Witam
nie wiem czy trafilem dobrze tematem w dzial ale pisze bo czas nagli
Mam bardzo ambitne plany zakupic rower szosowy (zarazilem sie tym ostatnimi czasy) do 1700zl - jezeli jest tego wart to do 2000zl. Nie moge powiedziec ze sie znam, bo do fachowego oka jeszcze mi daleko ale powiedzmy, ze rozpoznaje wieksze i mniejsze zlo w rowerze . Do sedna, namierzylem pare pozycji, konsultowalem sie z znajomym, ktory gleboko siedzi w temacie rowerowym ale opinni nigdy nie za duzo, wiec chcialbym zapytac tutaj o dodatkowa rade.
To musi byc cos na 181cm wzrostu, wiec raczej klasyczna rama 56-57 cm
Obecnie z powodzeniem jezdze na trekingu Kellys Definite z 2008, totez szukam czegos z nienajgorszej klasy osprzetem.
Wiem ze ciezko w tej cenie o nowa szosowke wiec od dluzszego czasu przegladam allegro.
Chociaz musze tutaj napisac pewna rzecz: w Decathlonie stoi szosowa btwin triban 5 (cena aktualnego rocznika 2400zl) z zeszlego roku - nie sprzedala sie, obecnie jest za cene 1800 do negocjacji. Zaciekawilo mnie to bo zawsze to nowy rower z pelna gwarancja, chociaz wiem co w porownaniu do wymienionych ponizej btwin oznacza Generalnie nie lubie kupowac sprzetu sportowego w marketach, nawet tych 'wyspecjalizowanych' jakim jest Decathlon
odnosnik do btwin'a http://www.decathlon...n-5-173279908/#
Do rzeczy!
http://allegro.pl/ca...1664217980.html zorientowalem sie ze to konstrukcja z 2008 roku wiec i osprzet tez prawdopodobnie nie byl wymieniany, ale jako ze budzet nie jest wysrubowany, to podejrzewam ze rower z dobrym osprzetem, choc nienajnowszy to posluzy troche i nie bedzie trzeba zaraz wymieniac calego napedu - o ile sprzedawca pisze prawde zreszta, to cannondale a ten model w hierarchii caad'ow nie jest najslabszy
http://allegro.pl/gi...1676775233.html ktos zlozyl fajny rower na doobrym sprzecie, jako ze to licytacja to zainteresowalem sie dodatkowo, domyslam sie ze cena moze przeskoczyc i to grubo 2000zl ale narazie sie na to nie zapowiada
http://allegro.pl/tr...1675397401.html nie wiem dokladnie ile wazy ta maszyna ale troche czytalem o niej ze rama jest dobra baza do rozbudowy i ulepszenia roweru, ale chyba troche za wysoka cena
http://allegro.pl/ke...1684212604.html w tym przypadku jak zwykle duza role gra gwarancja ale i nie najgorszy osprzet oraz sentyment do firmy kellys , wiem ze po jakims czasie trzeba bedzie wymienic przednie zeby bo 50 zebow to chyba dla poczatkujacych tylko
http://allegro.pl/sp...1684854489.html minusem (a raczej mniejsza dogodnoscia) moga byc 3 tryby z przodu i klamki sory oraz chyba za duza rama (w dodatku to sloping)
tutaj jeszcze pytanie odnosnie ramy slopingowej: czy ta rama XL 58cm w specu nie bedzie za duza? w klasycznej odpowiednia bylaby z przedzialu 56-58
Z konkretow to tyle, jesli napisalem jakas bzdure co do prawd o kolarzowkach to przepraszam wszystkich urazonych Moze ktos zauwazyc u mnie tendencje do tego aby unikac Sory, ale taki to jest juz czlowiek, ze chce upchnac w budzecie jak najlepszy sprzet i unika podstawowej klasy jak ognia
Jesli ktos ma inna propozycje dla mojego przypadku to chetnie rozwaze wszelkie warianty.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
Szosowy do 2000zł
Started By
Gosc_mlolembe_*
, 26 cze 2011 11:08
9 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 26 czerwiec 2011 - 11:27
Caad wygląda całkiem nieźle i jakbym się miał decydować na któryś spośród tych rowerów, to brałbym jego. Nie wiem czy nie będziesz musiał przy nim czegoś przy kokpicie zmienić, bo pod 180 szukałbym ramy raczej 55cm. Sprzęt pasowałoby obejrzeć na żywo, bo ze zdjęć mało widać.
