Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wspornik jaki do Felt F85?


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 zulu

zulu
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Skąddolny śląsk

Napisano 22 lipiec 2011 - 10:04

Witam, Nie wiem jak podwyższyć kierownicę. Rowerek Felt F85: http://www.bikekatal...rowery&pid=1871

Wiem że są podkładki. Ale co muszę wymienić żeby zastosować więcej podkładek.
Wpisuje w allegro wspornik kierownicy i wyskakuje:
http://allegro.pl/ws...1716198202.html

Wpisuje mostek kierownicy i wyskakuje to samo: http://allegro.pl/fs...1681333723.html

1. Jak sprawdzić wysokość obecnego wspornika kierownicy
2. Jaki wspornik mam szukać do Felt F85

Pozdrawiam

#2 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 22 lipiec 2011 - 10:06

jak chcesz żeby było wyżej to mostek przykręć odwrotnie

u2250y2014v3.gif


#3 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 22 lipiec 2011 - 10:08

Mostek = wspornik kierownicy, to synonimy.
Więcej podkładek raczej nie zastosujesz, maksymalnie jedna, dwie. Wszystko zależy jak długi masz komin, czyli rurę sterową od widelca. Wnioskuję raczej że jest obcięta na równo z mostkiem, więc raczej nie da się jej podnieść podkładkami.
Jedynym wyjściem jeśli teraz masz z kątem małym bądź ujemnym, dać taki z dużym kątem na plus, żeby się wznosił. Coś na styl tego: http://allegro.pl/mo...1708537626.html
Bądź taki, regulowany, ale to jest cięższe: http://allegro.pl/mo...1708332817.html

woody wątpię żeby fabrycznie mostek był zamontowany na minus.

#4 zulu

zulu
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Skąddolny śląsk

Napisano 22 lipiec 2011 - 10:22

Sprzedawca powiedział że coś mi może wymienić żeby podnieść mostek.
Czyli wymieni tą rurkę w środku na dłuższą i doda podkładki?
Jak ta rurka się nazywa? Rura sterowa?
Jak sprawdzić jej długość żeby zobaczyć jaką mogę zastosować?

#5 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 22 lipiec 2011 - 10:25

Tej rury w środku nie wymieni, gdyż jest to stała część widelca, jeśli już to cały widelec na taki z dłuższą sterówką albo inny mostek jak już mówiłem.
Ta "rura" nazywa się rura sterowa.

#6 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 22 lipiec 2011 - 10:29

Freeq, u mnie jest na minus i nic nie przekladałem

u2250y2014v3.gif


#7 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 22 lipiec 2011 - 10:30

Na zdjęciu katalogowym jest na plus, wiem że to nic nie znaczy, ale jednak.
Najlepiej, żeby kolega zulu zrobił zdjęcie jak jest u niego i wtedy będzie wiadomo.

#8 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 22 lipiec 2011 - 10:38

A mi się wydaje że jest właśnie na minus bo jakby był + sterczał by wyzej

u2250y2014v3.gif


#9 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 22 lipiec 2011 - 10:40

A no faktycznie, nie wiem jak ja wcześniej patrzyłem :oops:
Ale i tak nie zaszkodzi jak autor tematu zrobi zdjęcie, wtedy będzie wiadomo.

#10 zulu

zulu
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Skąddolny śląsk

Napisano 22 lipiec 2011 - 10:45

Zdjęcia https://picasaweb.go...sos2468/Rowerek

#11 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 22 lipiec 2011 - 17:04

Zdjęcia są - rodzinki, kuchni, graciarni, samochodu terenowego... Zdjęć roweru brak ;-)

Witam, Nie wiem jak podwyższyć kierownicę.


Pytanie - po co? Czy jazda w dolnym chwycie sprawia Ci trudność, czy również trzymając dłonie na klamkomanetek? Jeśli jest to tylko dolny chwyt, to go sobie odpuść. W miarę wytrenowania / rozciągnięcia od czasu do czasu możesz używać dolnego chwytu (np. przy zjazdach), choć wcale nie musisz.

Jednak jeśli nawet górny chwyt sprawia Ci trudność (no właśnie - czym to się przejawia?) i jesteś pewny, że ramę dobrałeś prawidłowo, to może oprócz tego co radzą koledzy (znaczy: odwrócenie mostka) można wymienić mostek na krótszy, będziesz miał bardziej wyprostowaną pozycję. Czasami wystarczy centymetr, żeby poczuć różnicę.

Jednak jeśli i to nie pomoże, to zostaje wymiana rury sterowej. A że ta zintegrowana jest z widelcem, to trzeba wymienić widelec na nófkę funkiel z długą rurą sterową i przyciąć do żądanych wymiarów - oczywiście rura nie może być nie wiadomo jak długa - jeśli potrzebujesz pozycji jak w składaku, to... kup sobie składak.
No może lekka przesada, ale kierunek prawidłowy - na Feltach się nie znam, ale na przykład Giant ma dwie serie rowerów wyczynowe TCR'y i "endurance" (jakkolwiek to rozumieć) Defy - różnice pomiędzy nimi to np. wysokość główki ramy (przy rozmiarze 'L' w Defy jest wyżej o 2 cm), krótsza górna rura (analogicznie o 1 cm), mniejszy kąt główki ramy (o 0,5* ale to też ma znaczenie) - to powoduje że pozycja na Defy jest bardziej wyprostowana, bardziej "komfortowa".

