Koła składane
#361
Napisano 09 wrzesień 2012 - 15:37
To byłby dobry pomysł , bo zamówiło by sie strikte te modele i na taką ilość otworów na ile potrzebujecie .
blobox, po co sobie tak komplikujesz życie ???
na przód daj 2/1.5, na tył 2/1.8 nyple alu wszędzie i jazda
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#362
Napisano 09 wrzesień 2012 - 16:37
KinLina nie ma bo sie skończyły, beda na przyszły rok, mozna składać zamówienia wcześniej .
To byłby dobry pomysł , bo zamówiło by sie strikte te modele i na taką ilość otworów na ile potrzebujecie .
blobox, po co sobie tak komplikujesz życie ???
na przód daj 2/1.5, na tył 2/1.8 nyple alu wszędzie i jazda
Nie chodzi o komplikowanie sobie życia, ale z lektury tego wątku wyszło mi że od strony kasety lepiej nyple z mosiądzu, stąd taki pomysł.
W sumie się nie spieszy, więc opcja z kinlin'ami wygląda całkiem fajnie.
Pozostaje jeszcze tylko pytanie : 28 czy 32 dziury ?
pozdr.
#364
Napisano 09 wrzesień 2012 - 17:13
Na 28 tak samo pojedziesz ładnie, przy 2/1.8 szprychyach, polecam Sapima, poleciłbym Mac db454, ale ... brakuje w AMP odpowiednich długości , mozesz także na Mach1 2/1.8 też dobre szprychy.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#365
Napisano 02 październik 2012 - 12:52
Problem przedstawia się następująco :
waga ridera : 95 kg
wymagania jak wszyscy koła mocne , odporne i w miarę możliwości lekkie
amatorska jazda na dobrych i średnich nawierzchniach ze wskazaniem na maratony szosowe- żadnych kryteriów ulicznych , sprintów i jazdy w górach
przebiegi : 6-7 tys km rocznie
Wstępne założenia :
- obręcz stożek do max 30 mm - w grę wchodzi np. dt swiss R520 inne sugestie mile widziane
- ilość szprych ??? 28 da radę? czy raczej 32?
- piasty najprawdopodobniej ultegra lub dt swiss 350 - po rozmowie telefonicznej z forumowym GURU od kół (dzięki SPIKE za cierpliwość)- piasty novateca odpadły
- budżet - powiedzmy do max 1500 ale jak będzie kilka złotych więcej za coś naprawdę porządnego to nie ma problemu - A i mam możliwość zakupu komponentów w Niemczech- poproszę o linki do renomowanych sklepów
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie oprócz jednej : schudnij
#366
Napisano 02 październik 2012 - 13:36
Sklaniam sie ku szerszym obreczom. Velocity A23 450g, maja bardzo duzo pozytywnych opinii. W zestawieniu z oponami typu open 23mm powstaje ladny aero zestaw. Poza tym "szerszy" kontakt opony z podlozem skutkuje nizszymi oporami. Mozna jezdzic na nieco nizszych cisnieniach.
Ciekawie wygladaja DT 440 ale kiedy beda w sprzedazy, ktorz to wie.....
Z typowych szeroskosci, masz jeszcze np. cnc hp455, kinlinxr300 i zapewne jeszcze wiele innych.
Ciekawie wyglada propozycja bhs c472wm 23mm szeroka, 28mm wysoka, waga ok 480g. Zalety szerszej obreczy, jak napisalem powyzej. I jest tania.
Czy dt 350, 400g zestaw jest Ci potrzebny....? Bardzo ciezkie piasty. Co do propozycji, nie za bardzo Ci pomoge, jezeli to ma byc w budzecie dt 350.
Ilosc szprych pewnie bedzie zalezec od finalowego wyboru obreczy, piast i samych szprych.
Przy solidnej obreczy i szprychach 20 na przodzie spokojnie daje rade, przy tej wadze.
Mam zestaw kol Alexa 440sl z waga cos ok 1570g, 20/24 i sa sztywniejsze od innego zestawu, ktory ujezdzam 1320g 24/28. Podstawowa roznica w obreczach i szprychach.
#368
Napisano 02 październik 2012 - 19:53
Jest ona sztywniejsza od A23.
Super wyglad!
#369
Napisano 02 październik 2012 - 20:02
Proszę o poradę w sprawie doboru komponentów ( obręcze i piasty) do zestawu:
Problem przedstawia się następująco :
waga ridera : 95 kg
wymagania jak wszyscy koła mocne , odporne i w miarę możliwości lekkie
amatorska jazda na dobrych i średnich nawierzchniach ze wskazaniem na maratony szosowe- żadnych kryteriów ulicznych , sprintów i jazdy w górach
przebiegi : 6-7 tys km rocznie
Wstępne założenia :
- obręcz stożek do max 30 mm - w grę wchodzi np. dt swiss R520 inne sugestie mile widziane
- ilość szprych ??? 28 da radę? czy raczej 32?
- piasty najprawdopodobniej ultegra lub dt swiss 350 - po rozmowie telefonicznej z forumowym GURU od kół (dzięki SPIKE za cierpliwość)- piasty novateca odpadły
- budżet - powiedzmy do max 1500 ale jak będzie kilka złotych więcej za coś naprawdę porządnego to nie ma problemu - A i mam możliwość zakupu komponentów w Niemczech- poproszę o linki do renomowanych sklepów
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie oprócz jednej : schudnij
aaa to ty ?? no prosze .....
Piasty Novatec i inne lekkie przy wiekszej wadze ....... fakt odpadaja, to nie tylko kwestia bębeneka , ale także osi tylnej piasty, oś jest za cienka, być może model z 5 łożyskami podoła, ale czekamy jeszcze tydzień na dostawe co będzie do wyboru.
Sprawa osi będzie jutro obgadywana na targach .
Można zastosować lekką piaste na tył ale sądze że ze stalową ośką , albo o większej średnicy - to moje przypuszczenia , bo w praktyce różnie bywa.
Co do obręczy to KinLin xr-300 byłaby dobrą obeczą 24/28, 28/32 zależnie jakie damy szprychy i kto to wykona.
Jak już informowałem testuje pod własną dupą xr-300 24 h Mac 424 po drogach jak popadnie , miasto, okolice i na razie działa . nie dotykam od ponad 300 km, koło ma wytrzymać właśnie 90 + kg wagi jednakże bezpieczna waga dla niego to spoko 80-85 kg
Zwiększajac ilość szprych do 28 otrzymamy bardziej stabilne koło i pod 90-95 powinno spokojnie śmigać , ale jakie szprychy ?? Mac 424 ??? dobrze naciągnięte na ok 100-110 kg DS , można dać okrągłe szprychy 2/1.8 np Sapima
Obręcz niskoprofilowa ? typu DT ? mniejszy profil wymaga większej ilosci szprych i na dodatek mocniejszych , 95 kg to sporo, czy cieniowane szprychy wytrzymają ?? top zależy ile można je uciągnać do obręczy , czy obręcz wytrzyma duży naciąg ?? powinna conajmniej 100-120 kgf wytrzymać aby koło wykonać bardzo sztywne, im kolarz ciezszy tym koło sztywniejsze musi byc , logiczne aby nie pracowała zbytnio obrecz
wyborem w 10 byłby zestaw np na KinlIN XR-300 24/28 h , nawet pokusiłbym sie o wykonanie tego na Mac 424, tyl;ko kwestia piast, przod można dać Novateca nawet spokojnie, ale tyl ......
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#370
Napisano 05 październik 2012 - 16:56
no i szprychy jakieś jeszcze sensowne do tego.
ewentualnie może nie warto pchac tyle szprych na przod to moge zostawic stare kolo rigida na 24 szprychach , bo ono daje rade, ale tyl slabo jakos na poslkich drogach sobie radzi. chyba ze dwa rozne kola to faux pas to zmienie komplet.
moja waga 85kg a jak sezon to ok 81.
#371
Napisano 05 październik 2012 - 18:59
Chciałbym złożyć koła na mavicach cxp 33 32h przód i tył . Tu mam problem na jakich piastach, poczytałem o novatec , a może ultegra( przypasowaloby mi do reszty osprzetu) a może jakieś inne propozycje.
no i szprychy jakieś jeszcze sensowne do tego.
ewentualnie może nie warto pchac tyle szprych na przod to moge zostawic stare kolo rigida na 24 szprychach , bo ono daje rade, ale tyl slabo jakos na poslkich drogach sobie radzi. chyba ze dwa rozne kola to faux pas to zmienie komplet.
moja waga 85kg a jak sezon to ok 81.
CXP 33, szprychy 2/1.8 np Mac 454, albo Sapim Race, , taniej możesz zrobić to ma Mach1 Omega dobra felga i mocna .
przy takiej wadze mozna jezcze zastosować piasty Novateca spokojnie , np A 141 sb , albo F162 Sb , ewentualnuie najnowsze modele jakie teraz będą na 2 łożyska i stalowy bebenek, doskonałe będą także Shimano 105 i Ultegra
dwa rózne kola przynajmniej wartało by dobrać kolorystycznie i plus minus wysokosciami felg, przód moze mieć niższy profil
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#372
Napisano 07 październik 2012 - 23:14
Interesują mnie set szybkich wytrzymałych kółek na szytki użycie w ostrym do jazdy Nie na co dzien raczej do ścigania i dłuższych tras. Moja waga ok 75kg
Zastanawiam się nad takim projektem i mam kilka pytań.
Obręcz Ambrosio Crono F20 -375gr 32otw na przód zaplot 3x
+
Na tył tak samo Ambrosio Crono F20-375gr bądź/ Ambrosio Nemesis -430gr (która lepsza na tył przy wadze ok 75kg) też 32otw
Jakie szprychy do takiego zestawu lepsze czy np set: przód Sapim Laser zaplot 3x + tył Sapim Race zaplot 3x
Czy może lepsze będą szprychy aero np mac 424?Jaki zaplot przy takich się stosuje? Nigdy nie miałem styczności z owymi szprychami.
Co do piast to czy robi dużą różnice waga piast i wysokość kołnierzy przy składaniu szybkiego setu? Czy te parę gram więcej przy osi robi różnice jak na zewnątrz koła?
Jak to widzicie?
#373
Napisano 08 październik 2012 - 07:51
2. mac 424 odpada przy większej ilosci szprych niż 28 bo brzydko koło wygląda
3. na 75 kg ?? proponowal bym przy tych obręczach przód ewentualnie szprychy 2/1.5, tył 2/1.8 , 32 otw, zaplot 3 x wszystko.
i to wcale nie muszą być szybkie koła, bo do szybkich musisz dać szybkie opony , dasz tanie to bedzie kicha .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#374
Napisano 08 październik 2012 - 10:01
http://www.velo-trai....php?article176
Aczkolwiek osobiscie wolalbym okragle.
Nie mam doswiadczenia z tymi obreczami ale sporo o nich czytalem (Nemesisy zawitaja kiedys u mnie).
Przy Twojej wadze zestaw na crono dawal spokojnie rade np. w cyclocrossie przez 2 sezony.
Zestawy na Nemesis, to kola z serii bombproof.
Dobrym pomyslem jest zapodanie crono do przodu, nemesis do tylu. Ale stylistycznie juz nie bedzie tak idealnie.
Jezeli to nie sa kola do codziennej jazdy, to z Twoja waga powaznie zastanowilbym sie nad crono przod/tyl. No chyba ze te sciganie bedzie odbywac sie na nawierzchniach ala Paris-Roubaix ;-)
#375
Napisano 08 październik 2012 - 11:02
Wymyśliłem sobie taki zestaw. Piasty z BHS. Tylko nie wiem, którą wybrać na przód.
http://www.bikehubst...uct-p/ulf66.htm
http://www.bikehubst...ub-p/slf78w.htm
http://www.bikehubst...1W-p/slf71w.htm
Tylna: http://www.bikehubst...218-p/sl218.htm
Obręcze: przód Kinlin XR-300, tył Kinlin XR-380.
Szprychy: 24/24. Tak sobie wymyśliłem, bo bardziej zależy mi na wytrzymałości niż wadze. Kinlin XR-380 jest chyba sztywniejsza i bardziej wytrzymała niż XR-300.
I teraz pytania.
Po pierwsze, czy takie koła będą dla mnie spoko?
Którą przednią piastę wybrać?
Jakie szprychy? (na szprychach w ogóle się nie znam)
Dzięki.
#376
Napisano 08 październik 2012 - 13:06
#377
Napisano 08 październik 2012 - 13:21
Tylna piasta jest spoko, oska 15mm, co prawda to nie jest rekord swiata ale powinno byc ok. Malo wazysz.
Z przednich, najlepiej prezentuja sie:71g i 78. Prawie identyczny rozstaw kolnierzy. Sztywniejsze kolo w porownaniu do tej 68g. Do tego 78g ma 10mm oske i 2 lozyska, pozostale 8mm i 4 lozyska. Ta 68g (taka uzywam) jest w zupelnosci wystarczajaca.
Pamietaj, ze to jest przednia piasta, malo wazysz, wiec tak na prawde, kazda z nich zda egzamin.
Jesli decydujesz sie na 24 szprychy na tyle i to jest wystarczajace dla Ciebie. Zapewne tak jest, biorac pod uwage obrecze. To troche bezsensowne jest pakowanie rowniez 24 na przod.
8mm wyzszy profil, nie wiem jaki to ma wplyw na aerodynamike.
Odniose sie tylko do wagi, 380 to troche, mowiac delikatnie, za ciezko. Ekstra 200g rotujacej masy. 300 z 30mm to juz jest wyzej niz 20mm ;-) plus mocna obrecz.
Ameryki nie odkryje, szprychy aero 424.
#378
Napisano 08 październik 2012 - 21:24
Ja mam z tyłu 300 na 24 hole i płaskie Mac i zasuwa aż miło
Na Twoją wage spoko xr 200 sie robi u mnie nazwa Modesty jest takiego kompletu sprawdzona i działajaca realnie .,
ale jak chcesz większy stożek to 300 są idealne , sztywne , mocne
20/24 to rozsądny wybór
Julkos, - to samo, komplet kół na Xr 300 20/24 hole idealny, piasty Novateca także , przynajmniej części zamienne są a nie jak z BHS piasta jest , szpejów nie ma albo w chorych cenach.
Robicie poniekąd błąd myśląc ze damy lżejszą piaste i mam lepsze koła, nie , macie tylko lżejsze kola a nie lepsze w toczeniu .
aby były lepsze to kola muszą być naciągnięte idealnie, odpowiednie szprychy do wagi rowerzysty , nypelki alu , lekka obręcz, opaska , dętka i oponka.
i ważne info .
do tygodnia czasu dostane ceny na Kinlin jakie moge zaproponować na zamówienie forumowe.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#379
Napisano 08 październik 2012 - 21:48
SPIKE
"2. mac 424 odpada przy większej ilosci szprych niż 28 bo brzydko koło wygląda.
- A nie patrząc na wygląd tylko pod kontem technicznym jaka różnica przy tej liczbie"
szprych 32 na secie z mac 424 lub na secie Sapim Laser + Race? Jak sie zachowują te szprychy aero?
1415chris
"Zestawy na Nemesis, to kola z serii bombproof."
"Jezeli to nie sa kola do codziennej jazdy, to z Twoja waga powaznie zastanowilbym sie nad crono przod/tyl. No chyba ze te sciganie bedzie odbywac sie na nawierzchniach ala ;-)"
- Wchodzi w grę ściganie i dłuższe trasy i zapewne też trochę normalnej jazdy "nie tylko od święta" :-P ale nie po takiej kostce jak na Paris-Roubaix ;-)
I właśnie też zastanawiam się czy nie lepiej może 2 x Nemesis i mieć więcej pewności i nie patrzeć cały czas pod koła aby nie wjechać w jakąś jamę w jezdni :mrgreen: a czerpać krajobrazów troszkę, tylko jak teraz się to odniesie w wagą w tym secie. Czy są to duże różnice w jeździe bo różnica spora w wadze ale wytrzymałość lepsza? Pytam bo nie miałem jeszcze żadnych lekkich kółek :oops: A chciałbym coś wytrzymałego i aby dobrze zapier..... Jakie jeszcze godne polecenia obręcze pod szytkę mogą wchodzić w grę biorąc pod uwagę powyższe kryteria? I jeszcze pytanie jak jest w wysokością profilu kiedy się stosuje jaki do jakiej jazdy czym się kierujecie? Ja mam 30mm stożek i np jak wieje to dość mocno czuje to na kole szczególnie przednim a na niskim profilu nie jeździłem i nie mam porównania. Jakie ogólnie różnice?
#380
Napisano 08 październik 2012 - 22:15
to samo tyczy się szprych, a nawet gorzej bo mniej sztywne koło! :-PRobicie poniekąd błąd myśląc ze damy lżejszą piaste i mam lepsze koła, nie , macie tylko lżejsze kola a nie lepsze w toczeniu
PS. SPIKE czy KinLiny są tylko w jednej wersji kolorystycznej, znaczy się wypolerowana czerń?Nie ma wersji bardziej matowej coś a'la Open Pro,Excellight?