Crono F20 będą idealne. Nemesis to już na mocne katowanie. Aero szprychy są dość miękkie (choć to zbyt duże słowo), po prostu sprawdzają się przy sztywnych obręczach i mocnym naciągu. Na przód z Crono F20 mógłbyś dać Lasery (Spike ma rację, do tych obręczy nie przystoją szprychy Aero)a tył proponowałbym na mocnym naciągu szprychy 2mm od DS i 2/1.8 NDS i będzie mocno i brak wiekszych obaw o dziury,a jak chcesz po dziurach to dajesz szprychy 2mm na całym tylnym kole i jest git sztywnie.
to samo tyczy się szprych, a nawet gorzej bo mniej sztywne koło! :-PRobicie poniekąd błąd myśląc ze damy lżejszą piaste i mam lepsze koła, nie , macie tylko lżejsze kola a nie lepsze w toczeniu
PS. SPIKE czy KinLiny są tylko w jednej wersji kolorystycznej, znaczy się wypolerowana czerń?Nie ma wersji bardziej matowej coś a'la Open Pro,Excellight?
mam mało czasu ostatnio.....
przede wszystki pląska szprych nie jest miękka !!!! Mac wpadnij zobacz koła na tych szprychach a ogarnie Cie zdziwko, że to takie miękke w pudelku a zaplecione to jak struna .
Naciąg rzędu 100-120 kgf to dla nich standard.
szprychy aero np Cx-ray , czy Mac 424c mają jedynie sens przy kołach typowo aero, stożkach , obręczach o mniejszym profilu ale nie mniej niż 22 mm i to przy mniejszej ilosci szprych max 28 , 32 bardzo źle sie robi , można ale to zupełnie traci sens optyczny i praktyczny, szprych są szerokie .
Dlaczego ?? no bo tak jest , wszystko zależy od wagi rowerzysty i przeznaczenia , jak robie to dokładnie wiem co musze osiagnąć i jaki naciąg jakiej szprychy aby koło wytrzymało sporo, poza tym płaska szprych dobrze sie układa na krzyżu bo plaską powierzchnią , łatwiej naciągac nyple przytrzymując szpryche kluczem specjalnym
Od dłuższego czasu stosuje także szprychy D-light jako alternatywa dla 2/1.5 bo są mocniejsze i koło sztywniejsze i te polecam ostatnio .
Przy niskoprofilowej obręczy poniżej 22 mm mamy do czynienia z obręczą miękką , jakby nie patrzył ile by nie ważyła, i tu musimy dać szprychy "mocniejsze" , standardowo to są min 2/18 na tył , choć na życzenie robiło sie i na 2/1.5 komplet na 36 hole ale na lekką osobe,
Jesli koła np na profilu 13-20 mają bysztywne to przód może być na 2/1/5 , ale tył sugeruje sie min 2/1.8 przy 32 czy 36 otw.( zal. od wagi )
Przy 28 otw 2/1.8 to minimum z tyłu dla lajcika, 2.0 dla nie lajcika
Zwiekszając przekrój obręczy można pokusić sie o experymentowanie z slabszymi szprychami, ale ...... wartością nadrzędną jest waga użytkownika.
KinLin występuje w czarny jako błyszczący , pewnie aby byl szybszy ...... obecnie zbieram zamowienia na te obręcze - patrz mój temat wczorajszy.
i jeszcze jedna nowość .
Będziemy mieć dobre obręcze o profilu 24 mm, podawane obciążenie producenta do 100 kg ( uzależniam to od ilosci szprych oczywiście ) i sam pewnie chętnie sprawdze to , możan je zamówić drilowane na 20-32 otw , są czarne i oczkowane , cenowo nie odstają powyżej stu zł z haczykiem.
Materiał na nie jest identyczny jak w kołach Sword , czyli alu bardzo dobrej jakości
dla osób typu Julkos , czt Pica spokoujnie można zrobić koła 24/28, 20/24 dobierając odpowiednią obręcz , szprychy mac 424 lub D-light piasty mają najmniejsze znaczenie w tym przypadku.
Filozofia montaży kół i doboru komponnetów u mnie jest taka iż lepiej mieć zapas niż w kółko poprawiac bo z tego drugiego nie ma przyjemności .
Róznica ....50 g !!! może spowodować spokojny sen