O Gianta się nie bój - zobaczysz jak cena skoczy pod koniec licytacji. Przy Treku, jak nie jest zajeżdżony, to cena jest akceptowalna, aczkolwiek mogłaby być niższa.
Kellys 3.9 z gwarancją - co z tego, że ma jeszcze trochę gwarancji. Rower ładnie wygląda, ale koła ma do dupy. Czemu uważasz, że blat 50 jest dla początkujących? Wielkość blatów(i rozpiętość kasety również) dobiera się wg własnych preferencji do specyfiki jazdy, a nie tylko poziomu zaawansowania.
Spec jest sporo za duży - wyglądałbyś na nim, jak na rowerze starszego brata.
Innych propozycji nie mam, bo nie chce mi się szukać. Coś się orientujesz, więc grzeb po allegro i wrzucaj co Cię zainteresuje, a na pewno ktoś się wypowie.
Pozdr.
O Gianta się nie bój - zobaczysz jak cena skoczy pod koniec licytacji. Przy Treku, jak nie jest zajeżdżony, to cena jest akceptowalna, aczkolwiek mogłaby być niższa.
Kellys 3.9 z gwarancją - co z tego, że ma jeszcze trochę gwarancji. Rower ładnie wygląda, ale koła ma do dupy. Czemu uważasz, że blat 50 jest dla początkujących? Wielkość blatów(i rozpiętość kasety również) dobiera się wg własnych preferencji do specyfiki jazdy, a nie tylko poziomu zaawansowania.
Spec jest sporo za duży - wyglądałbyś na nim, jak na rowerze starszego brata.
Innych propozycji nie mam, bo nie chce mi się szukać. Coś się orientujesz, więc grzeb po allegro i wrzucaj co Cię zainteresuje, a na pewno ktoś się wypowie.
Pozdr.
#4
Napisano 26 czerwiec 2011 - 13:05
Mam identycznego Kellysa (rocznik 2009), kupiony w tym roku jako nowy no i na koła nie narzekam, po 3-4 miesiącach jazdy i 2000km przebiegu są prościutkie a nie raz wpadałem w spore dziury(na polskich drogach nie lada wyczyn ominąć wszystkie). Może później będą z nimi problemy, aczkolwiek póki co nie narzekam. Dawniej jeździłem na stalówkach i miałem je do centrowania co chwile.. Innego porównania nie mam, bo nie jeździłem na innych.
Jedyne do czego się mogę przyczepić to to ze za nówkę zapłaciłem 2800... a 800 zł w dól po roku użytkowania co można wywnioskować z gwarancji to może być trochę mało.. Jakby tak stał za 1500-1800 bym go brał. O ile oczywiście nie byłoby żadnej innej lepszej okazji.
Z tych wymienionych wyżej brałbym raczej Caada, nie dość że dosyć znana marka i raczej pewna co do jakości, to jeszcze cała grupa 105. No i oczywiście waga, jeśli nie jest przekrętem to jest to baaardzo dobra oferta.
Edit: teraz widzę że opis aukcji tego Kellysa nie zgadza mu się z rowerem, rower ma 27 biegów. I nie 50x34 a 50-39-30. Chyba ze coś modyfikował i ma minimalnie inne tarcze, na bank 3 bo widać na zdjęciu. Kolejnym problemem jest też to że trój tarczowa tiagra (przerzutka) nie ogarnia największej 52 co mnie szczerze boli bo już miałem ją kupować a takie właśnie coś wyczytałem na stronie producenta..
Jedyne do czego się mogę przyczepić to to ze za nówkę zapłaciłem 2800... a 800 zł w dól po roku użytkowania co można wywnioskować z gwarancji to może być trochę mało.. Jakby tak stał za 1500-1800 bym go brał. O ile oczywiście nie byłoby żadnej innej lepszej okazji.
Z tych wymienionych wyżej brałbym raczej Caada, nie dość że dosyć znana marka i raczej pewna co do jakości, to jeszcze cała grupa 105. No i oczywiście waga, jeśli nie jest przekrętem to jest to baaardzo dobra oferta.