Z tego co widzę, jakbyś chciał kupić bardziej "komfortowego" Felta, to trzeba było kupić serię Z. Geometria turystyczna, osprzęt niska półka, ale odpadłyby kombinacje podwyższania kierownicy...

Jak zmieniałem ramę z SCR (poprzednik Defy z 2008 roku) to tam miałem mostek zamontowany niemalże przy samej stożkowej nakładce na stery (o wysokości chyba ze 2,5 cm), w TCR'rze mam o 2 cm niższą główkę ramy, na dodatek nakładka na stery jest niemalże płaska. Trochę się przeraziłem, że kierownicę będę musiał spuścić o ok. 4 cm. Póki co na razie dałem 4 cm podkładek i mam pozycję prawie jak w poprzednim rowerze (prawie bo górna rura ramy nieco dłuższa). Jak się przekonam do obniżenia kierownicy, to mam możliwość - choć wcale nie muszę z niej skorzystać - jakoś lubię dolny chwyt, a obniżenie kierownicy o 4 cm (wiem, wiem - mogę mniej) spowoduje, że chyba będę walił nogami w tułów... A może nie? ;-)

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#12 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 lipiec 2011 - 17:18

O widze nawet Gołaski Sport się załapał na fotach;) kolega powyżej ma rację,możesz napisać jaki masz wzrost, długość nogi do tego rozmiar ramy i długość mostka a mniej więcej można by wywnioskować czy masz dobrze dobrany sprzęt, chociaż jak Felt to pewnie kupiony w Harfie, a tam zazwyczaj mierzą delikwenta i dobierają odpowiednio, no chyba że bike kupiony z innego źródła

#13 zulu

zulu
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Skąddolny śląsk

Napisano 23 lipiec 2011 - 09:19

zdjęcia już powinny być widoczne przepraszam :https://picasaweb.go...sos2468/Rowerek

#14 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 23 lipiec 2011 - 09:44

Tak, mostek jest zamontowany na ujemny kąt.
Na początek po prostu go odwróć, wtedy będzie lekko podnosił się i umiejscowi to kierownicę nieco wyżej. Wiesz jak się do tego zabrać ?

#15 zulu

zulu
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Skąddolny śląsk

Napisano 23 lipiec 2011 - 16:40

Tak, mostek jest zamontowany na ujemny kąt.
Na początek po prostu go odwróć, wtedy będzie lekko podnosił się i umiejscowi to kierownicę nieco wyżej. Wiesz jak się do tego zabrać ?


1. Odkręcę imbusik z góry.
2 .Odkręcę 4 imbusy z przodu
3. Dwa przy rurce.
4. Odwrócę.
Tak?

#16 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 23 lipiec 2011 - 19:14

Dokładnie tak. Pytałem tylko z przezorności, nie odbieraj tego złośliwie ;-)

#17 zulu

zulu
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Skąddolny śląsk

Napisano 24 lipiec 2011 - 08:22

O widze nawet Gołaski Sport się załapał na fotach;) kolega powyżej ma rację,możesz napisać jaki masz wzrost, długość nogi do tego rozmiar ramy i długość mostka a mniej więcej można by wywnioskować czy masz dobrze dobrany sprzęt, chociaż jak Felt to pewnie kupiony w Harfie, a tam zazwyczaj mierzą delikwenta i dobierają odpowiednio, no chyba że bike kupiony z innego źródła


W Harfie dobrali mi rozmiar ramy pokryło się to z moimi wyliczeniami.
Obróciłem mostek i teraz powinno być ok.
Pozycja nie przeszkadzała mi przy jeździe tylko sprzedawca zasugerował że może mi podwyższyć.
Dlatego pytałem co i jak.
Dziękuj za pomoc

#18 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 24 lipiec 2011 - 08:25

zulu, o ogólnie powinno się jeździć z mostkiem na -. Na początku plechy bolą ale to tylko przez pierwsze jazdy później się przyzwyczaisz

u2250y2014v3.gif


#19 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 24 lipiec 2011 - 21:39

Spokojnie, krok po kroku - najpierw mostek na plus, później pewno na minus, a jeszcze późnej trochę podkładek w dół... Choć szczerze mówiąc ja ciągle (3 jazda dopiero) zmianę SCR'a na TCR'a czuję w plecach - i to pomimo ustawienia dość wysoko kierownicy. Właśnie się zastanawiam, czy mostka nie dać krótszego o rozmiar wydłużonej ramy (czyli od 1 do 2 cm). Póki co jeżdżę i jestem zadowolony, ale po 2 godzinach plecki dają znać o sobie (ponad godzinę wcześniej niż poprzednio). Chyba rzadziej będę korzystał z dolnego chwytu...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź