Koła składane
#341
Napisano 19 czerwiec 2012 - 20:23
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#343
Napisano 20 czerwiec 2012 - 19:44
Noszę się z zamiarem kupna kół od długiego czasu. Ciągle za mną "chodzą" niewysokie karbony 38mm ze względu na moją niską wagę (62kg) z obawy silniejszego bocznego wiatru.
Jako, że myślę nad kołami "all round" aby z na nich ścigać się w górach jak i na płaskim to pomyślałem nad chińskimi karbonami pod szytkę i jest słabo. Wagi są nawet wyższe od 50mm Składanie kół na takich obręczach byłby "ciężkie"
Jako że składam rower na wyższym poziomie, więc i koła byłby już lepsze.
Teraz sedno problemu. Jakie można złożyć koła w góry i na płaskie w cenie np. F4R od FFWD? Czyli 2 zestawy kół za kasę około 3k zł.
Myślałem nad zestawem w góry, bo tu będzie chyba problem. Lepiej chyba byłoby mieć obręcze aluminiowe niż niepewne chińskie karbony...
Góry:
Amrosio Crono F20 + Sapim CX Ray + Polyax + bikehubstore.com
Mavic Reflex + Sapim Laser + Polyax + bikehubstore.com
Płaskie:
(tutaj problem z aluminiowym stożkiem pod szytkę) + Mac 424 + Polyax + bikehubstore.com
Może macie jakieś propozycje co do zestawów kół? Myślę, że chyba zmieściłbym się w 3k zł.
#345
Napisano 21 czerwiec 2012 - 06:53
piasty przednie o małym kołnierzu nie nadają sie do zaplotu na 32 otw , kiepsko to wyglada na kołnierzu tak nakrzyżowane.
Obręcze na szytki ? zamiast tych Maviców to mamy T303 wga ok 440 g 28-32 h, albo już komuś sprowadzaliśmy RTX - to ten sam profil co 6515 ale 20/24 h , waga większa ok 470 g ale za to mniej szprych i koła powinny ładnie nieść , na 67 kg to Mac 424 standardowy zaplot słonko/2 x , piasty np Novatece , albo jak chcesz mieć lżej to BHS.
I taki komplet to i w ghóry i na płąsko .
Składanie roweru na poziomie nie oznacza stosowania najdroższych komponentów, ale takich , które są w przyzwoitej cenie i dobrej jakości .
Koła Sword zostały już dogłębie przetestowane w wyscigach na płaskim i pagórach a 1400 g uważam za wage bardzo dobrą dla ściganta 67 kg ( tyle ma dokłądnie tester ) .
w 3 k robi sie 2 komplety kół , alu na oponke lub szytke i karbony na szytke profil 38/50 .
Można spróbować karbony niższe 25 mm.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#346
Napisano 21 czerwiec 2012 - 18:28
Tak SPIKE, mają to być obręcze pod szytki.
W ofercie HF nie ma już tych obręczy (jeśli myślimy o tych niskoprofilowych). Ma je natomiast Xbike, ale nie o tym mowa.
Remerx'y i te RTX'y to chyba za ciężkie w góry. Powiedz mi, ile zaoszczędzę na mniejszej ilości szprych w stosunku do Crono F20, gdzie tam mam 28? Nie wydaje mi się, żeby 100g zniwelować na samych szprychach...
Nie chcę Mac424, bo to szprychy z zamysłem pod aerodynamiczne koła z wyższymi obręczami.
Myślę, że problemu nie ma aby kupić piastę z większym kołnierzem (myślę o tych z BHS) i zapleść na 2x przy 28 szprychach.
Nie chcę złożyć drogich kół, tylko z bardzo dobrych komponentów mieszcząc się w cenie za 2 komplety.
Nie wiem, czy zauważyłeś SPIKE, ale szukam odpowiedz na pytanie. Czy brać koła karbonowe dobrej jakości (chyba można tak powiedzieć o FFWD? )w każde warunki, czy składać koła na bardzo dobrych aluminiowych obręczach w góry i aluminiowe na płaskie pod szytkę. W tym wypadku chiński karbon w obręczach odpada.
