Jump to content


Photo

Koła gotowe firmowe


1149 replies to this topic

#761 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 19 September 2016 - 08:46

Mam jeszcze na oku FSA Vision Trimax 30. Czy ktoś ich używa i co o nich myśli?



#762 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 19 September 2016 - 17:09

@Cyklo Ziutek ja się chyba jednak rozmyślę tym razem jeżeli chodzi o gotowce.

 

Chcę kupić te koła i mejluje z wertykalem dopytując o dostępność części i że chciał bym od razu kupić zapasowe bieżnie i łożyska z tymi kołami to mnie olali i odesłali do ich katalogu i wyszukiwarki żebym sobie poszukał. Mam ich w nosie.

Jak teraz jest tak to co będzie później po zakupie jak faktycznie będzie potrzebna pomoc.

 

UP: Łożysk i bieżni brak w sklepie ale czy mogą sprowadzić to trudno powiedzieć.

Na zagranicznym serwisie jedna bieżnia nieceramiczna do F3 ~70E , łozyska 20E  :o

Na włoskim 12E bieżnia a cały komplet, bieżnie podkładki łożyska x2 50E.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#763 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 19 September 2016 - 19:17

@Cyklo Ziutek ja się chyba jednak rozmyślę tym razem jeżeli chodzi o gotowce.

 

Chcę kupić te koła i mejluje z wertykalem dopytując o dostępność części i że chciał bym od razu kupić zapasowe bieżnie i łożyska z tymi kołami to mnie olali i odesłali do ich katalogu i wyszukiwarki żebym sobie poszukał. Mam ich w nosie.

Jak teraz jest tak to co będzie później po zakupie jak faktycznie będzie potrzebna pomoc.

 

UP: Łożysk i bieżni brak w sklepie ale czy mogą sprowadzić to trudno powiedzieć.

Na zagranicznym serwisie jedna bieżnia nieceramiczna do F3 ~70E , łozyska 20E  :o

Na włoskim 12E bieżnia a cały komplet, bieżnie podkładki łożyska x2 50E.

W piątek telefonowałem do Wertykala i chciałem się dowiedzieć czegoś więcej o piastach. Też mnie odesłali do katalogu na WWW :).
Wieczorem rozmawiałem z facetem, który sporo wie o kołach i polecił mi FSA Vision Trimax 30. Mają taką przewagę, że łożyska spokojnie kupisz sobie luzem. Koła są chyba sztywniejsze, ale i szersze. Minimum dla opony to 23mm. W sumie, to mi pasuje, bo przesiadłem się na Velofelexy 25mm.



#764 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 19 September 2016 - 20:06

W piątek telefonowałem do Wertykala i chciałem się dowiedzieć czegoś więcej o piastach. Też mnie odesłali do katalogu na WWW :).
Wieczorem rozmawiałem z facetem, który sporo wie o kołach i polecił mi FSA Vision Trimax 30. Mają taką przewagę, że łożyska spokojnie kupisz sobie luzem. Koła są chyba sztywniejsze, ale i szersze. Minimum dla opony to 23mm. W sumie, to mi pasuje, bo przesiadłem się na Velofelexy 25mm.

 

Wiesz teoretycznie piasta w F3 jest taka jak w wyższych modelach i z częściami nie powinno być problemu ale to teoretycznie.

Polscy dystrybutorzy widać nadal się nie obudzili. Po kolei odrzucam za ogromne opóźnienia bez kontaktu/informacji, ceny, unikanie w razie reklamacji, kiepską obsługę itd.

Zostali mi raptem 2 sprzedawcy do których mam zaufanie.

 

FSA ma łożyska maszynowe. Ktoś tu kiedyś marudził że maja łożyska o bardzo małej średnicy.

Takie łożyska lub podobne mają niższe modele np F5. Takie teraz mam i wymiana to jest bajka, trzeba mieć tylko praskę i ewentualnie ściągacz (koszt złożenia praski w casto itp. to jakieś 8zł). Koszt kompletu 6 łożysk to około 60zł.

Nie można tylko tego wyczyścić i nasmarować, chyba że się ma takie bez uszczelnienia od wewnętrznej strony piasty.

 

Przemysłowe łożyska maszynowe będą miały podobno mniejszą średnicę niż te z F3 i inaczej zrobiony tor po którym się toczą. Najwyższe modele Fulcrum/Campagnolo mają ceramiki z filmem olejowym.

 

Czy to wszystko coś daje?

Nie wiem!

 

Tak na chłopski rozum to Campagnolo/Fulcrum ma kilka rzeczy które faktycznie mogą poprawiać co nieco.

1. Znacznie, powiększony kołnierz piasty od strony napędu

2. 2 x większa ilość szprych od strony napędu

3. Proste szprychy

4. Kanały na proste szprychy które w niektórych piastach mają po kilkanaście mm zamiast trzymania samymi łepkami

5. Pełne obręcze bez oczek na nyple

 

Reszta jak w kole składanym. No może poza dziwnym G3

 

Też się czaje na te Veloflexy!

Póki co siostrzane Vittoria Corsa CX 23


  • zuczek222 likes this

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#765 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 21 September 2016 - 10:22

Chyba jednak wybiorę Fulcrum Racing 3. Może kiedyś wrócę do szerokości opony 23mm. No i chyba jednak łożyska kulkowe w bieżni lepiej się kręcą niż maszynowe. Tak przynajmniej jest w wyższych modelach Falcrum. Niższe modele tego producenta mają łożyska maszynowe.



#766 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 21 September 2016 - 10:31

W koncu po paru mailach jakiś ogarnięty gość mi z wertykala odpisał i troche opisał co i jak i wychodzi że nawet jak by zabrakło konusów, bieżni czy łożysk do f3 to można jeszcze zrobić upgrade na łożyska jakie są w wyższych modelach czyli USB albo CULT (równowartość tych kół :).
Napisał mi że części do tych kół starają się mieć na bierząco a jedynie obręcze i korpusy są na zamówienie.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#767 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 22 September 2016 - 06:37

Wczoraj przez przypadek dowiedziałem się, że znajomy używa Fulcrumów R3 od 4 lat i jest zadowolony. Jego zdaniem cena do jakości jest OK, a przy 1599zł wygląda to jeszcze lepiej.



#768 Romson

Romson
  • Użytkownik
  • 14 posts

Posted 04 October 2016 - 19:54

Również mam Fulcrum Racing 3, model prawdopodobnie z roku 2013 lub 2014. Kupione w komplecie z rowerem. Po kilku tysiącach kilometrów są nadal bardzo sztywne i zapewniają dobre prowadzenie roweru. Przednie koło, a właściwie piasta zaczyna wykazywać bardzo delikatne pogorszenie toczenia się. Jest to wyczuwane gdy trzyma koła w rękach i wtedy nim zakręcę. Muszę je rozkręcić i zobaczyć co jest przyczyną. 

Attached File  20160905_145801Int.jpg   208.15KB   21 downloadsAttached File  20160906_100930_int.jpg   228.46KB   20 downloads



#769 Romson

Romson
  • Użytkownik
  • 14 posts

Posted 04 October 2016 - 20:06

Po wizycie na targach w Kielcach zacząłem rozważać zakup kół karbonowych. Obejrzałem  prawdopodobnie wszystkie jakie by wystawione. Najlepsze wrażenie zrobiły na mnie American Classic 40 Carbon Clincher Series 3. Czy ktoś miał juz styczność z takimi kołami? W sieci można znaleźć kilka opinii ale ciekawią mnie nasze krajowe doświadczenia. 

https://amclassic.co...ncher-pair.html

 

http://www.pezcyclin...w/#.V_P83_mLQuV

 

Polskojęzyczny katalog:

http://www.duro.pl/i...ic-j.polski.pdf



#770 renton

renton
  • Użytkownik
  • 439 posts

Posted 17 October 2016 - 12:27

FSA VISION TRIMAX T42

 

Poproszę o jakieś opinie o kołach jak w temacie.

Czy warto kupić te koła do samotnych treningów ? Jeżdzę typowo po płaskim + delikatne hopki. Przeważnie zawsze wieje solidny wiatr.

Narazie ścigam się tylko z wiatrem i z własnym cieniem ;)

Może jakaś alternatywa dla nich???

Dodam tylko że mogę je mieć za 2,2 kpln - NOWE.



#771 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 17 October 2016 - 16:24

FSA VISION TRIMAX T42

 

Czy warto kupić te koła do samotnych treningów ? Jeżdzę typowo po płaskim + delikatne hopki. Przeważnie zawsze wieje 

 

Przy wietrze nie warto. Chyba że jesteś ciężki misio.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#772 renton

renton
  • Użytkownik
  • 439 posts

Posted 17 October 2016 - 16:49

Przy wietrze nie warto. Chyba że jesteś ciężki misio.

Swoje 78-80 kg muszę dźwigać.

Teraz mam koła o profilu 30mm.

Czy Trimaxy "zrobią" różnicę???



#773 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 18 October 2016 - 09:08

Zrobią, bo to dobre koła. Cena OK.

Boczny wiatr będzie bardziej odczuwalny niż na 30mm.

 

 



#774 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 posts

Posted 18 October 2016 - 10:59

Użytkuje ktoś lub miał styczność z poniższymi kołami od PlanetX? Jakieś opinie czy w tej cenie warto brać je pod uwagę czy sobie odpuścić? Docelowo jako zamiennik fabrycznych dwukilogramowych alu syncrosa. 

http://www.planetx.c...built-wheelset 

 



#775 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 18 October 2016 - 11:58

Przyszły wczoraj ( te Fsa ) z rysą http://szosa.org/top...rysa-na-kołach/

 

Wyglądają solidnie - może jak brat przyjedzie i zamontuje( o ile nie będziemy odsyłać)  to będzie coś można więcej powiedzieć .



#776 renton

renton
  • Użytkownik
  • 439 posts

Posted 18 October 2016 - 14:25

Przyszły wczoraj ( te Fsa ) z rysą http://szosa.org/top...rysa-na-kołach/

 

Wyglądają solidnie - może jak brat przyjedzie i zamontuje( o ile nie będziemy odsyłać)  to będzie coś można więcej powiedzieć .

Ok.

Czekam na ewentualne info jak się sprawują i wasze opinie.



#777 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 20 October 2016 - 18:58

http://www.wiggle.co...-bolt-thru-c-l/

http://www.wiggle.co...-qr-centrelock/

http://www.wiggle.co...olt-thru-6bolt/

http://www.wiggle.co...lset-qr-6-bolt/

 

+

 

https://www.rosebike...700c/aid:871656

 

+

 

https://www.dtswiss..../R-23-Spline-db

https://www.dtswiss..../R-24-Spline-db

 

która wersja będzie pasować pod tą ramę ?

 

http://velo.pl/czesc...accent/cx-one-0

 

 



#778 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 20 October 2016 - 19:02

2,4,5. Potrzebujesz wersji pod szybkozamykacz (qr), nie pod sztywną oś (thru bolt).

A widelec jaki masz ?
  • pan_piotr likes this

#779 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 20 October 2016 - 19:07

http://velo.pl/czesc...x-one-alucarbon

 

ten , a któryś z tych modeli od dt swiss będzie pasował ?

 

i jeszcze ostatni model 

 

http://www.wiggle.co...-road-wheelset/



#780 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 20 October 2016 - 19:29

Widelec też jest pod szybkozamykacz.
Te dt swiss nie będą pasować, są pod sztywną oś, ale chyba dt daje możliwość przerobienia ich częściami.
Te ostatnie koła to nie wiem czy będą pasowqc, nie wycztalem jaki tam jest standard.



Reply to this topic