Czy dobry to był zakup? TREK 1400 SLR za 1600zl
#1
Napisano 11 lipiec 2011 - 13:47
wbrew opisowi jest to trek 1400 - cały na 105 - jednak poprzedni własciciel wymienil Korbe na Tiagre - juz w hollowtechu II
http://allegro.pl/ro...1688317971.html
zakupiłem za 1600zł jest warty tej ceny?
wczesniej mimo parcia na szose mialem tylko ostro modowanego Favorita Passata, więc skok dla mnie potężny, a tego treka zakupiłem dosłownie pod wpływem impulsu, oczywiscie mam spore pojęcie o sprzecie - chciałbym jednak poznać wasza opinię, oraz jakieś sugestie co do tego, na czym najłatwiej zbić tu jakieś gramy w sensownych pieniądzach?
oraz pytanie odnosnie kół - bontragery dają rade?
#3
Napisano 11 lipiec 2011 - 16:32
Najwięcej odczujesz wymieniając koła na coś lżejszego, ale to dość duży koszt. Jeśli widelec jest alu/carbon to można by go wymienić na full carbonowy chiński. Są bardzo lekkie a skok wagi będzie spory.
Poza tym zmienić opony na lżejsze (a jakie teraz tam są? :-> ) i dętki. To zmniejszy masę rotującą co da się odczuć.
Sztyca jak jest carbonowa i jest w dobrym stanie to bym jej nie ruszał. Chociaż wiem z własnego doświadczenia że można na takiej sztycy zyskać i 100g wagi po wymianie.
Kierownicę i mostek można by wymienić na coś od Ritcheya. Fajnie by było jakby z serii WCS. Ludzie narzekają że nie są sztywne, ale jak nie jeździsz jak pro to i tak nie odczujesz, a Ritchey robi na prawdę lekkie rzeczy, szczególnie w tej grupie.
Zmień też siodełko na coś lżejszego, bo to pewnie waży ok ~ 300g, czyli spokojnie dałoby się tutaj zejść z 100g.
Wywal też te obecne koszyki na bidon. Ważą po ok. 90g/szt. a carbonowe z Chin 23g/szt. przy cenie ok 45zł/szt. 8-)
Wymień bezwzględnie zaciski kół. Seryjne dołączane do kół systemowych ważą ok. 130-150g/para a za ok. 90zł można dostać takie ważące 50g/para.
http://allegro.pl/qr...41.html#gallery
Kup też sobie wagę elektroniczną jak chcesz się tak bawić w odchudzanie :-P
#5
Napisano 11 lipiec 2011 - 18:04
#6
Napisano 11 lipiec 2011 - 18:14
O ile się nie mylę patrząc na zdjęcie roweru, to przerzutka ma średni wózek - dedykowany do korb 3 tarczowych. Ewentualnie to można byłoby kiedyś zmienić. Zyska na wyglądzie, przy okazji trochę wagi się zmniejszy (przerzutka + krótszy łańcuch).
Co do koszyków się zgodzę - te druciane są brzydkie...
Bontrager to marka Treka, dlatego też pytanie o koła Bontrager to odpowiedzieć się jednoznacznie nie da - musiałbyś podać jakie są piasty, obręcze, szprychy, ewentualnie zważyć koła. Jeśli nie są zbyt ciężkie, a przy okazji dość mocne, to ciesz się i jeździj ile wlezie. W końcu rower nie powinien służyć do zbijania kolejnych gramów, a do jeżdżenia. Łatwiej i taniej zbić kilogram tłuszczu z własnego brzusia, aczkolwiek w Twoim wieku to może nie problem - ja od początku roku odchudziłem zestaw rower - rowerzysta o 4 kg nie wymieniając żadnej części i nie płacąc za to złamanego grosza ;-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
#7
Napisano 11 lipiec 2011 - 20:26
2. Rowerek jest bardzo ładny i najpierw sobie pojeździj na nim.
Jeśli to do turystyki to wszystko w nim jest ok .
Wózkiem od przerzutki nie ma co sie przejmować .
Sprawdź ewentulanie koła :
Piasty czy nie mają luzów i czy sie gładko kręcą , w razie czego są dostępne konusy
Obrecze czy nie są podjechane , w razie czego można takie zamówić do wymiany
a propo superznawcy , po jasną cholere ma zmieniać widelec jak ma bardzo dobry, jedyne co to koła jak sie zużyją jako cały system np stożki 25 -30 mm na 20/24 szprychy .
Ładny rower prosze bardzo a ktoś tu chciał na forum kupić Cannondale za 1600 ze "stodoły"
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Napisano 11 lipiec 2011 - 20:35
Żeby się nie przejechał na tanim widelcu z chin, zbijając wagę o te 100 czy 150 g. O ile zyska, no i diabli wiedzą jaka będzie charakterystyka pracy widelca. Ja kupiłem Ritchey (nie zgadzam się, że to shit) Carbon - nie wersję pro, tylko z alu sterówką
Ritchey robi dość dobre widelce, o wiele lepsze od wielu innych firm.
a propo superznawcy , po jasną cholere ma zmieniać widelec jak ma bardzo dobry, jedyne co to koła jak sie zużyją jako cały system np stożki 25 -30 mm na 20/24 szprychy .
Bo sam zainteresowany chciał zbić jak najtaniej jak nawięcej wagi, więc dostał uważam że trafną radę, ażeby go wymienić bo jest ciężki w porównaniu z innymi. Też osobiście nie za bardzo skłaniam się ku Chińskim widelcom, szczególnie w obliczu faktu, iż na ebay'u można dorwać za ~300zł widelec Eastona EC70, oczywiście używany.
#12
Napisano 11 lipiec 2011 - 21:57
a produkty Ritcheya są kiszkowate jak zwykły Kalloy wole Boplighta w sumie tańszy i lekki.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Napisano 11 lipiec 2011 - 23:56
co do siodełek to raczej zostawie troche wygody - dupsko nie tak wytrenowne, poza szosa mam maszyne EN/FR oraz kata do Streetu więc szkoda sie katować za 100gram.
Z ritcheyami sobie odpuszcze - lubie ich czesci ale za marke się płaci - wole takie tanie ciekawostki, coś jak SMICA - fajna waga, za mały pieniądz
prozor Wiem też doskonale ze bontrager to marka TREKA - koła to Model Select - nie mam nieco przekonania do produktów "podfirm" dlatego byłem ciekawy - co do siebie, i tak zrzuciłem 11Kg Nad krótkim wózkiem pomyśle jak troche zarobie, kwestia wizualna jest dla mnie też dośc istotna, jak mówisz - chińskie widelce sobie odpuszcze, ten wystarczy mi w zupełności
SPIKE Wiem co sprawdzic, jestem wsumie serwisantem rowerowym, wiec nie jest mi ten temat obcy - ale zainteresowales mnie dostępnością poszczególnych składowych Bontragera - mam rozumiec że mozna do tych kół kupic solo obręcz nową, a do piast konusy? było by SUPER, troszke bałem sie "nie klasycznych" kół
Co do zbijania wagi - odpadają tu zmiany typu wymiana Widelca, przy moim uzytkowaniu i skoku sprzetowym (jeśli chodzi o szose, rowerów mam kilka, w tym wyższej klasy - w szosie miałem braki ;-) ) Rower i tak będzie super - wczesniej miałem favorita - tyle że z napędem "nowej generacji" - chodzi mi więc raczej o porady takich tanich sprawdzonych pierdół - zaciski kół jak wspomniał jeden kolega wyżej, moze kierownice, mostka? (znam Smice, mam w jednym rowerze, wydaje się ok?)
Wage chce zbić dla poprawienia przyjemnosci z jazdy, dla własnej świadomości - fajnie mieć lekki sprzęt, tym bardziej że u mnie beda to raczej krótkie ale bardzo (jak na mnie) szybkie trasy.
