Czy mostek Boplight pasuje do kierownicy karbonowej?
#1 Gosc_Boss999_*
Napisano 28 lipiec 2011 - 08:58
Mam w posiadaniu kierownicę szosową 3T Rotundo LTD.
Problem polega na tym że podtrzymuje ją mostek który waży 160g czyli tyle co kierownica!
Mam też drugi mostek - Boplight Team tyle że boje się go przykręcić do kierownicy w pełni
karbonowej bo nie wiem czy jeśli zbyt dokręcę to kiera nie pęknie.
Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia lub zna się na rzeczy to proszę o poradę.
#2
Napisano 28 lipiec 2011 - 09:49
By prawidłowo zamocować kierownicę bez "obsuwania" należy posmarować miejsce łączenia mostka z kierownicą specjalną pastą do karbonu lub "obsmarować" je zwyczajną kredą. Z resztą, ta kierownica ma odpowiednio zmatowione znaczące miejsca więc powinno wszystko razem współgrać.
#3
Napisano 28 lipiec 2011 - 20:51
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4
Napisano 28 lipiec 2011 - 21:10
Boss999, Ten mostek powinien się nadać, jednak pamiętaj o dokręcaniu śrub na krzyż i ostrożnie. Ta kierownica to jedna z najżejszych na świecie.
Zastosuj się do tych fachowych porad:
http://www.eastoncyc.../04/stem-EN.pdf
I nic złego się nie stanie ;-)
BTW, ja bym nie mógł dać do takiej kierownicy innego mostka niż minimum ARX Team :mrgreen:
#5
Napisano 28 lipiec 2011 - 21:35
Dowiedz sie jaka jest siła dokręcenia takiej kiery do mostka i zastosuj , 160 g ??? strach.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#6
Napisano 28 lipiec 2011 - 22:38
http://www.3tcycling..._-_dropbars.pdf
Najlepiej uczynić to na smar montażowy do carbonu Finish Line Fiber Grip, wtedy moment dokręcenia kierownicy może być i 4Nm. Kierownica będzie solidnie osadzona. Przed zamontowaniem dokładnie oczyścić i odtłuścić mostek i kierownicę w miejscu montażu. Z resztą wszystko ładnie jest opisane w instrukcji Eastona w moim poście powyżej.
#7
Napisano 28 lipiec 2011 - 23:08
Rozumiem, ze Ci ta kiera z nieba spadla, ze ja chcesz tak skrzywdzic osadzajac z boplightem..... :shock:Witam,
Mam w posiadaniu kierownicę szosową 3T Rotundo LTD.
Problem polega na tym że podtrzymuje ją mostek który waży 160g czyli tyle co kierownica!
Mam też drugi mostek - Boplight Team tyle że boje się go przykręcić do kierownicy w pełni
karbonowej bo nie wiem czy jeśli zbyt dokręcę to kiera nie pęknie.
Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia lub zna się na rzeczy to proszę o poradę.
Obrazek
Obrazek
#8 Gosc_Boss999_*
Napisano 29 lipiec 2011 - 20:55
Są to tylko dwa cieniutkie ''paseczki'' które kiedy się dokręci dość mocno uwierają
kierownicę prawie w ogóle nie rozkładając siły nacisku na większym obszarze tak jak np.
wcs 4-axis czy deda. Po tym co tu piszecie chyba jednak nie zdecyduję się na założenie
tego mostka gdyż szkoda ryzykować rozwalenie kiery za 1000zł przez ten dziadowski mostek
(oczywiście nie ujmując niczego tej firmie bo jest przecierz model mostka race z klapą).
#9
Napisano 29 lipiec 2011 - 23:12
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Napisano 30 lipiec 2011 - 13:07
Niby mostki syntace, ktore maja identyczne mocowanie, maja byc tez tylko do kierownic aluminiowych?
Masa ludzi uzywa je z kierownicami karbonowymi i to w szosach i w mtb i narzekan nie ma.
Sam taki mialem, f99, przez pewien czas, wlasnie z karbonowa kierownica.
Ja bym te rozwazania przesunal na dalszy plan, imo wazniejsza jest tutaj kwestia mariazu komponentow z ktorych jeden kosztuje ponizej 10% ceny drugiego :!:
Sorry ale dla mnie to totalny brak gustu.
#11
Napisano 30 lipiec 2011 - 13:32
Jak Boss999, wydał tyle kasy na tą kierownicę to niech teraz kupi chociaż 3T ARX PRO do niej. Będzie ładnie, lekko, spójnie i bezpiecznie. :roll:
http://www.wertykal....ARX_PRO-34.html