Od biedy do systemowych kół można dosztukować zwykłe szprychy DT czy Sapima. W niektórych przypadkach konstrukcja piast i obręczy to umożliwia. A jeżeli chodzi o wymianę łożysk, to nie muszą być to do kół campy nie trzeba wkładać łożysk campy. Mogą być jakiekolwiek, byle by były w tym samym rozmiarze i posiadały uszczelnienie. Polecam na wymianę łożyska Enduro - są lepsze niż oryginalne w kołach Campy.
Koła gotowe firmowe
#442
Posted 23 July 2014 - 09:43
nie wszystkie łożyska do Fulcruma są dostępne w tanich zamiennikach.
A jesli wymieniasz jedno to raczej zrób wszystkie od razu całość , takie połowiczne rozwiązania są kiepskie .
Co do samych łożysk to stosuj tylko dobre zamienniki, zazwyczaj są to droższe łożyska , tani chinol to koszt ok 3-6 zł , lepszy chinol to już ok 6-10 zł , a powyżej to już raczej firmówki lepsze , wszystko zalezy jakie przebiegi i czego oczekujemy i zawsze co tanie to drogie bo wymienić też trzeba umieć .
Co do kół firmowych to ja zawsze polecam od 3 lat swoje FOBOS-y i ich rózne wersje , raczej sprawuja sie nienagannie klasa , Durace i wyżej.
co do kół Campy to wyrywanie szprych to chleb powszedni, co gorsze najgorzej jak takie koła dostaną centre i "mechanik " podciąga szprychy - bankowo wyrwie , kwestia czasu.
Na to ma wpływ jakość dróg i styl jazdy , jesli ktoś "napiedziela" po nierównych asfaltach czy dziurawych to musi sie liczyć z bardzo skróconą żywotnością kół , nic nie ma za darmo, a producenci ....... no cóż , zawsze będą robić w buca klientów obiecując im limity wagowe wyssane z palca - przykład ? mialem osttanio na warsztacie koło Roval tył , karbon 24 mm chyba , system 2/1 zaplecione, koło lekkie jak piórko chyba 650 g i limit 110 kg !!!! uwieżycie > bo ja gwarantowałbym 65 kg ... i dlatego szprychy strzelają .
Pisałem już, strzelanie szprych w kole dobrze zrobionym to po prostu przeciążenie , nie da sie na super lekkich komponentach z ciężką dupą jechać .
Ale ile można pisać i tłumaczyć ... a ludzie i tak swoje, kwestia czasu .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#443
Posted 23 July 2014 - 18:24
tak tylko ze moje jak i jego kola byly od nowosci nie tykane...
czyli uzytkowane niezgodnie z instrukcja obslugi gdzie jak wol jest napisane co ile km autoryzowany mechanik ma kola sprawdzic. Pretensje tylko do siebie....
jest kurs serwisownia i w tym skladania od zera ( zmiana obreczy np ) kol Campy - organizowany dla kazdego kto zaplaci ( nieduzo ) i chce sie nauczyc. Zapewne i w Polsce sa organizowane- z tego co wiem w kazdym kraju gdzie maja "dilerke" .
A jak sie "Pan Wiesio" dorwie do kol z naciagiem rzedu 170KgF to efekt jest mocno przewidywalny...( z calym szacunkeim do czlowieka, po prostu nie zna ( bo i skad ) parametrow kol i techniki serwisu/montazu )
Jasne ze trafi sie wada materialowa, czy konstrukcyjna - tu Campa odbiega in plus na tle innych producentow . Generalnie awarii jest tak niewiele, ze z kazdej robi sie wielkie "halo" .
ak samo kola DT Spline - siwetne, ale nie ma ich w peletonie, nie ma trendsettwrow na forach i cisza- jakby ich nie bylo....
W Zipp'ach za 10.000PLN nagminnie pekaly piasty i co ? Nic ... nadal sa fajne- maja swietny PR , mimo ze nowe piasty wcale nie lepsze, kola drozsze a jak bujaly sie pod gore i na sprinatch tak i sie bujaja....