Edit: teraz widzę że opis aukcji tego Kellysa nie zgadza mu się z rowerem, rower ma 27 biegów. I nie 50x34 a 50-39-30. Chyba ze coś modyfikował i ma minimalnie inne tarcze, na bank 3 bo widać na zdjęciu. Kolejnym problemem jest też to że trój tarczowa tiagra (przerzutka) nie ogarnia największej 52 co mnie szczerze boli bo już miałem ją kupować a takie właśnie coś wyczytałem na stronie producenta..
#5 Gosc_mlolembe_*
Napisano 26 czerwiec 2011 - 14:04
http://allegro.pl/ra...1687096481.html aukcja wyplynela dzisiaj, skontaktowalem sie ze sprzedawca i jest to rower zlozony, niemalze nowy, jak widac osprzet niezly pomijajac sore z przodu na 3 rzedy, z tego co wiem wazy jakies 8-9kg
jestem ciekaw jak on sie ma do caada, ktory mimo ze wysokiej klasy to juz troche nabite moze miec
czekam na opinie i wielkie dzieki za odzew w sprawie, coraz jasniejszy jest umysl
jestem ciekaw jak on sie ma do caada, ktory mimo ze wysokiej klasy to juz troche nabite moze miec
czekam na opinie i wielkie dzieki za odzew w sprawie, coraz jasniejszy jest umysl
#7 Gosc_mlolembe_*
Napisano 26 czerwiec 2011 - 22:13
chcialbym poinformowac ze zgodnie z rada uzytkownikow forum oraz znajomego zapalonego rowerowca postanowilem i zalicytowalem Cannondale'a caad5
mam nadzieje ze 1900zl za ten rower to dobra cena i bedzie na czym smigac, jak tylko uda mi sie zrobic pare jazd probnych poinformuje o ich efekcie
jeszcze raz dzieki za odpowiedzi forumowiczow w tym temacie
p.s. na forumrowerowe.org zalozylem identyczny temat i jedyne co dostalem po dniu to ostrzezenie od admina o niezastosowaniu sie do jakiegos punktu w regulaminie :\, no coz chyba czesciej bede sie tutaj udzielal
pozdrawiam
mam nadzieje ze 1900zl za ten rower to dobra cena i bedzie na czym smigac, jak tylko uda mi sie zrobic pare jazd probnych poinformuje o ich efekcie
jeszcze raz dzieki za odpowiedzi forumowiczow w tym temacie
p.s. na forumrowerowe.org zalozylem identyczny temat i jedyne co dostalem po dniu to ostrzezenie od admina o niezastosowaniu sie do jakiegos punktu w regulaminie :\, no coz chyba czesciej bede sie tutaj udzielal
pozdrawiam
#9 Gosc_mlolembe_*
Napisano 12 lipiec 2011 - 13:45
po dluzszej przerwie zwiazanej z przyzwyczajaniem sie do roweru chcialem sie podzielic wrazeniami z zakupu i samej jazdy
co do zgodnosci opisu aukcji z towarem to w wiekszosci sie zgadzal: najwazniejsze - osprzet zgodnie z opisem - caly naped na shimano 105; korba i kasety dzialaja bez wiekszych zarzutow, lancuch troche przejechal ale narazie nie ma problemow
waga 7 kg to chyba mierzona na oko , ale nie spodziewalem sie cudow z rama aluminiowa - wazylem na takiej kompaktowej wadze to wskazywalo 9 kg (nie jestem maniakiem wagi - narazie)
klamkomanetki technicznie dzialaja sprawnie, optycznie jest juz gorzej ale to nie razi
rama miala slady po trenazerze - jednak szybko sie starly i zostaly minimalne slady od wewnatrz tylnego widelca, rama jako calosc w stanie bdb (2-3 drobne otarcia)
niestety rower przyjechal na kapciach z czego okazalo sie, ze tyl trzeba wymienic detke i opone (zjechana na trenazerze - kwadrat) oraz owijke na kole (poklejone prowizorycznie superglue ), przod ok
kola proste - obrecze w bdb stanie - szprychy wszystkie
z racji tego ze rower (podobno) stal rok niejezdzony trzeba bylo zdjac stary smar i przesmarowac naped na nowo - uzylem cx 80 z Obi i smaru Shimano PTFE
