Piasty w tańszych kołach systemowych DT mają strasznie badziewne łożyska, które potrafią rozlecieć się po miesiącu jazdy. Poza tym nie mają ratcheta, tylko zapadki. Z 350 one nie mają nic wspólnego.
Koła gotowe firmowe
#802
Posted 05 November 2016 - 18:45
DT 180, 190, 240 i 350 maja Star Ratchet, powyżej to faktycznie zwykła, nie robiąca szału piasta. Liczba w nazwie DT, to waga tylnej piasty +/-.
#803
Posted 05 November 2016 - 19:47
Piasty kupione osobno w sklepie mają dobre łożyska, niestety DT produkuje też masę OEM-ów dla wielu producentów rowerów, a tam o jakości podzespołów decyduje księgowość.
- Helium likes this
#804
Posted 02 December 2016 - 22:26
Potrzebuje wsparcia.W Cosmicach zdarła mi sie naklejka i w sumie zerwalem pozostale.
Wyglada to lepiej niz z nimi.
Teraz pytanie, czy i czym mozna pomalowac srebrna krawedz hamujaca tak aby byla czarna jak reszta obreczy, tak aby to sie nie scieralo od klockow?
FSA ma tak w swoich modelach, tylko nie moge znalezc czym to malują.
#806
Posted 02 December 2016 - 23:32
Potrzebuje wsparcia.W Cosmicach zdarła mi sie naklejka i w sumie zerwalem pozostale.
Wyglada to lepiej niz z nimi.
Teraz pytanie, czy i czym mozna pomalowac srebrna krawedz hamujaca tak aby byla czarna jak reszta obreczy, tak aby to sie nie scieralo od klockow?
FSA ma tak w swoich modelach, tylko nie moge znalezc czym to malują.
Albo kup Mavici z powierzchnią Exalith lub analogiczny wytwór od DT.
- air likes this
#809 Gosc_marvelo_*
Posted 05 December 2016 - 01:38
Rigida miała kiedyś obręcze z powierzchnią Carbide SuperSonic, która miała ciemny kolor i faktycznie prawie się nie ścierała, ale nie z każdymi klockami to działało, to znaczy miękkie klocki bardzo szybko zjadało, a twarde trochę piszczały.
Proces nanoszenia tej warstwy polegał na wstrzeliwaniu z bardzo dużą prędkością (stąd nazwa SuperSonic) cząstek węglików (Carbide) na powierzchnie hamujące. Tak przynajmniej to opisywali.
Osobiście miałem to w modelu Chrina. Obecny model o tej nazwie (pod marką Ryde) nie ma już tej powierzchni, ale jest nieco lżejszy (kupiłem niedawno na wymianę, bo te stare kiedyś podbiłem wpadając w nocy w dużą dziurę w asfalcie).
https://www.sjscycle...ide-wall-black/
#812 Gosc_marvelo_*
Posted 05 December 2016 - 23:11
Zacytuję opis z powyższego linka do obręczy Grizzly:
Ultra hard wearing Carbide Super Sonic brake surface, allowing fantastic braking and wear characteristics. The carbide is projected at seven times the speed of sound on to the rim embedding it into the alloy. Unlike a ceramic surface it cannot flake away as it is part of the rim (not a layer).
Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale chyba to jednak jakiś inny proces niż nawęglanie.
Nie jest to również warstwa ceramiczna i mogę potwierdzić, że nic się nie łuszczy z takich obręczy.
Znalazłem coś na ten temat tutaj: http://www.asbindust...arbide-coatings
http://www.bikeforum...re-popular.html
#813
Posted 05 December 2016 - 23:12
About Exalith
It just happens that I know a little bit about Mavic's Exalith process; it is an industrial process that, has mostly been deployed in high performance applications including aerospace, defence, motor sport, Formula 1, turbochargers, yacht racing and within plasma generators for the semi-conductor industry.
Components to be treated are immersed in a special liquid electrolyte and then subject to a very high electrical voltage (potential difference) that causes millions of tiny "discharges" or sparks on the surface of the component. These discharges generate very high temperatures which cause the surface of the material to be converted into a hard, dense ceramic.
When I say "very high temperatures" we are talking in excess of 15,000 deg Celsius or hotter than the surface of the sun although the heating effect is so local and transient that it doesn't affect the mechanical properties of the underlying aluminium.
The Exalith treatment is most accurately described as a "surface conversion" treatment rather than a coating. The process converts the surface of the existing aluminium into a thin ceramic layer that is very hard, very wear resistant, thermally stable and very resistant to corrosion. The Exalith coating is tightly bound to the underlying aluminium and will not peel or flake off. The result of this is that, even in dirty, sandy conditions the good looks will be retained and Exalith rims should last significantly longer than ordinary aluminium rims.
#814
Posted 20 December 2016 - 23:55
Mysle ze nie ma potrzeby nowego tematu wiec spytam tutaj.
Posiadam rower BTwin Triban 520. Szalu nie ma, ale nie jest najgorzej.
Rower stoi na fabrycznym zestawie kol tj:
B'TWIN SPORT 32 szprychowe. Piasty Aero 32
Hutchinson Equinox 2 700 X 25
Waga zestawu to ok 3kg (1,4kg przod i 1,6kg tyl) - czyli bardzo duzo...
Chcialbym malym nakladem finansowym poprawic te parametry. Powiedzmy ze budzet to ok 500 zl zl. Moja waga to 72kg z tendencja spadkowa.
Przede wszystkim chcialbym sie skupic na samych obreczach, opony na razie chce zostawic, maja raptem 1500km przejechane wiec poczekam az padna.
Moje propozycja:
Shimano WH-R501 C24 lub Shimano WH-R501 C30 (odpowiednio 330 zl i 420 zl)
Czy moje opony beda pasowac do tych obreczy? Czy w tej kasie znajde cos lepszego?
Drozsza propozycja to Mavic Aksium (ok 700 zl) lub fulcrum racing 7 (tez okolo 700 zl).
Nie ukrywam jednak, ze jesli na Shimano odczuje zauwazalna roznice miedzy tym co mam teraz to nie widzi mi sie doplacac prawie drugie tyle do dol Mavica - wole ta kase za rok dwa przeznaczyc na carbonowe chinskie obrecze (moze do tego czasu USD spadnie ).
No chyba ze na Shimano nie odczuje zadnej roznicy - ale wedlug moich szacunkow waga zestawu na tych samych oponach powinna spasc o prawie kilogram w dol. Prosze o porade
#818
Posted 21 December 2016 - 11:41
Widze tylko przednie kolo z outletu z Milicza, o to chodzi? Cena 139 zl. Rozumiem, ze to cena za jedna obrecz, no ale tylnej w ofercie nie maja...
szprychy: SAPIM
ilość szprych: 20
oś: 100mm 9mm
materiał: aluminium AL 6061 622-14C
piasta: KOGA
łożyska: maszynowe, dobrze uszczelnione
waga: 730g z zaciskiem
#820
Posted 21 December 2016 - 13:39
Taka cena za koło na maszynkach i tej wadze - nic dziwnego, że był chętny.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?