czy moja rama to Jaguar:P musiałbym wrzucić zdjęcia to byście ją ocenili ale nie mam aparatu:( Czy jaguar miał otwory domontażu bagażnika? Ogólnie na nią nie narzekam ale gnie się przy naciskaniu na pedały... Niewiem odkiedy ale Romet był produkowany(a może tylkomontowany) w Kowalewie koło Żnina (jak komuś to nic nie mówi to koło Bydgoszczy)


Winiak15 - skoro Twój welocyped ma otwory na bagażnik to niestety na pewno to nie jest ani Jaguar, ani Huragan, a tym bardziej nie jest to późniejszy Super czy Specjal. Zapewne to Sport (tylna belka do hamulca była rurką) lub któraś z ram turystycznych (tylny hamulec był mocowany do płaskownika).

#11 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 kwiecień 2008 - 10:02

lucjan to jednak był ten artykuł:)


#12 winiak15

winiak15
  • Użytkownik
  • 103 postów
  • SkądZrazim

Napisano 06 kwiecień 2008 - 10:21

Głupio zrobiłem jak dostałem ten rower zdzierając z niego lakier i naklejki było wszystko orginalne ale w kiepskim stanie. Nie pamiętam co było na naklejkach:(

#13 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2008 - 13:21

Arnoldzik – rowery Albatrosy, Waganty, Mistrale i inne to były rowery turystyczne (produkowane w latach 80 i późniejszych) a nie kolarskie;

Tylko ,że mój Albatros nie miał żadnych otworów na błotniki czy bagażnik, zatem widać ,że nie mógł być to rower porównywany przez Ciebie do Mistrala czy Waganta. Zwłaszcza ,że rama Mojego Albatrosa była sygnowana na 74 rok. Wagant i Mistral to zupełnie inna bajka i konstrukcja z lat 82-90. :mrgreen: ;-)

#14 Mpainter

Mpainter
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądNysa

Napisano 01 luty 2009 - 13:33

nie wiem czy ktoś zajrzy na ten wątek
mam albatrosa w niezłym stanie czy ma ktoś z was specyfikacje tego rowerka planuje go odnowić i nie wiem czy znajda się nowe części do niego proszę o pomoc jeśli ktoś próbował go reanimować proszę o kontakt ze mną

#15 KAFKA

KAFKA
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 01 wrzesień 2014 - 16:32

Chciałem zacząć przygodę z kolarstwem i odnowić stary rower po dziadku Romet Albatros. Z tego powodu ,że jest bardzo ciężki zamierzałem przerobić go na ostre koło. Jednak teraz jak czytam wasze opinie to już mi zapał minął . Będę szukać roweru taniego z ramą o dobrej geometrii również na ostre ( podoba mi się prostota roweru ) .

 





Dodaj odpowiedź