Sprawa ostrego koła
#1
Napisano 08 styczeń 2007 - 10:39
Czy próbowaliście doginać tylne haki? Czy jest to coś bardzo osłabiającego rowerek? Mam ferment w głowie...
#3
Napisano 29 styczeń 2007 - 09:27
#4
Napisano 31 styczeń 2007 - 14:57
sprawa sie ma tak ,ze jak zauważyłeś piasty torowe "miche" sa bodaj na rozstaw 120 mm ..
stare ramy szosowe z lat 70'tych ,na 3 i 5 biegów w wolnobiegu miały rozstaw widełek właśnie 120 ,podobnie jak i ramy torowe ..
pozniej z biegie mczasu i ziększania i losci koronek z tyłu rozstaw ten sie zwiększał ..
z praktyki wiem ,ze nie ma problemu .. musisz mieć rame stalową i z poziomymi hakami ,albo hakami otwartymi do tyłu -reszta to nie problem
stosujesz albo odpowiednie podkłądki dystansowe -tuleki nakłądane na oś- "poszrzające"piaste // albo wkładasz piaste i skręcasz na "chama" .. stosowałem oba sposoby -i oba skutecznie .. sposób "na chama" w moim rowerze terenowym ,na ramie hi-tenowej i nic się jej nie dzieje ..a skręciłem te 50 mm
inna sprawa to rozważ czy stać Cię na piaste torową .. bo miche+ koronka to średnio kwota rzędu 200zł i więcej .. a równie dobrze powinna sie spisywać przednia piasta z roweru górskiego ,z mocowaniem pod tarcze ,w koronce wiercisz 6 otworów tak jak w tarczy hamulcowej i takie koło na takiej piascie wsadzasz na tył
na allegro piaste przednia pod tarcze s sh albo novateka mozna dostac od 2-40 zł .. + koronka z miche 60 .. wiec sam zdecyduj
osobiście polecam .ostre koło ,to moj jedyny ale zato najwazniejszy związek z rowerowaniem po szosie , bardzo wciąga
!
ja
#5
Napisano 01 luty 2007 - 11:30
równie dobrze powinna sie spisywać przednia piasta z roweru górskiego ,z mocowaniem pod tarcze ,w koronce wiercisz 6 otworów tak jak w tarczy hamulcowej i takie koło na takiej piascie wsadzasz na tył
No, wsadzasz, pod warunkiem że wymienisz ośkę (przy okazji przynajmniej jeszcze konusy). Jak jest w maszynówkach z wymianą - nie wiem - ja założyłem przygotowaną M525.
#6
Napisano 01 luty 2007 - 13:02
btw. jak juz to zrobiłeś -powiedz .. jaką grubą ośkę wsadziłeś ? 10mm?
oska z tylnego koła się zmiesci w tej m525?
no ,tez mnie ciekawi jak sie to do piast na maszynach .. łozyska są wprasowane w piaste ..ale tak czy siak na osce muszą być jakieś "konusy" .. wiec tylko trzeba te konusy jakos nakrecic na pełną os i juz
#7
Napisano 01 luty 2007 - 14:12
to ze zmieniasz oske na pełna + zakrętki pominąłem ,bo zapomniałem -jasna sprawa
btw. jak juz to zrobiłeś -powiedz .. jaką grubą ośkę wsadziłeś ? 10mm?
oska z tylnego koła się zmiesci w tej m525?
Sam nie robiłem, ale zrobił mi człowiek w krakowskim Cyclocentrum.
Wymiana ośki na 10 mm (tylną) i przycięcie; do tego konusy i do kompletu dobrał kulki. Wszystko chodzi bardzo przyzwoicie. Najniższa piasta S. na której można to zrobić to 525, bo 475 ma takie uszczelnienia, że nie puszcza większego konusa.
I uwaga do wiercenia zębatki. Trzeba to zrobić bardzo precyzyjnie, bo inaczej albo są problemy z montażem, albo z luzowaniem-naciąganiem łańcucha przy obrocie, a zwykle jedno i drugie.
Wszystko wychodzi bardzo tanio w porównaniu z torówką (piasta ze szpejami ok. 60 zł, zębatka 7 zł, śrubki 3 zł, szeroki łańcuch S. Nexave - 16 zł). Choć, gdyby mnie było stać, to oczywiście złożyłbym sobie ostre na ramie i osprzęcie torowym.
#8
Napisano 01 luty 2007 - 15:56
tym bardziej nad tym 475 musze sie zastanowić ,bo bardzo tanio "chodzą" ,nowke bez osi nawet mozna dostac za 10 zł
dziwne to ,te niby uszczelnienia ,bo na dobra sprawe jak demontujesz wszystko to zostaje tylko korpus i puste bieżnie .. wiec czemu konus ma sie nie mieścić ? gdzie ma sie nie miescić? ostatecznie mozna nie zakłądać uszczelnien albo dociąć je "jakos" nożem
ja chce wypróbowac wszystkie mozliwości .. nakrecanie tryba zamiast wolnobiegu to zły pomysł .. niby działa i do tej pory tak jeździłem ,ale to jednak prowizorka .. ostatnio zerwałem gwint .. na piascie -jak nie wyje@#$%^ .. to juz nie mam ochoty jezdzic na takim systemie;
wiec pozostaje piasta pod tarcze
a co di piasty torowej -jasne ze to jest najlepsze rozwiązanie ido mojego głownego roweru kupuje włąsnie piaste torową
wychodze z załozenia ze jesli to włąsnie na ostrym spedzac bede wiekszosc mojego czasu na rowerze ,to nie ma co oszczędzać na sprzęcie
dzięki za info
ja
btw. weź koniku wrzuc jakaś fote swojego bajka
#9
Napisano 01 luty 2007 - 16:24
tym bardziej nad tym 475 musze sie zastanowić ,bo bardzo tanio "chodzą" ,nowke bez osi nawet mozna dostac za 10 zł
dziwne to ,te niby uszczelnienia ,bo na dobra sprawe jak demontujesz wszystko to zostaje tylko korpus i puste bieżnie .. wiec czemu konus ma sie nie mieścić ? gdzie ma sie nie miescić? ostatecznie mozna nie zakłądać uszczelnien albo dociąć je "jakos" nożem
Tak mi zeznał "wytwórca"; poza tym uszczelnienie w 475 jest ponoć bardzo marne, a różnica w cenie (oficjalnej/allegrowej) - żadna.
ja chce wypróbowac wszystkie mozliwości .. nakrecanie tryba zamiast wolnobiegu to zły pomysł .. niby działa i do tej pory tak jeździłem ,ale to jednak prowizorka .. ostatnio zerwałem gwint .. na piascie -jak nie wyje@#$%^ .. to juz nie mam ochoty jezdzic na takim systemie;
Też o tym myślałem, bo miałem gotowe koła z piastami pod wolnobieg. Najbardziej obawiałem się odkręcenia zębatki, nawet klejonej. Ostatecznie zdecydowałem się na zmocenie tarczówki - nie żałuję, bo rower jest typowo użytkowy; na konkursy piękności z nim nie jeżdżę.
wiec pozostaje piasta pod tarcze a co di piasty torowej -jasne ze to jest najlepsze rozwiązanie ido mojego głownego roweru kupuje włąsnie piaste torową
wychodze z załozenia ze jesli to włąsnie na ostrym spedzac bede wiekszosc mojego czasu na rowerze ,to nie ma co oszczędzać na sprzęcie
He, he... Dla mnie OK miało być z początku do lansu. A okazało się najczęściej używanym rowerem - codziennie w miasto
btw. weź koniku wrzuc jakaś fote swojego bajka
Generalnie, to nie ma się czym chwalić, ale jeśli nalegasz, to coś wrzucę. Ino wykonać obrazek muszę :roll:
[ Dodano: 2007-02-02, 19:58 ]
Rurokuro,
wrzuciłem na fotobukieta. Brzydkie, bo w mojej obecnej klitce sie nie dało nic innego wykonać. Zatem poglądowo.
Jak coś, to pytaj.
http://s135.photobuc...q134/tomekq/OK/
#11
Napisano 24 luty 2007 - 18:39
naprawde ładny rower .. a Ty tak skromnie tu piszesz ,ze nic specjalnego .. ładnie utrzymany ,funkcjonalny ..
gdybys zobaczył mojego ,to zapewne bys sie dowiedział co mam na mysli .. o mowieniu ze ostre koło jest "brzydkie" albo "takie sobie"
btw. wczoraj skonczyłem składac nowe kolo ..z piastą pod tarczę ..
wszystko chodzi elegancko .. chociaz niestety dziury wywiercone zostały nie osiowo i łańcuch sie nieco naciaga .. jak w biopace ..
ale da sie jeździć
w planach .. nawiercenie sobie koronki z piasty torpedo favoritt .. polecam wszystkim -jesli chcecie porzadne koronki do ostrego .. nawet na waski łańcuch .. polecam wybrać sie na złom i poszukać takich piast .. ja znalazłem kilka w ciągu pół godziny ,trybik ma sie za friko .. rozmiarówka dowolna ..
a te tryby są niesamowicie wytrzymałe i twarde ..
dla przykładu -moja koronka ,którą kupiłem w sklepie za 5 zł .. podobnie jak ta za 3 zł .. jest bezproblemowo do przewiercenia zwykłym wiertłem -ten tryb z favoritty nawet się nie zarysował .. wiertło klasyczne nic nie jest mu w stanie zrobić .. dlatego teraz szukam dobrego ślusarza
wnioski wyciągnijcie sami
pozdrawiam
adam
#13
Napisano 25 luty 2007 - 11:24
bardzo dziękuję za odpowiedź i oferowaną pomoc -masz racje -cad to dobry pomysł
tylko hmm .. jak chcesz ten szablon "przyłożyć" potem do takiego tryba ?
pomierzyć srednicę tryba>wydrukować na a4 ,nakleić to na tekturę(jakąś cienką) ,potem dokładnie wyciąc okrąg -bo zakładam ze w rysowanie zebów nie bedziemy sie bawić
i potem wiercic .. ale wtedy otwory mogą wyjsc nieidealnie rozstawione .. dlatego moze kombinować z szablonem .. ,który ma otwory wydrukowane jako 6mm czarne kropy i na to przyłożyć jeszcze tarcze z hamulca(łatwiej bedzie ustawić wiertło)
wiesz ,.. dycha za dobre wiertło .. to nie az tak duzo .. zresztą przyda się i tak -dzięki raz jeszcze za info
#14
Napisano 25 luty 2007 - 23:20
#15
Napisano 26 luty 2007 - 16:47
no co Ty opowiadasz ?!
korby z blatem 48 to żaden problem!
wejdź na allegro i wstukaj korba xt ,albo korba lx .. albo korba dx ..
wszystkie stare górskie korby(do+-96 ,a xtr jeszcze pozniej) miały 48z albo 46 na blacie
na all w dobrym stanie chodzą w przedziale 20-80 zł .. przyzwoitą mozna drapnąć za 40 zł ..
http://allegro.pl/it...tr_unikat_.html
http://allegro.pl/it...za_grosze_.html
http://allegro.pl/it...wadrat_170.html
jak widzisz do wyboru do koloru
sam jezdze w takiej konfiguracji 48/16lbu 48/18 ,czasami 46/16
pozdro!
ja
[ Dodano: 2007-02-26, 16:56 ]
p.s. zastanow sie moze nad taką opcją ..
ja w tym roku przesiadam sie na 52x18 i odpowiada ono 48x16
wiec jak akurat masz dostep do jakiejs taniej szosowej korby to tez mozesz to rozwazyc
osobiscie odradzam tryb 14ke i mniej ,bo sie szybciej "zjedzie" ,na szosie jest to mniej ważne ..ale w terenie .. w 3 miechy 18ka prawie zjedzona
krótko mowiac -kombinuj
#16 Gosc_Klaudiusz_*
Napisano 26 luty 2007 - 17:40
rurokura, Ja rysowalem dotychczas wszystkie szablony w oparciu o jakies zewnetrzne/wewntrzne odniesienie. Pozniej wykrajam to dobrym nożem. Narysowanie zebow to oczywiscie...zaden problem dla kogos obeznanego w cadzie (Taki przyblizony zarys bez szczegolowych norm PN) Zapraszam tu : http://picasaweb.goo...audiusz1989/CAD do obejzenia moich przykladowych projektow. Wiertlo dobrej jakosci rzeczywiscie wystarczy jedno/dwie, do rozwiercania na 6mm mozna sie posluzyc "zwyklym" wiertlem HSS. (Tam przypadkiem nie ma srub m5 :-D ?)
#17
Napisano 26 luty 2007 - 21:40
btw. wczoraj skonczyłem składac nowe kolo ..z piastą pod tarczę ..
wszystko chodzi elegancko .. chociaz niestety dziury wywiercone zostały nie osiowo i łańcuch sie nieco naciaga .. jak w biopace ..
ale da sie jeździć
Adam,
zmiana naciągu łańcucha z powodu nieosiowego zakręcenia zebatki nie tylko katuje tę ostanią, ale może doprowadzić do spadnięcia łańcucha na dziurach. A to - ani przyjemne, ani bezpieczne :-/
#18
Napisano 26 luty 2007 - 23:16
DMX, na wyglądzie mi aż tak bardzo nie zależy żeby się podejmować deanadowania, jednak jestem ciekaw samego procesu, jeśli możesz to napisz na czym polega... pozdrawiam i dzięki za rady...
#20 Gosc_Klaudiusz_*
Napisano 27 luty 2007 - 16:55
Proces polega na reagowaniu roztworu z tlenkiem glinu podczas ktorego powstaja pewnie jakies sole ( nie zaglebialem sie w to)oraz lotny wodor oraz chlor (obowiazkowo nalezy przeprowadzac pod wyciagiem lub na powietrzu. Soda kaustyczna jest szkodliwa dla zdrowia.