Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła gotowe firmowe


1149 odpowiedzi w tym temacie

#261 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 17 marzec 2013 - 21:19

Panowie takie pytanko troche z innej beczki
Co myślicie o kołach ritchey superlogic 46 pod oponę

#262 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 31 marzec 2013 - 21:30

A te fulcrum quattro to do jakiej wagi??

u2250y2014v3.gif


#263 elijash

elijash
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKutno

Napisano 01 kwiecień 2013 - 20:00

Jeśli już dyskusja toczy się wokół Fulcrum RACING QUATTRO to i ja zapytam. Czy warto inwestować w te kółka mając Campagnolo Vento g3 (chyba 2006r)?
Nie ścigam się na maratonach, jeśli już to z kolegami. Jeżdżę zdecydowanie po płaskim (górek tutaj nie ma). Waga 70-72 kg.

#264 chemou

chemou
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 maj 2013 - 13:17

Hej Panowie, witam się pierwszy raz na forum. Przeglądam je od dawna, przeczytałem uważnie wątek 300-stu stronicowy o kołach oraz ten i mimo to mam prośbę o wyjaśnienia głównie odnośnie trwałości, ale wszelkie sugestie konkretne będą bardzo docenione: pojawiają się opinie o tym, że dobre koła węglowe wytrzymują 10.000km, o ile dobrze pamiętam jeden z wpisów. Mówię o naturalnym zużyciu, bez wpadania w dziury i jazdy po solonych ulicach. Rocznie jeżdżę ok. 5000km na rowerze szosowym (+5000 na trekkingowym do pracy), są to w 99% krótkie czasówki 1-2h po okolicach Kampinosu w tempie średnim 32km/h. Jeżdżę na niskiej kadencji (kaseta 11-21 Dura-Ace), zazwyczaj płyta/13-14, byle górka w dół lub wiatr w plecy 11-12, kadencja ok. 65-75, bo roweru szosowego używam jako uzupełniającego narzędzia w treningu pod łyżwy i wrotki szybkie, więc ćwiczę celowo na sporych obciążeniach. Mam coraz bardziej styrane koła Ritchey Protocol pod oponę, ale szukam kół pod szytkę z wyższym stożkiem, z budżetem 5-6K. Ważę 83kg. Czy według Waszego rozeznania takie koła, bez przygód, powinny teoretycznie wytrzymać te 10K km? Co ile trzeba będzie wymieniać szytki (liczę 300zł sztuka), co 1K km?
Dzięki z góry za uwagi, również względem poprawy (o ile w ogóle jakiejś) szybkości średnich i wygody.
Dzięki z góry,
Pozdrawiam,
Janusz

#265 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 03 maj 2013 - 14:06

Koła powinny wytrzymywać bez problemu te 10k km ;)

#266 chemou

chemou
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maj 2013 - 16:27

Dzięki.
A szytki co 1K średnio? Jak z poprawą średniej szybkości wynikającą z samych lepszych kół? Tak mnie korci podliczyć wstępnie ile $€Ł za każdą 0,1km/h :-)
Pozdrawiam,
Janusz

#267 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 04 maj 2013 - 17:44

Szytki to sądze, że z 5k km spokojnie wytrzymają, jak ja bym miał swoje opony wymieniać co 1k km to bym zbankrutował ^^, średnia jako tak nie wzrośnie, ale rower będze bardziej zrywny, mniej siły będziesz musiał włożyć w poruszenie, będą się lżej toczyć, czyli będzie się mniej mocy marnowało :)

#268 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 maj 2013 - 20:13

koła karbonowe , jesli są dobrane dobrze do wagi rowerzysty to 10k wytrzymują z palcem ...............w nosie, kwesita raczej piast , łozysk, ich przegladania cyklicznego .
Zakładając że jeździsz po dobrym asfalcie i nie ma zbyt częstego hamowania i ciężkich warunków pogodowych to sobie pośmigasz pare lat- mówimy o wyrobach dobrej klasy , a nie ....niewiadomego pochodzenia i materiału.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#269 chemou

chemou
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maj 2013 - 20:48

No to muszę się przespać z tą zrywnością, bo piłuję zazwyczaj tępo w progu HR aerobowym, na każde pojawienie się rezerw reaguję zrzuceniem na cięższą koronkę. Orka na ugorze. Drogi, które wybieram są dobrej lub bardzo dobrej jakości. No nie wiem czy w takiej sytuacji przesiadka z Ritchey Protocol na np. Reynolds DV3K T czy PRO RC50 Carbon tubular cokolwiek realnie zmieni? Jeżdżę sam w dziwnych czasem porach, ze względu na obowiązki służbowe i rodzinne trudno mi się podkleić pod Ośkę czy Babkę, żeby zasięgnąć opinii czy samemu sprawdzić.
Czy na wagę 83kg jest jakaś minimalna sensowna liczba szprych per koło lub ich średnica/firma/rodzaj zaplotu? Jest tu jakiś prosty przelicznik?

#270 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 maj 2013 - 21:04

na 83 kg raczej celowałbym 24/28 jesli chciałbyś złozyć koła na stożkach karbon 38-50 mm, firmowe określają inaczej limity aczkolwiek troche przesadzają z limitami.

i sugerowałbym ci raczej koła pod oponke alusy.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#271 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 04 maj 2013 - 21:05

Wiesz dużo jeszcze zależy od samych szprych, 24/28 szprych sądzę że dały by rade

#272 chemou

chemou
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 maj 2013 - 08:57

O, jednak alufele bez stożka? A czemu tak, w skrócie chociaż? Jak mijam wycieniowanych kolarzy cisnących kadencją 100, to tak mi się zdaje, jakbym węglowymi stożkami i szytkami rzucał (sobie) perły przed wieprza. No ale w wątkach na forum szytki cieszą się taką estymą, że postanowiłem zapytać.
Ok, a w takim razie np. Fulcrum zero będzie dobrym zamiennikiem? Czy lepiej coś ukręcić u Spike'a? Czy warto się pchać w wysoki stożek z alu felgami? Gdzieś tu kilka razy czytałem, że to bez sensu, bo koszty wysokie, a zysk niewielki. Że jeśli węgiel i wysoki stożek, to tylko szytki.

#273 Bart2142

Bart2142
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • SkądRakoniewice

Napisano 25 czerwiec 2013 - 19:31

Panowie mam prośbę bo zastanawiam się nad kołami i nie wiem jakie wybrać
Bontrager R1 (prawie nowe przejechane mniej niż 1000km)
MAVIC AKSIUM RACE
Fulcrum Racing 5

Waże 82 kg więc zależy mi na trwałości i sztywności

#274 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 26 czerwiec 2013 - 21:29

Jakie gotowe kółka do tysiaka polecacie ? treningowo / wyścigowe , raczej pod lżejszą osobę . Koniecznie nowe . Jest tego sporo , equipy , scirroco ,vento ,fulcrumy 5/7 , ultegra 6700 , fsa vision .... itp nie wiem co będzie tu najlepsze w sensie najbardziej wytrzymałe.

#275 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 28 czerwiec 2013 - 07:37

wziąłbym nowy model Scirocco 35 mm : w tej cenie waga do przyjęcia , fajny design , dość wysoki stożek ,zaplot 3G -od dawna sprawdzony w boju , niezrównane brzmienie bębenka campy gratis.
P.S. ważę dobrze ponad 90 kg i na co dzień tłukę zestaw : eurus/zonda - raz w eurusie poszła szprycha z mojej winy(uszkodzenie mechaniczne) , a zonda w zaplocie 3G trzyma się bez zarzutu od kilkunastu tys km. Uważam że campa robi świetne koła , a charakterystyczne cykanie - bezcenne :mrgreen:

#276 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 28 czerwiec 2013 - 10:24

Podobnie Fulcrum Quattro :)

#277 gordon

gordon
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • Skądtarnów

Napisano 28 czerwiec 2013 - 12:44

Ja natomiast polecam Vento. Ważę 90kg od 3 lat żadnego problemu.

#278 Bart2142

Bart2142
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • SkądRakoniewice

Napisano 10 lipiec 2013 - 18:37

Lepiej brać używane mavic aksium czy może nowe shimano wh rs10

#279 rybka

rybka
  • Użytkownik
  • 90 postów

Napisano 27 sierpień 2013 - 07:10

Mam krótkie pytanko jaki bębenek mają koła mavic aksium race aluminiowy czy stalowy?

 

 



#280 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 27 sierpień 2013 - 07:40

Stalowy, jak większość Mavic-ów zresztą.



Dodaj odpowiedź