Mam jeszcze na oku FSA Vision Trimax 30. Czy ktoś ich używa i co o nich myśli?
Koła gotowe firmowe
#762
Posted 19 September 2016 - 17:09
@Cyklo Ziutek ja się chyba jednak rozmyślę tym razem jeżeli chodzi o gotowce.
Chcę kupić te koła i mejluje z wertykalem dopytując o dostępność części i że chciał bym od razu kupić zapasowe bieżnie i łożyska z tymi kołami to mnie olali i odesłali do ich katalogu i wyszukiwarki żebym sobie poszukał. Mam ich w nosie.
Jak teraz jest tak to co będzie później po zakupie jak faktycznie będzie potrzebna pomoc.
UP: Łożysk i bieżni brak w sklepie ale czy mogą sprowadzić to trudno powiedzieć.
Na zagranicznym serwisie jedna bieżnia nieceramiczna do F3 ~70E , łozyska 20E
Na włoskim 12E bieżnia a cały komplet, bieżnie podkładki łożyska x2 50E.
#763
Posted 19 September 2016 - 19:17
@Cyklo Ziutek ja się chyba jednak rozmyślę tym razem jeżeli chodzi o gotowce.
Chcę kupić te koła i mejluje z wertykalem dopytując o dostępność części i że chciał bym od razu kupić zapasowe bieżnie i łożyska z tymi kołami to mnie olali i odesłali do ich katalogu i wyszukiwarki żebym sobie poszukał. Mam ich w nosie.
Jak teraz jest tak to co będzie później po zakupie jak faktycznie będzie potrzebna pomoc.
UP: Łożysk i bieżni brak w sklepie ale czy mogą sprowadzić to trudno powiedzieć.
Na zagranicznym serwisie jedna bieżnia nieceramiczna do F3 ~70E , łozyska 20E
Na włoskim 12E bieżnia a cały komplet, bieżnie podkładki łożyska x2 50E.
W piątek telefonowałem do Wertykala i chciałem się dowiedzieć czegoś więcej o piastach. Też mnie odesłali do katalogu na WWW .
Wieczorem rozmawiałem z facetem, który sporo wie o kołach i polecił mi FSA Vision Trimax 30. Mają taką przewagę, że łożyska spokojnie kupisz sobie luzem. Koła są chyba sztywniejsze, ale i szersze. Minimum dla opony to 23mm. W sumie, to mi pasuje, bo przesiadłem się na Velofelexy 25mm.
#764
Posted 19 September 2016 - 20:06
W piątek telefonowałem do Wertykala i chciałem się dowiedzieć czegoś więcej o piastach. Też mnie odesłali do katalogu na WWW .
Wieczorem rozmawiałem z facetem, który sporo wie o kołach i polecił mi FSA Vision Trimax 30. Mają taką przewagę, że łożyska spokojnie kupisz sobie luzem. Koła są chyba sztywniejsze, ale i szersze. Minimum dla opony to 23mm. W sumie, to mi pasuje, bo przesiadłem się na Velofelexy 25mm.
Wiesz teoretycznie piasta w F3 jest taka jak w wyższych modelach i z częściami nie powinno być problemu ale to teoretycznie.
Polscy dystrybutorzy widać nadal się nie obudzili. Po kolei odrzucam za ogromne opóźnienia bez kontaktu/informacji, ceny, unikanie w razie reklamacji, kiepską obsługę itd.
Zostali mi raptem 2 sprzedawcy do których mam zaufanie.
FSA ma łożyska maszynowe. Ktoś tu kiedyś marudził że maja łożyska o bardzo małej średnicy.
Takie łożyska lub podobne mają niższe modele np F5. Takie teraz mam i wymiana to jest bajka, trzeba mieć tylko praskę i ewentualnie ściągacz (koszt złożenia praski w casto itp. to jakieś 8zł). Koszt kompletu 6 łożysk to około 60zł.
Nie można tylko tego wyczyścić i nasmarować, chyba że się ma takie bez uszczelnienia od wewnętrznej strony piasty.
Przemysłowe łożyska maszynowe będą miały podobno mniejszą średnicę niż te z F3 i inaczej zrobiony tor po którym się toczą. Najwyższe modele Fulcrum/Campagnolo mają ceramiki z filmem olejowym.
Czy to wszystko coś daje?
Nie wiem!
Tak na chłopski rozum to Campagnolo/Fulcrum ma kilka rzeczy które faktycznie mogą poprawiać co nieco.
1. Znacznie, powiększony kołnierz piasty od strony napędu
2. 2 x większa ilość szprych od strony napędu
3. Proste szprychy
4. Kanały na proste szprychy które w niektórych piastach mają po kilkanaście mm zamiast trzymania samymi łepkami
5. Pełne obręcze bez oczek na nyple
Reszta jak w kole składanym. No może poza dziwnym G3
Też się czaje na te Veloflexy!