Nie jestem jednak jakims wyczynowcem, zdaje sobie sprawe że bez sensu bedzie mi wymiana kół na lżejsze, czy nawet tego widelca, chodzi mi wskazanie małych cięzkich pierdolników
jak narazie mam pomysł na
- Zmiane zacisku podsiodlowego na cos na imbus - jakiś pomysł? do 50zł
- Zmiane zacisków kół - myslalem nad dartmoorowskimi bolt-onami? chyba sporo zejsc z wagi mozna
- Z czasem kiere/mostek - czego szukac z dosc lekkich, tanich uzywek, raczej węgiel juz?
- Opony jak wspomniałem
- Koszyki odrazu ida na śmietnik - wole wozić buteleczke w plecaczku niż szpecic tak sprzęt, a z czasem cos lekkiego - jakis link do tych carbonowych chińskich?
Wszystkim dziekuje za rady, super jest tu klimat, mimo że nie jestem laikiem, dajecie mi dośc konkretny obraz na sytuacje
Generalnie, nie przepłacilem zbytnio?
#14
Napisano 12 lipiec 2011 - 00:48
- Zmiane zacisku podsiodlowego na cos na imbus - jakiś pomysł? do 50zł
Używany KCNC jak musisz mieć coś z wyższej półki. Jak nie to zwykły PRO.
Zmiane zacisków kół - myslalem nad dartmoorowskimi bolt-onami? chyba sporo zejsc z wagi mozna
Tam wyżej dawałem link do tanich i lekkich, są jeszcze podobne Boplighta do dostania. Z Dartmoorami zamkniesz się w 60 gramach ale koła w trasie bez klucza nie odkręcisz.
Z czasem kiere/mostek - czego szukac z dosc lekkich, tanich uzywek, raczej węgiel juz?
Mostek Smica a kiera KCNC.
Koszyki odrazu ida na śmietnik - wole wozić buteleczke w plecaczku niż szpecic tak sprzęt, a z czasem cos lekkiego - jakis link do tych carbonowych chińskich?
http://cgi.ebay.com/...=item3a64e5737e
Wiele rzeczy kupowałem od tego gościa i zawsze wszystko było ok.
#15
Napisano 12 lipiec 2011 - 08:03
Jeśli chodzi o zacisk sztycy to masz na mimośród? Do sztycy karbonowej? Dziwne, sztycę mimośrodem łatwo uszkodzić, zresztą i zwykłą obejmą na imbus też, chyba że będzie miała przesuniętą szczelinę względem szczeliny w ramie (no, wiesz o co chodzi...). Sam widziałem wgnieciony kompozyt sztycy od alu ramy.
Bikemaster - te koszyczki wyglądają dość filigranowo, jak jest z trzymaniem bidonów? Zwłaszcza 0,75 litra? Widzę, że ma i inne, które powinny jednak solidniej trzymać bidon. Chyba się skuszę ;-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
#18
Napisano 12 lipiec 2011 - 11:55
http://allegro.pl/ki...1685013113.html
Cena 130 zł, a waga 260g.
Do tego mostek Smica i jazda. Chociaż ja bym polował za nowym WCS. Można je dostać za 100 zł spokojnie. Albo i w sumie dać mostek KCNC i będzie kokpit spójny.
Prozor ja mam dokładnie takie koszyki w szosie i bardzo mi odpowiadają. Trzymają bidon dość lekko, ale nigdy mi nie wypadł. Poza tym co istotniejsze łatwo jest z nich bidon dobyć i potem na ślepo z nim do nich trafić.
A co do zacisku sztycy to nigdy się nawet głębiej nad tym nie zastanawiałem :mrgreen:. Zawsze mocowałem sztycę carbonową zwykłymi zaciskami i tylko raz mi się odgniotła (z mojej winy akurat- to wiem!). Obecnie od pół roku mam kolejną sztycę carbonową i jak przedwczoraj ją oglądałem to odgniotów na niej nie ma. Uważam że zaciski podsiodłowe opierające się na śrubie, insercie i samej obejmie są wystarczające.
Ale jak ktoś się upiera to..
http://www.karbonowy...2191728209.html
#19
Napisano 12 lipiec 2011 - 12:10
Co do obejmy - miche widziałem, ale wystarczy np. taki accent za niecałe 15 zeta czy po prostu obrócenie zacisku, tak aby szczeliny nie pokrywały się.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS