Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#381 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 październik 2012 - 09:14

Crono F20 będą idealne. Nemesis to już na mocne katowanie. Aero szprychy są dość miękkie (choć to zbyt duże słowo), po prostu sprawdzają się przy sztywnych obręczach i mocnym naciągu. Na przód z Crono F20 mógłbyś dać Lasery (Spike ma rację, do tych obręczy nie przystoją szprychy Aero)a tył proponowałbym na mocnym naciągu szprychy 2mm od DS i 2/1.8 NDS i będzie mocno i brak wiekszych obaw o dziury,a jak chcesz po dziurach to dajesz szprychy 2mm na całym tylnym kole i jest git sztywnie.

Robicie poniekąd błąd myśląc ze damy lżejszą piaste i mam lepsze koła, nie , macie tylko lżejsze kola a nie lepsze w toczeniu

to samo tyczy się szprych, a nawet gorzej bo mniej sztywne koło! :-P


PS. SPIKE czy KinLiny są tylko w jednej wersji kolorystycznej, znaczy się wypolerowana czerń?Nie ma wersji bardziej matowej coś a'la Open Pro,Excellight?


mam mało czasu ostatnio.....


przede wszystki pląska szprych nie jest miękka !!!! Mac wpadnij zobacz koła na tych szprychach a ogarnie Cie zdziwko, że to takie miękke w pudelku a zaplecione to jak struna .
Naciąg rzędu 100-120 kgf to dla nich standard.

szprychy aero np Cx-ray , czy Mac 424c mają jedynie sens przy kołach typowo aero, stożkach , obręczach o mniejszym profilu ale nie mniej niż 22 mm i to przy mniejszej ilosci szprych max 28 , 32 bardzo źle sie robi , można ale to zupełnie traci sens optyczny i praktyczny, szprych są szerokie .

Dlaczego ?? no bo tak jest , wszystko zależy od wagi rowerzysty i przeznaczenia , jak robie to dokładnie wiem co musze osiagnąć i jaki naciąg jakiej szprychy aby koło wytrzymało sporo, poza tym płaska szprych dobrze sie układa na krzyżu bo plaską powierzchnią , łatwiej naciągac nyple przytrzymując szpryche kluczem specjalnym
Od dłuższego czasu stosuje także szprychy D-light jako alternatywa dla 2/1.5 bo są mocniejsze i koło sztywniejsze i te polecam ostatnio .

Przy niskoprofilowej obręczy poniżej 22 mm mamy do czynienia z obręczą miękką , jakby nie patrzył ile by nie ważyła, i tu musimy dać szprychy "mocniejsze" , standardowo to są min 2/18 na tył , choć na życzenie robiło sie i na 2/1.5 komplet na 36 hole ale na lekką osobe,

Jesli koła np na profilu 13-20 mają bysztywne to przód może być na 2/1/5 , ale tył sugeruje sie min 2/1.8 przy 32 czy 36 otw.( zal. od wagi )
Przy 28 otw 2/1.8 to minimum z tyłu dla lajcika, 2.0 dla nie lajcika

Zwiekszając przekrój obręczy można pokusić sie o experymentowanie z slabszymi szprychami, ale ...... wartością nadrzędną jest waga użytkownika.

KinLin występuje w czarny jako błyszczący , pewnie aby byl szybszy ...... obecnie zbieram zamowienia na te obręcze - patrz mój temat wczorajszy.

i jeszcze jedna nowość .
Będziemy mieć dobre obręcze o profilu 24 mm, podawane obciążenie producenta do 100 kg ( uzależniam to od ilosci szprych oczywiście ) i sam pewnie chętnie sprawdze to , możan je zamówić drilowane na 20-32 otw , są czarne i oczkowane , cenowo nie odstają powyżej stu zł z haczykiem.
Materiał na nie jest identyczny jak w kołach Sword , czyli alu bardzo dobrej jakości

dla osób typu Julkos , czt Pica spokoujnie można zrobić koła 24/28, 20/24 dobierając odpowiednią obręcz , szprychy mac 424 lub D-light piasty mają najmniejsze znaczenie w tym przypadku.

Filozofia montaży kół i doboru komponnetów u mnie jest taka iż lepiej mieć zapas niż w kółko poprawiac bo z tego drugiego nie ma przyjemności .
Róznica ....50 g !!! może spowodować spokojny sen

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#382 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 październik 2012 - 11:27

Dobra. Czyli podsumowując. Obręcze Kinlin XR-300, 20/24. Piasty BHS, przód 71g, tył 218g. Szprychy mac 424.

Koszt piast i szprych to około 770zł. Do tego szprychy (44x4=176zł). Wychodzi ok. 950zł. No i jeszcze nyple.