no i oczywiscie generalne czyszczenie bo przyjechal tak jakby ktos faktycznie go odstawil dawno nie robiac nic z tym
dodam, ze rower przyjechal z drugiego konca kraju wiec ogledzin osobiscie nie bylo
Wrazenia z jazdy:
spodziewalem sie ze bedzie to wszystko lzej chodzic ale to najprawdopodobniej kwestia przyzwyczajenia i przestawienia sie calkowicie z mniejszej ilosci zebow na tarczyw kellysie definite na ta 53 zebowa
mowiac krotko jest dobrze, o ile sprzet nie bedzie sie sypal to bede zadowolony z tego ze kupilem uzywany rower na dobrym osprzecie zamiast nowej Sory - oj bym psioczyl
po przejechaniu okolo 250km uwazam, ze na Lubelskie 'wertepy' dla amatora to chyba rower w sam raz
planowane naprawy, wymiana czesci to: linki i pancerze oraz owijka, w dalszej perspektywie lancuch (ale poczekam az kaseta tylna sie dojedzie zeby wymienic je razem)
jezeli jest ktos w posiadaniu szkielka do shimano 105 na klamkomanetke to prosze o odzew
co do optycznego tuningu o ile starczy pieniedzy to chcialbym wymienic kola ale bede musial pozbierac troche
na koniec jeszcze raz dzieki za porady w temacie i szybki odzew
ponizej aktualne zdjecie (mala reklama naleczowianki
co do zgodnosci opisu aukcji z towarem to w wiekszosci sie zgadzal: najwazniejsze - osprzet zgodnie z opisem - caly naped na shimano 105; korba i kasety dzialaja bez wiekszych zarzutow, lancuch troche przejechal ale narazie nie ma problemow
waga 7 kg to chyba mierzona na oko , ale nie spodziewalem sie cudow z rama aluminiowa - wazylem na takiej kompaktowej wadze to wskazywalo 9 kg (nie jestem maniakiem wagi - narazie)
klamkomanetki technicznie dzialaja sprawnie, optycznie jest juz gorzej ale to nie razi
rama miala slady po trenazerze - jednak szybko sie starly i zostaly minimalne slady od wewnatrz tylnego widelca, rama jako calosc w stanie bdb (2-3 drobne otarcia)
niestety rower przyjechal na kapciach z czego okazalo sie, ze tyl trzeba wymienic detke i opone (zjechana na trenazerze - kwadrat) oraz owijke na kole (poklejone prowizorycznie superglue ), przod ok
kola proste - obrecze w bdb stanie - szprychy wszystkie
z racji tego ze rower (podobno) stal rok niejezdzony trzeba bylo zdjac stary smar i przesmarowac naped na nowo - uzylem cx 80 z Obi i smaru Shimano PTFE
no i oczywiscie generalne czyszczenie bo przyjechal tak jakby ktos faktycznie go odstawil dawno nie robiac nic z tym
dodam, ze rower przyjechal z drugiego konca kraju wiec ogledzin osobiscie nie bylo
Wrazenia z jazdy:
spodziewalem sie ze bedzie to wszystko lzej chodzic ale to najprawdopodobniej kwestia przyzwyczajenia i przestawienia sie calkowicie z mniejszej ilosci zebow na tarczyw kellysie definite na ta 53 zebowa
mowiac krotko jest dobrze, o ile sprzet nie bedzie sie sypal to bede zadowolony z tego ze kupilem uzywany rower na dobrym osprzecie zamiast nowej Sory - oj bym psioczyl
po przejechaniu okolo 250km uwazam, ze na Lubelskie 'wertepy' dla amatora to chyba rower w sam raz
planowane naprawy, wymiana czesci to: linki i pancerze oraz owijka, w dalszej perspektywie lancuch (ale poczekam az kaseta tylna sie dojedzie zeby wymienic je razem)
jezeli jest ktos w posiadaniu szkielka do shimano 105 na klamkomanetke to prosze o odzew
co do optycznego tuningu o ile starczy pieniedzy to chcialbym wymienic kola ale bede musial pozbierac troche
na koniec jeszcze raz dzieki za porady w temacie i szybki odzew
ponizej aktualne zdjecie (mala reklama naleczowianki