Póki co siostrzane Vittoria Corsa CX 23
- zuczek222 likes this
#765
Posted 21 September 2016 - 10:22
Chyba jednak wybiorę Fulcrum Racing 3. Może kiedyś wrócę do szerokości opony 23mm. No i chyba jednak łożyska kulkowe w bieżni lepiej się kręcą niż maszynowe. Tak przynajmniej jest w wyższych modelach Falcrum. Niższe modele tego producenta mają łożyska maszynowe.
#766
Posted 21 September 2016 - 10:31
W koncu po paru mailach jakiś ogarnięty gość mi z wertykala odpisał i troche opisał co i jak i wychodzi że nawet jak by zabrakło konusów, bieżni czy łożysk do f3 to można jeszcze zrobić upgrade na łożyska jakie są w wyższych modelach czyli USB albo CULT (równowartość tych kół .
Napisał mi że części do tych kół starają się mieć na bierząco a jedynie obręcze i korpusy są na zamówienie.
#768
Posted 04 October 2016 - 19:54
Również mam Fulcrum Racing 3, model prawdopodobnie z roku 2013 lub 2014. Kupione w komplecie z rowerem. Po kilku tysiącach kilometrów są nadal bardzo sztywne i zapewniają dobre prowadzenie roweru. Przednie koło, a właściwie piasta zaczyna wykazywać bardzo delikatne pogorszenie toczenia się. Jest to wyczuwane gdy trzyma koła w rękach i wtedy nim zakręcę. Muszę je rozkręcić i zobaczyć co jest przyczyną.
20160905_145801Int.jpg 208.15KB 21 downloads 20160906_100930_int.jpg 228.46KB 20 downloads
#769
Posted 04 October 2016 - 20:06
Po wizycie na targach w Kielcach zacząłem rozważać zakup kół karbonowych. Obejrzałem prawdopodobnie wszystkie jakie by wystawione. Najlepsze wrażenie zrobiły na mnie American Classic 40 Carbon Clincher Series 3. Czy ktoś miał juz styczność z takimi kołami? W sieci można znaleźć kilka opinii ale ciekawią mnie nasze krajowe doświadczenia.
https://amclassic.co...ncher-pair.html
http://www.pezcyclin...w/#.V_P83_mLQuV
Polskojęzyczny katalog:
http://www.duro.pl/i...ic-j.polski.pdf
#770
Posted 17 October 2016 - 12:27
FSA VISION TRIMAX T42
Poproszę o jakieś opinie o kołach jak w temacie.
Czy warto kupić te koła do samotnych treningów ? Jeżdzę typowo po płaskim + delikatne hopki. Przeważnie zawsze wieje solidny wiatr.
Narazie ścigam się tylko z wiatrem i z własnym cieniem
Może jakaś alternatywa dla nich???
Dodam tylko że mogę je mieć za 2,2 kpln - NOWE.
#774
Posted 18 October 2016 - 10:59
Użytkuje ktoś lub miał styczność z poniższymi kołami od PlanetX? Jakieś opinie czy w tej cenie warto brać je pod uwagę czy sobie odpuścić? Docelowo jako zamiennik fabrycznych dwukilogramowych alu syncrosa.
http://www.planetx.c...built-wheelset
#775
Posted 18 October 2016 - 11:58
Przyszły wczoraj ( te Fsa ) z rysą http://szosa.org/top...rysa-na-kołach/
Wyglądają solidnie - może jak brat przyjedzie i zamontuje( o ile nie będziemy odsyłać) to będzie coś można więcej powiedzieć .
#776
Posted 18 October 2016 - 14:25
Przyszły wczoraj ( te Fsa ) z rysą http://szosa.org/top...rysa-na-kołach/
Wyglądają solidnie - może jak brat przyjedzie i zamontuje( o ile nie będziemy odsyłać) to będzie coś można więcej powiedzieć .
Ok.
Czekam na ewentualne info jak się sprawują i wasze opinie.
#777
Posted 20 October 2016 - 18:58
http://www.wiggle.co...-bolt-thru-c-l/
http://www.wiggle.co...-qr-centrelock/
http://www.wiggle.co...olt-thru-6bolt/
http://www.wiggle.co...lset-qr-6-bolt/
+
https://www.rosebike...700c/aid:871656
+
https://www.dtswiss..../R-23-Spline-db
https://www.dtswiss..../R-24-Spline-db
która wersja będzie pasować pod tą ramę ?
http://velo.pl/czesc...accent/cx-one-0
#779
Posted 20 October 2016 - 19:07
http://velo.pl/czesc...x-one-alucarbon
ten , a któryś z tych modeli od dt swiss będzie pasował ?
i jeszcze ostatni model
http://www.wiggle.co...-road-wheelset/