Wszystkie Fulcrumy sa na lozyskach "standardowych" - trzeba odczytac ze starych i kupic np SKF czy nawet FLT .
Pomijam fakt,ze opinia kogos, kto moze chciec mi sprzedac cos jest - mowiac delikatnie - co najmniej malo wiarygodna. Byc moze prawdziwa, ale i tak niewiarygodna.
Jak bedzie duzo wieksza dostepnosc komponentow niz jest teraz , bedzie mozna skladac kola o porownywalnych parametrach co Shimano, Fulcrum czy Mavic. Poki co mozna zlozyc tanio albo dobrze ( a tu ocieramy sie o ceny z pogranicza absurdu ) . Nie ma "sredniej klasy" - albo jak jest to kosztuje tyle co high-end.
I znowu "ci co sie tu reklamuja" zachwalaja swoje wielotygodniowe zdolnosci i wrodzony ( lecz przez lata skrywany ) talent skladania kol na tanich importowanych komponentach bez certyfikatu bezpieczenstwa klasy Campagnolo, Zipp, Enve itd tylko TANIEJ I LEPIEJ ??? Well....
Pomijam juz - graniczaca z masochizmem - upartosc w zakupach w PL .... jak nie ma w PL to jest gdzie indziej.
Moge miec KAZDA obrecz, szpryche, nypel, lozysko... do Mavica, Shimano, Campy w 3-7 dni ( 7 to najbardziej skomplikowane przypadki, trzeba sciagac z USA ( europejskich producentow ) - ale pod jednym warunkiem - NIE Z POLSKI.
- kojot likes this
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#445
Posted 25 July 2014 - 10:10
Alez ja i nie chce "Ci" zalatwic. Zalatw sobe sam
Nie rozumiem tez dlaczego chcesz zebym ci zalatwil ?
I czemu "zalatwil" ? PRL-u juz nie ma teraz sie sprawdza dostepnosc, zamawia i placi
To ze ja moge znaczy ze inni tez ( ne jestem jakos szczegolnie utosunkowany w tym wzgledzie )
------------------------------------------------
obserwuj rczbikeshop.com
ostatnio mieli kola vento po 50e z wysylka do PL .
obrecze vento ma jakis sklep w UK po ok 30-35gbp - pogugluj jak nie to na usa ebaju sa (widzialem wczoraj)
u mnie nie ma problemu - mam swietnego dealera lokalnie, 2-3 dni i mam niemal dowolna obrecz campy w domu tydzien-10 dni na jakies "wymyslne" ... ostatnio zamawialem kpl szprych do "fancy" kol Campy z 2009 roku : 24 szprychy i nyple ( specyficzne ) kosztowaly z dostawa +- tyle co 24 CX ray'e ...
imho wymiana obreczy ma sens w kolach od 400e + , inaczej gra niewarta swieczki - taniej wyjdzie sprzedac to dobre i kupic nowy kpl...Wyjdzie 1 taniej 2 masz nowe kola
Zaden serwis nie bedzie sprzedawal samej obreczy jak moze ci sprzedac obrecz i b droga robocizne ale sa serwisy, ktore sprzedaja... tylko trzeba sobie znalezc.
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#446
Posted 25 July 2014 - 12:20
Jak wygląda dostępność części do kół Fulcrum? Potrzebuję wymienić łożysko w swoim Racing 7 i jak na razie znalazłem je jedynie w ofercie Wertykalu. Są jakieś inne polskie sklepy sprzedające takie części zamienne?
Bez problemu dostępne zamienniki 6001 2rs (nawet ceramiczne) , ja swoje kupowałem w GRENE a wymiana prosta i łatwa , w 7 i 5 łożyska są takie same ,
#447
Posted 25 July 2014 - 13:08
I teraz sprawdźmy ceny łożysk ceramicznych, nie hybrydowych. I porównajmy z ceną kół
http://lozyskacerami...dex.php?cPath=1
#450 Gosc_tobo_*
Posted 31 July 2014 - 19:37
Od biedy do systemowych kół można dosztukować zwykłe szprychy DT czy Sapima. W niektórych przypadkach konstrukcja piast i obręczy to umożliwia. A jeżeli chodzi o wymianę łożysk, to nie muszą być to do kół campy nie trzeba wkładać łożysk campy. Mogą być jakiekolwiek, byle by były w tym samym rozmiarze i posiadały uszczelnienie. Polecam na wymianę łożyska Enduro - są lepsze niż oryginalne w kołach Campy.
Zdecydowanie NIE POLECAM jakichkolwiek łożysk Enduro - są beznadziejne, bez względu na to w którym miejscu roweru są zamontowane. To wyrzucone w błoto pieniądze. Kiepski materiał, kiepski fabryczny smar.
#454 Gosc_tobo_*
Posted 01 August 2014 - 23:43
Według mnie to jedne z najlepszych łożysk jakie istnieją. ABEC-5 to pierwsza liga - są seryjnie montowane m.in. w HEDach.
Dlaczego według ciebie są takie złe?
Napisałem.
Ile wg Ciebie powinno wytrzymać łożysko w suporcie? Wg mnie trochę więcej niż kilka tygodni - rowery są eksploatowane przez zwykłych ludzi.
Łożyska FSA założone w tym samym miejscu wytrzymują krotnie dłużej - skoro ten sam właściciel, warunki, rower to chyba znaczy że łożyska Enduro są dużo gorsze od "zamienników".
Nówki sztuki potrafią się nie kręcić płynnie, zamontowane np w piastach "szurają" jeszcze mocniej - żeby nie było że montaż przeprowadzony "nie pro" - inne łożyska założone w ten sam sposób nie wykazują takich dolegliwości.
#455
Posted 18 August 2014 - 11:53
#459
Posted 18 August 2014 - 13:41
To są obręcze Alexrims na piastach Shimano Tiagra. Wydaje mi się że jak wyminie koła i opony to średnia prędkość trochę podskoczy, oraz lepiej będzie się prowadził.
W sumie nie myślałem nad składaniem.
Jak uważacie szukać też lepiej kół o wyższym profilu ?
Stożki są dobre, jeśli jeździsz zazwyczaj po dość płaskim terenie, w góry ciężej. Za te cene można kupić aluminiowe koła na wyższym profilu (ale wtedy słabo z masą kół), lub też złożyć coś na chińskich karbonowych obręczach, bo chyba to miał na myśli @wiktor24, mówiąc o wyścigowych karbonowych kołach, prawda?
#460
Posted 18 August 2014 - 13:55
Nie rozważasz kupna kół składanych ? W tej cenie można złożyć koła o masie ok. 1500g. np. na szerokich obręczach H Plus Son Archetype. Moim zdaniem Racing Quattro poza fajnym wyglądem są klocowate i nie warte swojej ceny.
Jutro napiszę, co o tym sądzę w praktyce, bo mam H+Son Archetype i zamówiłem dzisiaj Fulcrum Quattro.
Poza tym, nie widzę opcji aby taniej złożyć koła na Archetypach, gdzie jedna obręcz to około 350PLN, do tego szprychy, piasty, robota, wyjdzie 1200 PLN jak nic, czyli tyle samo ile za Fulcrumy.
Co do wytrzymałości Fulcrumów z serii 7 mogę napisać same pozytywy, pomimo, że je rozwaliłem. Stało się to przy ok. 32kmh gdy tylnym kołem (przednim udało się przeskoczyć) wybrałem przerwę między płytami betonowymi o głębokości 10-15cm. Ciśnienie w Griffo XS było ok. 3, maks 3.5 bar i przez to krawędź obręczy została trwale wygięta (jakieś 3 mm w pionie) i koło złapało 3mm centry. Do domu dojechałem bez problemu, ale tylne koło zezłomowałem.