Skocz do zawartości


Zdjęcie

Suport - odkręca się


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 mekp

mekp
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 czerwiec 2011 - 02:30

Witam.

Mam suport Shiamno 600 z serii: 6400, taki klasyczny na kulkach. Ostatnio toczyłem sie po mieście i poczułem lekkie strzelanie w korbie a na korbie pojawił sie luz. Szybko zauważyłem że kontra od lewej miski jest ledwo co przykręcona. Dokręciłem ją na max ręka i dojechałem do dom.
Dzisiaj usiadłem do tego suportu żeby spróbować coś z tym zrobić. Ściągnąłem korby, suport chodził ciężko. Stwierdziłem że jeśli już to wszystko się rozkręca to wyczyszczę to i posmaruje. Tak zrobiłem. Bieżnie były w miarę ok, tylko w lewej był lekki wżer. Kulki ideał. Złożyłem. Skasowałem luz lecz nie dało się już zrobić tak żeby płynnie chodziło i lecz bylo trochę lepiej. Dokręciłem kontrę do końca (oparła się o ramę).
Zaraz potem pojechałem pokręcić po mieście (ok 20km). Gdy przyjechałem na korbie był luz a kontra kręciła się w rękach.
Pytanie brzmi:
Jak to zrobić?? Co jest nie tak że kontra się wciąż odkręca??


Dzięki za pomoc.
xMekpx

PS: Za uwagi typu zmień suport dziękuje :D

#2 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 postów
  • SkądŁobez

Napisano 19 czerwiec 2011 - 09:57

Jeśli chcesz, żeby luz zniknął do końca, prawie zawsze ośka suportu będzie kręciła się z lekkim oporem, Jest to jednak tylko kwestia czasu - po pewnym czasie zniknie. Sprawdź czy łożyska włożyłeś dobrą stroną.
Napisz jak wygląda u Ciebie kontrowanie. Którą stronę dokręcasz jako pierwszą, co robisz w jakiej kolejności.

#3 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 19 czerwiec 2011 - 10:37

Ja mam inną radę. Pójście na łatwiznę czyli zmiana tego suportu na kompakt. Wkręcasz i zapominasz.

#4 mekp

mekp
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 czerwiec 2011 - 15:42

Witam.

Wiem że łatwiej jest zmienić ale chce przynajmniej na razie zachować oryginalność.

Łożyska dobra stroną włożyłem :D

Składam to tak:
1. Wkręcam prawa miskę (z kulkami)
2. Wkładam oś.
3. Wkręcam lewa miskę i nią kasuje luz.
4. Potem na lewa miskę nakręcam kontrę i wkręcam do oporu. I właśnie ta kontra się odkręca. Pytanie czemu??

http://velobase.com/...50114e&Enum=119

http://allegro.pl/su...1652740302.html

Tutaj macie jaki to suport (przepraszam za krypto reklame :D)

pozdrawiam
XmekpX]

Ps. po drodze zakładam jeszcze uszczelnienie pomiedzy miski.

#5 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 19 czerwiec 2011 - 16:02

Odpowiedź jest prosta - bo to gwint włoski i ten typ czasem lubi się odkręcać. Niezbyt mocny klej Loctite na gwintach powinien rozwiązać sprawę.

#6 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 19 czerwiec 2011 - 16:04

Żeby dobrze zamontować stery musisz "skontrować" lewą miskę, wkręć miśkę o 1/3 obrotu za mocno, potem jednocześnie: wykręcaj miskę i wkręcaj kontrę, tak aby się zakleszczyły na "amen". Jak pożądnie skontrujesz to nie ma możliwości żeby się odkręciło, chyba, że gwint już masz wyrobiony, wtedy zastosuj klej do gwintów.

#7 mekp

mekp
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądWrocław

Napisano 20 czerwiec 2011 - 00:41

Gwint włoski nie jest bo odkręca się w dwie różne strony.

Z tym kontrowaniem w ten sposób bedzie problem bo to piąta ręka jescze bedzie potzebna :D

Jaki kolor tego loctite'a??



Dodaj odpowiedź