Waga wyjdzie ok. 1450g (hehe, to ponad pół kg mniej niż moje aksiumy).

Ile kosztuje złożenie kół? Chciałbym to powierzyć tobie Spike.
Planuję je składać dopiero na wiosnę, ale chciałem mieć mniej więcej rozeznanie co i jak.

Dzięki

#383 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 09 październik 2012 - 12:03

Ciekawy test... i jeszcze ciekawsze wnioski:
http://sheldonbrown..../wheel/data.htm
To odnośnie ogólnie tematu składania sztywnych kół.

#384 Michau

Michau
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Skądopole/wrocław

Napisano 30 październik 2012 - 12:29

Witam,

Planuję złożyć nowe koła na kolejny sezon, tym razem pod szytki. Co sądzicie o takim zestawie?:

- piasty chosen - http://www.aliexpres.../526567829.html
- szprychy mac areo 424
- obręcze 38mm - http://www.aliexpres..._519668946.html
mam do wyboru obręcz pod zewnętrzne i wewnętrzne nyple. Te drugie ładniej wyglądają ;) ale chyba są mniej użytkowe.
myślę ,że zmieszczę się w 1200g

#385 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 postów
  • SkądMirków/Wroclaw

Napisano 31 październik 2012 - 00:41

Podaj jeszcze wage,rodzaj dróg i nasz guru na pewno cos Ci doradzi.

#386 Michau

Michau
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Skądopole/wrocław

Napisano 31 październik 2012 - 03:01

Obecnie ważę 63 kg, asfalty w mojej okolicy nie są rewelacyjne, ale koła przeznaczone przede wszystkim na wyścigi górskie i płaskie.

#387 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 październik 2012 - 07:44

Michau, koła na nyplach wewnętrznych sie ciężko centruje, drożej , dluzej to bardzo upierdliwe, sugerowałbym normalne nyple, 38 mm to nie aero i nie szukamy tutaj oszczędności na sekundach .
Piasty Chosen mogą byc, szprychy Mac jak najbardziej.

Patrzac na profil i wage obręczy to powinny wytrzymać spokojnie Twoją wage


Picca , co bedzie na wiosne to będzie na wiosne , moze nowe modele sie pojawią gotowe już :-D

wspomne tylko że będą ultralekkie piasty dostępne komplet 288 g !

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#388 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 21 listopad 2012 - 20:27

Chciałbym złożyć koła na mavicach cxp 33 32h przód i tył . Tu mam problem na jakich piastach, poczytałem o novatec , a może ultegra( przypasowaloby mi do reszty osprzetu) a może jakieś inne propozycje.
no i szprychy jakieś jeszcze sensowne do tego.


ewentualnie może nie warto pchac tyle szprych na przod to moge zostawic stare kolo rigida na 24 szprychach , bo ono daje rade, ale tyl slabo jakos na poslkich drogach sobie radzi. chyba ze dwa rozne kola to faux pas to zmienie komplet.

moja waga 85kg a jak sezon to ok 81.


CXP 33, szprychy 2/1.8 np Mac 454, albo Sapim Race, , taniej możesz zrobić to ma Mach1 Omega dobra felga i mocna .

przy takiej wadze mozna jezcze zastosować piasty Novateca spokojnie , np A 141 sb , albo F162 Sb , ewentualnuie najnowsze modele jakie teraz będą na 2 łożyska i stalowy bebenek, doskonałe będą także Shimano 105 i Ultegra

dwa rózne kola przynajmniej wartało by dobrać kolorystycznie i plus minus wysokosciami felg, przód moze mieć niższy profil


mam juz komplet, piasty novateca , powyższe obręcze i szprychy Sapim Race , teraz kwestia zaplotu?? nie ukrywam , że chciałbym przód słoneczko ,ale czy nt171 i na moja wage warto i czy to bedzie dzialac czy nie bardzo. oczywiscie nie jest to dla mnie bardzo wazne( bo moze byc inny zaplot) ,ale warto wiedziec jak to teraz poskladac.

#389 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 listopad 2012 - 22:11

slonko na 32 otw wygląda nieciekawie , obydwa kola robisz na 3 x jako klasyczny zaplot.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#390 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 listopad 2012 - 23:28

Hej

Jestem na etapie zmiany kół. Obecnie mam/miałem Aksiumy ale po tym jak 3 raz w sezonie pękłą mi szprycha i
czekałem godzinę na mrozie aż ktoś ze znajomych po mnie przyjedzie powiedziałem dosyć.

Zanim rozpiszę moje pomysły napiszę założenie:


1) Powinny być lekkie. Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego.

2) Mocne - mam dosyć dzwonienia po znajomych kto może mnnie przywieźć do domy

3) Dobra dostępność części za uczciwe pieniądze. Awaria szprychy a Aksiumach kosztuje mnie okolo 50 co boli ale jak pomysle
o znajomym ktorego obręcz do ksyrium sl kosztowala 1000.....no comment

4) Muszą wyglądać - jestem facetem = wzrokowcem

5) Cena - wiadomo że im mniej tym lepiej, górna granica nieco ponad 1000. Błagam, nie wymyślajcie niczego z kosmosu
bo kocham szosówke na tyle że mogę sie skusić a mam jeszcze kilka drogich pasji.

6) Dobre warunki serwisowe - wynazlazki z ebay odpadaja

7) Wstyd, ale mogę być lekkim snobem. Jak widzę napis typu DT usmiecham się szerzej. Wolał bym ZIPPy, Lightweighty albo Renoldsy
ale życie to nie bajka
Waże około 75. Rower Focus Cayo Expert. Centralna Polska więc gór raczej nie mam.

Moje opcje to:

1) Zestaw mojego mechanika, który uciekł z Ksurium SL

Piasty: Novatec 291/482 32 szprychy
Obręcze: DT 450
Szprychy: Revolution
Nyple: Alu

Waga wychodzi około 1550. Cena około 1000. Dostępnośc części bez problemu. Przy białyvh piastach i czerwonych nyplach wygląd
całkiem ok.

2) Zestaw zaproponwany przez jeden z dużych sklepów internetowych

Piasty: DT 350
Obręcze: DT R1.1
Szprychy: Super Competition
Nymple Sapim Alu

Cena minimalnie niższa - 999. Waga nieco większa 1685. Wygląd bardzo klasyczny - niestety. Dostępność części idealna - jak wyżej. Plus za piasy DT.
Novateca miałem w MTB i nie mogłem narzekać ale DT jakoś tą renomę wyrobiło. ( Teraz mam w MTB włanie DT 370 i tył słaby ale przód lepszy niż Novatec)
Minus za wagę i przede wszystkim wygląd

3) Eksperyment który niedawno wpadł mi do głowy korzystajac z wyrzedarzy w DT

Piasty: Novatec 291/482 24 szprychy
Obręcze: DT R1.2 ( z kół R1850)
szprchy: DT Aerolite ( ewentualnie Mac 424)
nyple: Alu DT lub Sapim

Trochę dziwne zestawienie pancernych obręczy i 24 szprych, ale dużo łatwiej zmienić szprzychę niż obręcz. Waga wyjdzie 1600. Cena zależnie od koloru szprych 950 - 1150
przy aerolite ( Mac 424 niecałe 800). Wizualnie inna liga - choć snoba boli napis 1850 - ale białe stożkowe obręcze wyglądają bajecznie. Dostępnośc poza obręczami bardzo dobra
ale obręcze obecnie na tyle tanie że spokojnie mogę kupić jedną na zapas

4) Gotowiec DT R1500 albo R1700

Będę bardzo wdzięczny za pomoc gdyć jestem teraz bez szosy co mnie strasznie boli i muszę to szbyo zmienić a nie chcę wywalićkasy w błoto

#391 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 listopad 2012 - 00:48

Jescze jedna opcja

Piasty Novatec 291/482 28s
Obrecze DT 450
Szprychy DT Aerolite
Nyple Alu Dt lub sapim

Powinno wyjść jakie 1460g i około 1000

pozdrawiam

#392 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 listopad 2012 - 09:38

75 kg

może być jakaś tam obręcz z Dt czy innej firmy niskoprofilowa, 32 h, szprychy tył Sapim Race, przód Laser, dobre klasyczne kola uniwersalne, górki, płasko

Mogą być obręcze takie jak np dostałem R520 stożek 30 mm 20/24 h , do tego szprychy np. Mac, albo D-light i piękne kola ale na takie mniej górskie jazdy

Mogą być piasty Dt , mogą Novatece, mogą BHS, to zależy co chcesz mieć.

staraj sie raczej unikać szprych 2/1.5 z tyłu, a ponizej 32h raczej na pewno.

1.2 to obręcz ...ladna ale waży podobnie jak 520

nie wszystkie obręcze Dt maja"dobre" opinie, ale to w dużej mierze zależy od montażu

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#393 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 listopad 2012 - 11:44

1.2 wiem że swoje waży, ale wydaje się być ( przynajmniej na papierze ) solidna, no i można kupić poniżej 50pln za sztukę.

Waga martwi mnie o tyle że choć koła mogą wyjść około 1600 to jednak przy rozpędzaniu najważniejsza jest waga daleko od ośki a tutaj ciężkawo.

Pozostaje pytanie czy będzie różnica w trwałości pomiędzy niskim profilem i 32 lekkie szprychy a 30mm i 24 solidniejsze szprychy

pozdrawiam

#394 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 listopad 2012 - 14:04

ciezką felge odczujesz na podjazdach

bardzo dobry zesatw to np xr300 na tył 24 h , przód xr 200 20 h , tył - lekki stożek 30 mm sztywniejsze koło, przód bardzo lekkie koło mniej walczysz o pchanie całości, jeździłem tak podobnie ostatnie tysiąc km tyle ze z przodu mialem xr19 w bo tak miałem zrobione koło, to bez znaczenia, ale mam być bardzo lekko z przodu , dobry byłby profil optycznie z 24-25 mm ale ...

na siłe bym sie nie pchał, co tylko Dt ma felgi ?? kola to trzeba przemysleć a nie na lapu capu a bo są taniej , tanie bo chcą wypchać stary towar .

Dzisiaj testowałem mocno nogą koło tył , obręcz easton ea 50, piasta shimano 24 h , szprychy jak z eastona 2.0 i ten zaplot 2/0 i jak sie rozpędziłem to nawet szło , a koło waży ponad 1000g , ale na popdjeździe ...przydałoby sie lżejsze.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#395 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 listopad 2012 - 14:49

Na siłe zdecydowanie nie chcę - to za duży wydatek żeby źle wybrać i masz całkowitą rację ze trzeba dobrze przemyśleć

DT się trzymam bo mam dobre doświadczenia, a stare modele absolutnie mi nie przeszkadzają o ile nie są wadliwe.
Co do KinLin to widzę że sporo osób na forum poleca, natomiast mam pewne obawy do tak małej ilości szprych szczególnie że drogi mamy jakie mamy. Nie najlepiej też chyba z ich dostępnoscią

pozdrawiam,

#396 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 listopad 2012 - 19:50

dostepność jest ..kiepska bo fabryka nie sprzedjae małych ilości bo im to zwisa.

dlatego jak są to sie bierze :-)

mała ilość szprych nie jest zła , jesli dasz dobrej klasy szprychy i dokładnie równo naciągniesz, siły sie równoważą i koło zawsze będzie równe .....do strzała w dziure .

tak sie zastanawiałem kiedyś bo preczytalem ..gdzieś..że koło z większą ilością szprych jest bardziej aero ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#397 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 listopad 2012 - 22:02

No i włąśnie boje się tego że coś mi strzeli a wtedy nie będzie - dlatego wole unikać egzotycznych marek.

Obecnie najblizej mi do:

Obrecze: DT RR 1.1 podwójnie kapslowane
Piasty: 291/482
Szprychy: Mac 424
Nyple: alu sapim

Przód i tył na 28 ( takie obręcze mogę mieć w dobrej cenie.)
Waga powinna być teoretycznie minimalnie poniżej 1500, cena poniżej 1000 a wytrzymałość chyba też bardziej niż ok.

Z tą aerodynamicznością to teoretycznie mogło by być słuszne ( mniej pustej przestrzeni wewnątrz koła a więc mniejsze zaburzenia przepływu powietrza), i im większa prędkość tym bardziej odczuwalne, ale ciężko mi uwierzyć że mógłbym to odczuć

pozdrawiam

#398 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 listopad 2012 - 22:35

da sie odczuc , ale ...reszta też musi być troche aero a nie zwykły rower .

to se zamów, szprychy mogą być lasery na przód , tył race , albo macki , ale wtedy koło wygląda nieładnie bo szerokie szprychy są , ale jak tam wolisz.
Ja też coś biore dt , ale ..... mam inne pomysły.
Dzisiaj wrzuciłem do roweru komplet kół na test , przód profil 24 mm tył 30 mm , taki optymalny do jazdy po okolicach i tyram jak to będzie sie sprawowało ...

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#399 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 listopad 2012 - 23:21

Myślałem o macach bo powinno wyjść sztywniej ( o ile dobrze rozumiem sens szprych aero ) .
Te lasery i race musze sobie podliczyć i przemyśleć
Co do wyglądu to nie widziałem na żywo niczego na macach więc troche mnie nastraszyłeś, choć w R1500 o których myslalem jest z tylu 28xAerolite i wyglada całkiem fajnie - tyle ze inna kolorystyka

A mozesz zdradzic jakie masz pomysly ? :)

pozdrawiam

#400 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 listopad 2012 - 23:25

może i wyglada , ale ja nie lubie osobiście za dużo szerokich szprych, 24 płaskie to max jak :mrgreen: mi pasuje na wygląd koł.

pomysly ?? rzuć ze 20 tysiaków to zrealizujemy hehehee.

składaj ...

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź