Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sztywność konkretnych ram- prośba o ocenę.


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 13 lipiec 2011 - 11:28

Witam!
Mam pytanie do jeżdżących na węglu (konkretne modele).
Jak się ma sztywność ramek do ogółu karbonowych konstrukcji: Spec Roubaix Sl C2
Dołączona grafika
i taki Trek Madone 4.5
Dołączona grafika.

Jeździłem na obydwu; Roubaix był o wiele szybszy na ksyriumach i oponach speca, natomiast Madone na Bontragerach i jakichś normalnych oponach wydał mi się jakiś bardzo mulasty, słabo przyspieszał. W czym jest różnica? Opony czy może coś jeszcze; może kilkuletni trek "zmiękł". Bardzo mnie to zastanawia.
dziękuję za odpowiedzi

#2 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 15 lipiec 2011 - 20:24

Zużycie karbonowych ram po tak krótkim czasie jest zbyt mał , żeby w ogóle poruszać tu tą kwestię.
Opony Bontragera to dobre opony, akurat tych kół Bontragera nie znam ale nie wyglądają źle.
Spec ma lepszą korbę.
ale to drobiazgi główna różnica bieże się z tego, że od jakiegoś czasu Specialized staje się po prostu bezkonkurencyjny. Mają świetne buty, siodełka, korby... ramy.
Taka rama Roubaix waży ok. 1100g, więc nie jest najlżejsza ale strasznie sztywna, doskonale przenosi moc i to się czuje.

#3 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 lipiec 2011 - 22:48

Wydaje mi się, że to kwestia klasy kół. (porównaj je może w sprincie takim na maxa)

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#4 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 15 lipiec 2011 - 22:59

(porównaj je może w sprincie takim na maxa)

niestety nie mam już takiej możliwości :lol:
Spec już sprzedany a trek siedzi w Bedoin i wozi ludzi na Mont Ventoux tak jak mnie tam zabrał rok temu. Nie powiem, że następnego wypadu nie planuję, może La Marmotte ale do takiej formy brakuje mi lata treningów, chociaż bez szarpania może i teraz dałbym radę ale bardzo powoli. Jutro pierwsze przygotowania w Górach Srebrnych :lol:

#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 16 lipiec 2011 - 00:01

od jakiegoś czasu Specialized staje się po prostu bezkonkurencyjny. Mają świetne buty, siodełka, korby... ramy.

Buty niczego sobie, siodelka jak setki innych.... ramy znam wiele ciekawszych!

Chyba ulegles za bardzo sztywniejszej samosugestii :)
A stwierdzenia typu "bezkonkkurencyjny" jest wysoce nadwyrezone i swiadczy ze jestes kolejna ofiara marketingowej propagandy :)

#6 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 16 lipiec 2011 - 22:12

nigdy nie wierzyłem w to co piszą w "niezależnych testach" itd. dopóki nie przejechałem się na S-WORKS-ie
nie jeździłem na wszystkim, ale większość marek uznawanych za bardzo dobre nie maoże sie równa z produktami Speca, po prostu proponuję sie przejechać ;-)

#7 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 lipiec 2011 - 22:30

dajcie mi góry, z jakimi rowerami podobnej klasy porównujesz?

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#8 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 16 lipiec 2011 - 23:21

Zapewne kolega mial na mysli ramy BMC RM lub SL, Cervelo R5, Wilier Cento1 S, itp nie wspominajac o Storcku fascenario.... ale co tam spec jest bezkonkurencyjny :-P

#9 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 17 lipiec 2011 - 09:34

orbea orca
pinarello prince
colnago cx1, eps
merida scultura evo 909
bianchi sempre
ridley orion
look 595

z wysokiej klasy rowerów na tych jeździłem i nie dorónują specowi a włoszczyzna na ogół uznawana jest za świetne rowery


cervelo r5 i storcki raczej nie widzę sensu porównywać do speca z racji na różnicę cenową chyba że będziemy porównywać do venga mclaren ale nawet go nie widziałem...

#10 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 17 lipiec 2011 - 16:02

Dwie rzeczy:
1. venge jest aero bikem
2. mowmy o istniejacych rowerach, a nie o pomysle i o czyms co najprawdopodobniej nigdy nie ujrzy swiatla dziennego

Poza tym to znowu specialized :-x

Ja mam wrazenie ze jest to, jak dla mnie, niezrozumiala "magia" marki, szczegolnie w kraju nad Wisla.
Stad moj sceptycyzm co do Twoich wypowiedzi, bez urazy.

Lista ram robi wrazenie ale czy miales mozliwosc porownania ich z tym samym osprzetem?
To ewentualnie byloby bardziej miarodajne.

#11 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 18 lipiec 2011 - 19:27

W temacie kolega zadał pytanie o to z czego bierze sie różnica miedzy dwoma rowerami, które wymienił. Uważam że głównie z ramy, na tym akurat Specu jechałem i wiem jak jeździ, na paru trekach miałem sie okazję przejechać(akurat na tym nie) i uważam że ta rama Speca o wiele lepiej przekazuje moc i to główenie decyduje o różnicy w jeździe na tych dwóch rowerach.
Jasne, że na ramach, które wymieniłem nie jechałem z tym samym osprzętem i w tych samych warunkach, ale
Po pierwsze ścigałem sie do niedawna po drugie pracuje w sklepie rowerowym, więc jeździłem na bardzo wilelu rowerach i uważam że pomijając jakieś ekstremalnie drogie i rzadkie rowery Spec jest najlepszy

#12 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 lipiec 2011 - 21:36

Nie jestem misjonarzem i przekonywac nikogo nie bede. Kazdy ma swoje wyobrazenie o "najlepszym" rowerze/ramie.

Ja naleze do tego gatunku, ktory niekoniecznie ulega reklamie wielkiej marki.
Uwazam ze jest sporo bardziej interesujacych ram niz nawet s-works.
Ale jak wspomnialem, mamy rozne wyobrazenia o tym co jest dla nas "dobre, zle".

#13 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 15 październik 2011 - 13:55

Z reguły myśląc czy mówiąc o dobrej marce roweru mówimy tak właściwie o ramie roweru. Trudno pomijać jednak wpływ kół na komfort i przyjemność z jazdy. Dobre koła kosztują często niewiele mniej niż rama z dobrą sztycą. Jeśli ktoś zapnie do Orcki koła SH-S10 nie będzie chyba zadowolony. A nowa Orca coraz droższa - sama rama jest czasami wyceniana na 8000 zł.

Stas

#14 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 15 październik 2011 - 15:21

Nie zmienia to jednak faktu, że można tanio mieć dobre koła. Mówię tu o aluminiowych kołach pod szytkę ~1600 gramów. Dobre obręcze ~360 gramów, szprychy Revo z przodu, Comp i Champion z tyłu, ładnie toczące się piasty i alu nyple. Zapleść to na 3x i za małą kasę ma się dobre koła. Nakleić na to dobrej klasy szytki i można polatać bez węglowych kół za 8 tysięcy. Choć takowe na pewno sprawiają frajdę.
pozdrawiam

#15 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 30 październik 2011 - 15:51

Jesli chodzi o przyspieszanie to ktoś juz tu napisal ,napewno koła odgrywaja dużą role ,natomiast sztywnosć ram to zdecydowanie spec S works sl3 i nowy sl4 ,wszystkie testy o tym mówia jak i rzeczywistość . Druga strona medalu jest taka ze róznice między trekiem czy cervelo lub giantem są dla zwykłego użytkownika praktycznie niezauważalne ,poprostu jesli chce sie mieć bardzo sztywną rame trzba kupić najwyższą z wymienionych firm. Osobiście polecam Sworks.



Dodaj odpowiedź