Skocz do zawartości


Pomiar mocy Power2max


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 22 czerwiec 2011 - 23:28

Postaram sie opisac troche samo urzadzenie i moje z nim dzieje.

Koncem zeszlego sezonu nabylem kolko z piasta powertap w celu rozbudowy szosy o pomiar mocy. Po kilku tygodniach uzywania bylem juz pewien ze chce miec taki pomiar tez w rowerze czasowym. Niestety waga mojego kola z powertapem i jego komponenty stanowia o tym ze to kolo jest czysto trenningowe i takie mialo byc w zalozeniu wiec nie mam do nikogo zalu ;)

wiedzialem juz ze najbardziej bedzie mi odpowiadac system montowany poza kolem, jednak chcialem zachowac zalety powertapa (relatywnie niska cena, protokol ant+ (wspolpraca z garminem) oraz dobra dokladnosc. W zwiazku z tym odrzucilem rozwiazania ibike oraz polara. ze wzgledu nacene odpad ergomo quarq i srm. Na placu boju pozostal power2max. Po przeczytaniu tego co bylo dostepne w sieci zdecydowalem sie na jego zakup.

Problemem do rozwiazania byla jeszcze korba, gdyz nie mialem mozliwosci wydania na nia fury pieniedzy. Producent dostarcza miernik z nastepujacymi korbami: TA Vega,TA Carmina,ROTOR 3D Plus,ROTOR 3D,ROTOR Agilis,SRAM S900. Istnieje mozliwosc montazu miernika do uzywanej korby co jednak wymaga wyslania w wiekszosci przypadkow korby do producenta za wyjatkiem srama, w zwiazku z tym iz udalo mi sie taka korbe srama nabyc realatywnie tanio na ebayu to zamowilem miernik bez montazu w wersji pod srama.

Zamowienie poszlo bez problemu, jednak producent akceptuje tylko przelew bankowy na konto (nie da sie zaplacic karta czy paypalem). po dokonaniu w platy zostalem poinformowany o terminie dostawy - niestet czas oczekiwania wyniosl ponad miesiac i przestrzelil wszystkie majowe czasowki :(

Koszt urzadzenia w wersji do samodzielnego montazu dla korb srama wyniosl mnie ok 2900 zl

Niezrazony tym zamontowalem urzadzenie w 1 dniu jak tylko przyszlo. Montaz okazal sie byc banalny - odkrecenie pajaka z korby srama to demontaz 3 srub.nastepnie w to miejsce montujemy power 2 maxa i po temacie.

Urzadzanko uzytkuje od poczatku czerwca i po przejechaniu ok 500 km mam nastepujace spostrzerzenia :
- jakosc wykonania jest bardzo dobra
- dokladnosc pomiaru co najmniej na poziomie powertapa lub lepiej
- wbudowany akcelerometr zapewnia pomiar kadencji (mozna zatem wyrzucic klocowaty czujnik gsc garmina z czasowki )
- najlepiej stosowac w garminie zapis co 1 sekunde, poniewaz tak wysyla dane power2max,co powoduje iz czasem szybkie zmiany pokazywane sa z lekkim lagiem, lecz analogicznie do powertapa czy gsc. nie wiem jak to wyglada w srmie niestety

A oto garsc fotek:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#2 emilpe

emilpe
  • Użytkownik
  • 180 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 czerwiec 2011 - 08:29

Czy poza dodatkiem wagowym, stwarza to zauważalne opory ruchu? Jakieś stwarzać chyba musi, bo jak inaczej by dokonywał pomiaru?

#3 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 23 czerwiec 2011 - 08:45

@emilpe, raczej nie stwarza, przynajmniej takich nie odczulem, to dziala mierzac naprezenia w materiale

#4 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 postów
  • SkądTczew

Napisano 24 czerwiec 2011 - 09:59

Dokładnie. Są tam tensometry i mierzą naprężenia w korbie. Żadnego dodatkowego oporu ani zużycia nie ma.
Pytanie do autora:
Czy ta osłona baterii wystająca nieco, jest metalowa czy plastikowa?
Otóż czasami łańcuch potrafi spaść z korby w najmniej oczekiwanym momencie i jeśli oprze się on na tej wystającej części to można ją zniszczyć.
Czy jakieś zakłócenia (przerwy) w transmisji się zdarzają?

#5 emilpe

emilpe
  • Użytkownik
  • 180 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 czerwiec 2011 - 10:54

OK, a na jakiej zasadzie dokonują pomiaru piasty tylne mierzące moc?

#6 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2011 - 12:35

@asedio, ta oslona baterii jest z gory plastikowa z dolu aluminium, ale ma specjalny "ekran ochronny" przed lancuchem, postaram sie to ujac na fotkach jakos.