#347
Napisano 21 czerwiec 2012 - 19:44
wg mnie Mac czy CxRay to są"niby aero" szprych bo szerokość ich jest znikoma, co innego 3 mm , 3.5
ostatnio każdy ma inne wymagania .
Moze taki 50 mm ( ewentualnie 38 przód albo obydwie ) + BHS + Mac/Cx Ray , waga ok 1250 g na górki , na płasko jakiś profil niski alu Lasery /Race, i szytka albo oponka
z drugiej strony znowu inny powie że odwrotnie , najlepiej by było złożyć dwa takie zestawy i je porównywać który lepszy i w jakie warunki dla kogo pasuje.
co do firmowych , cieżko określić- uniwersalne.
Mam takiego znajomka że jest zachwycony obręczami 30 mm o wadze 520 g , że fajnie niosą na płaskim i w pagórkach , a drugi zachwycony bo ma profil 22 mm, więc odczucia różne
ostatnio mam w rękach 50 mm 320 g karbony, po prostu papierówka , fajne, komplet kól 1150 g , ale na polskie drogi - muszą być wyjątkowo gładkie
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#348
Napisano 28 czerwiec 2012 - 17:06
#349
Napisano 29 czerwiec 2012 - 08:27
System 16/8 jest jednym z fajniejszych systemów zaplotu tylnego koła.
Charakteryzuje sie tym że, szprychy po obu stronach są prawie tak samo naciągnięte.
Daje nam to sztywniejsze koło w obydwu kierunkach poziomych, ale......
Koło takie wymaga zastosowania dwóch różnych typów szprych:
po lewej stronie NDS, szprychy powinny być o jedną klase mocniejsze, ( grubsze ) od szprych po prawej strony, ewentualnie po obydwu stronach można dać mocniejsze szprychy niż w przypadku klasycznego zaplotu.
Po drugie i najważniejsze !!!
Normalna obręcz jest wiercona na krzyż, czyli otwory są naprzemiennie wiercone pod kątem , aby uzyskać prostą linie nypla-szprychy w kierunku kołnierza piasty.
Obręcz pod 16/8 musi być wiercona inaczej , niestety , 16 otw w jednym kierunku, 8 w drugim - tak jak zbudowana jest i piasta .
Novatec np. produkuje koła w takim systemie i dostałem od nich info mailowe iż do kół w tym systemie oni zamawiają obrecze specjalnie wiercone.
Z drugiej strony , koło 16/8 nie nadaje sie na ciężkiego zawodnika, raczej sugeruje sie dla w miare lekkich osób.
16/8 można zapleść też jako słonko NDS, albo 1x , ale czy któryś ze sposobów jest lepszy ?? tego nie wiem, teoretycznie zaplot 1 x bardziej odpręża szprychy , nie idą one pionowo, ale użytkownikó na razie jest za mało , aby stwierdzac kategorycznie czy 16/8 jest idealny.
Są firmy , któe na siłe próbują sprzedawać koła w tym systemie budowane na zwykłych obręczach , z punktu widzenia fizycznego , jeśli otwór idzie w jedną strone, a nypel chce w drugą, powinno wystąpić uszkodzenie obręczy - co też następuje dosyć szybko.
Z ciekawych zaplotów jest też triplet , czyli piasta 32 otw na obręczy 24 otw , tutaj nie mamy przekoszenia otworów , jedynie 2 razy mniej szprych po NDS , ale zaplecione na 1x, można zrobićz tego crowfoot, ale to wymaga już 3 długosći szprych .
Ciekawe informacje można poczytać na WW .
także całe życie kręci sie wokół koła
Na BHS można kupić piasty 16/8 , ale jak zamawiacie obręcze karbonowe to musi wam producent powiercić pood ten system obowiązkowo !!!
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#351
Napisano 19 lipiec 2012 - 14:29
Zastanawiam się nad tymi obręczami (Remerx Alcyon) do treningów i wyścigów. Czy koła 24h (przód)/28h (tył) będą sztywne z piastami Novatec A291SB i F482SB i szprychami MAC 424 dla osoby 75 kg? Czy takie koła będą mocniejsze ze szprychami Sapim Race czy MAC 424? Spike, Ty chyba składałeś ostatnio koła z takich części? Które z wymienionych szprych dadzą mocniejsze koła? A może jeszcze inne szprychy czy inne obręcze?
#352
Napisano 24 lipiec 2012 - 12:51
#353
Napisano 24 lipiec 2012 - 16:31
http://allegro.pl/ko...2489808762.html
( 90kg,dłuższe dystanse,bez ścigania)
Wybieram już z miesiąc,dotychczas faworytami były Mavic Open Pro/Novatec,tu cena wydaje sie atrakcyjna,wizualnie...cóż.
#355
Napisano 12 sierpień 2012 - 10:27
Początkowo nosiłem się z zamiarem ich sprzedania, ale ostatecznie zrodził się pomysł złożenia na nich kół. Poczytałem troszkę na temat tych obręczy i można na nich zrobić mocne treningowe koła. Niestety wiedzę w tej materii mam dość ograniczoną. Wstępnie wiem, że dałbym piasty z bikehubstore. Podliczyłem, że gdyby dać jakieś szprychy z nyplami, które ważyły by nie więcej niż 280g komplet to udało by się zrobić koła ok. 1400g.
Teraz pytanie jakie dać szprychy, nyple itd. Zupełnie się na tym nie znam. Chętnie przeczytam jakieś porady.
Teraz małe podsumowanie:
Obręcze: Mavic GP4 28h 414g/szt
Piasty: bikehubstore SuperLight P-79g, T-211g
Szprychy: ????
Nyple: ???
Koła do codziennego użytku po drogach Małopolski.
Moja waga: ok 70-72kg
Budżet: Im taniej tym lepiej, ale nie chciałbym też dawać byle czego.
#356
Napisano 12 sierpień 2012 - 22:17
Składam tylne koło na piaście PowerTap i pytanie jakie dać szprychy, bo sama piasta już troche waży. 2.0-1.8 czy można jakieś lżejsze ? Moja waga to 57 kg
2/1.8 będą idelane, choć jeśli długość Ci styknie to Sapim D- Light będą lżejsze i także mocne na taką wage. .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#357
Napisano 12 sierpień 2012 - 22:47
Plaskimi szprychami skrzywdzisz te klasyki. Lasery lub nieco ciezsze d-lighty. A jak zaszalejesz to superspoke, bedziesz mial "super" sztywne kolka.Teraz małe podsumowanie:
Obręcze: Mavic GP4 28h 414g/szt
Piasty: bikehubstore SuperLight P-79g, T-211g
Szprychy: ????
Nyple: ???
Nyple, np alu sapima.
#358
Napisano 13 sierpień 2012 - 05:48
Chris jeździłeś na takich ?? robiłeś? Superspoke ?? oczywiście brawo.
Zdecydowana większość kół na niskich profilach robi (ło) sie na sztywniejszych szprychach , jedynie w przypadku lekkiego zawodnika dawano 2/1.8. albo sie i zdarzało 1.8, 1.8/1.6 ale to była rzadkość .
Jedynie 2/1.8 to minimum bo obręcz jest niskoprofilowa i miękka na codzienną jazde, nie mówiąc o tym iż piasty z BHS do tego celu też nie sądze aby były dobre i szytki.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#359
Napisano 13 sierpień 2012 - 08:59
Co do wagi to w sezonie jest niższa, ale przez zimę pewnie nieco wzrośnie :mrgreen: więc wole mieć koła zrobione na większa wagą niż na niższą.
Jeśli nie piasty z BHS to jakie? Jak przeglądałem forum to kilka osób robiło na nich koła. W jednych przypadkach na stożku, w innych na niskich obręczach.
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
#360
Napisano 09 wrzesień 2012 - 12:04
w nawiązaniu do postu powyżej - czy ze sztywnością niskich obręczy pod oponę jest podobnie ?
Chodzi mi po głowie taki zestaw:
piasty novatec
obręcze mavic open pro (myslałem o kinlin xr19, ale ich nie ma (w Polsce)
szprychy sapim laser (przód i NDS w tyle, od strony kasety sapim race)
nyple alu, od strony kasety mosiężne
i tu pytanie: 28 czy 32h i czy nie byłoby lepiej wszędzie dać mosiężne nyple?
waga użytkownika 70kg
pozdr.