Przerw w transmisji do tej pory nie bylo a jezdze w okolicy gdzie czasem sa linie wysokiego napiecia ktore np zaklocaly mi pasek HR w sigmie

@emilpe, tylne piasty dzialaja analogicznie - mierzac naprezenia w obudowie piasty

#7 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 25 czerwiec 2011 - 07:23

Jesli chodzi o korby srama to obslugiwane sa takze jej wszystkie mutacje oemowe (SRAM S975, SRAM S900, Truvativ Rouleur Carbon, Bontrager Race X-lite, Kuota K03) - maja ten sam standard mocowania pajaka

#8 Gosc_jarus_*

Gosc_jarus_*
  • Gość

Napisano 09 sierpień 2011 - 14:59

Witam,

xsnailx potrzebuję Twojej podpowiedzi. Jeśli chciałbym kupić kompletną korbę (pałąk, tarcze, suport), to jest to min. lista poniżej?

SRAM S900 130 mm with crank, 175 mm, power2max green - 930.00 €
Stronglight Chainring CT² 11/10 - speed 130BCD inside - 42.00 €
Stronglight Chainring CT² 11/10 - speed 130BCD outside - 73.00 €
GXP Bottom Bracket - 29.00 €

Czy to jest już komplet, czy o czymś jeszcze zapomniałem?
Generalnie cały czas mam wątpliwości czy Power2max czy PowerTap PRO+.
Docelowo ścigam się na szosie, natomiast dużo trenuje używając drugiego roweru (przełajowy na kołach szosowych) zarówno na szosie jak i na trenażerze. W takim wypadku chyba PowerTap. Jasne, fajnie by było mieć cały czas pomiar mocy na wyścigu, ale liczę się, że ze względu na wagę i inne koło, mając PowerTapa, nie będę go używał do ścigania.

Może masz jakieś inne argumenty, które skłonią mnie do wyboru jednego albo drugiego?

Dziękuję

#9 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 09 sierpień 2011 - 16:30

@jarus, tak to jest komplet, ale sugeruje szukac korby uzywanej na ebaju :) wyjdzie znacznie taniej.

Korbe zawsze mozna w latwy sposob przelozyc :) (odkrecenie 1 sruby w sramie, czas porownywalny do zmiany kola) wiec majac oba rozwiazania jestem na nie w stosunku do powertapa. chyba ze w drugim rowerze masz inny rozmiar tarcz.

#10 tommeke

tommeke
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądKatowice

Napisano 21 maj 2012 - 20:31

xsnailx, czy możesz podzielić się swoimi doświadczeniami z rocznego użytkowania Power2Max?

#11 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 21 maj 2012 - 21:27

Jasne ze moge - coz, nie mam z nim zadnych problemow. poprostu dziala. baterie zmienialem raz. w miedzyczasie pozbylem sie powertapa i kupilem drugiego power2maxa do zwyklej szosy, co chyba moze sluzyc za najlepsza rekomendacje. (cena 2 sztuk nie przekroczyla jescze ceny jednego srma ;))

#12 pawelpower

pawelpower
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Skądsląsk

Napisano 07 sierpień 2012 - 14:08

Witam.
czy korba Sram Force bedzie pasowała tez do kupionego osobno pomiaru?
czy calkiem inny pajak maja?

#13 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 07 sierpień 2012 - 15:47

Niestety maja inny pajak. pasuje tylko s900 i pochodne

#14 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 02 listopad 2012 - 08:07

jako ciekawostke wrzucam link z wlaczonym pomiarem bilansu mocy pomiedzy nogami. Fakt faktem sensor jest po jednej stronie a reszte liczy algorytm ale nie pomyslal bym ze to tak dobrze działa. Widac w miare zmeczenia drift w strone prawej nogi. dla ulatwienia dodam ze w lewej mialem otwarte zlamanie i rozbite kolano pare lat temu.
http://connect.garmi...ivity/239330323

#15 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 08 listopad 2012 - 22:14

jesli chodzi o pajaki w korbach srama i klonach to kompatybilne sa wszystkie co maja taki pajak:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
interfejs ma wygladac tak:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
maja poprostu wygladac tak:
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#16 tomacias

tomacias
  • Użytkownik
  • 208 postów
  • Skądopolskie

Napisano 11 listopad 2012 - 13:34

xsnailx, nie jestem pewny czy nowsza wersja S900 może być użyta, kontaktowałem się z gośćmi z p2max, bo miałem dostęp do takiej i chciałem wykorzystać, to odpowiedzieli że ze względów konstrukcyjnych nie da się zamontować p2 maxa na korbie s900 po 2010 roku.. czyli tej nowszej. Chyba że to się zmieniło, ale nie znalazłem żadnej informacji na ich stronie.

Skąd się u Ciebie bierze pomiar balansu? masz zaktualizowane oprogramowanie w p2max? czy nie potrafię czegoś włączyć..? :(

#17 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 11 listopad 2012 - 17:17

ta druga korba co zaprezentowałem to s950 tak naprawde, korby z tym interfejsem wystepują tez do cyclocrosu i mtb. nowsze wersje maja inny spider:
Dołączona grafika
jak bede miał chwile to przegrzebie katalogi czesci zapasowych srama i moze sie cos wiecej dowiemy.

jesli chodzi zas o druga noge to jak pisalem mam 2 sztuki p2m (jeden ze sramem a drugi z rotorem) i w tym drugim mam juz zaktualizowana wersje. tej pierwszej nie aktualizuje bo nie mam powodu.



Dodaj odpowiedź