cześć,
planuję mały upgrade swojego roweru "wyprawowego" (Trek 7500 z 2009r). Wiele osób poleca montowanie "baranka". Nigdy na takowym nie jeździłem, więc mam pytanie, czy to dobry pomysł? Roweru używam do:
- codziennych dojazdów do pracy (16km)
- weekendowych wycieczek (40-60km)
- raz w roku wyjazd na 1 - 2 tygodnie, z sakwami itp.
Czy w moim przypadku baranek to dobry pomysł? Jeśli tak, to czy klamkomanetki szosowe (pewnie tiagra) da się pogodzić z osprzętem, który mam obecnie (hamulce V, napęd 3x9, wszystko deore; docelowo chcę zmienić na LX, ale też V i też 3x9)
pozdrawiam
kierownica szosowa w rowerze trekkingowym
Started By
jfu
, 07 sie 2011 10:32
4 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 07 sierpień 2011 - 10:52
Na zachodzie wiele osób tak robi, że wkłada baranka do crossówek. Wpisz commuter road bike. W jakim terenie dojeżdżasz do pracy? Przez centrum miasta a może boczne drogi. Jeśli to pierwsze to wiedz, że baran w mieście, jeśli będziesz bardzo pochylony ogranicza widoczność i możliwości szybkiego skrętu i tak dalej (jest lepszy na dłuższe trasy). Na dłuższe trasy jest genialny, poczujesz różnicę w wygodzie, można ustawić dłonie i złapać go na kilka (naście) sposobów. Mam treka 7300 i od kiedy przesiadłem się na szosę, to tylko baranek. Możesz oponki zmienić na 28mm, wtedy jeszcze bardziej go "uszosowisz". Kombinuj, przymierz parę kierownic szosowych i zobacz jakie gięcie i szerokość Ci odpowiada.
pozdrawiam
pozdrawiam
#3
Napisano 07 sierpień 2011 - 11:13
dzięki za odpowiedź;
do pracy nie jadę przez centrum miasta. Przez całą drogę po (średniej jakości) ścieżce.
A jak to jest z kompatybilnością takich klamkomanetek (np tiagra) z V-kami? Da radę to jakoś pogodzić (czytałem o jakiś adapterach i tym podobnych - działa to?). A jeśli nie, to jakie musiałbym wsadzić hamulce?
opone mam 700x32 schwalbe marathon racer, jestem zadowolony, więc chyba jeszcze bardziej zwężać chwilowo nie będę
pozdrawiam
do pracy nie jadę przez centrum miasta. Przez całą drogę po (średniej jakości) ścieżce.
A jak to jest z kompatybilnością takich klamkomanetek (np tiagra) z V-kami? Da radę to jakoś pogodzić (czytałem o jakiś adapterach i tym podobnych - działa to?). A jeśli nie, to jakie musiałbym wsadzić hamulce?
opone mam 700x32 schwalbe marathon racer, jestem zadowolony, więc chyba jeszcze bardziej zwężać chwilowo nie będę
pozdrawiam
#5
Napisano 20 sierpień 2011 - 22:26
Najlepszy byłby jednak szosowy osprzęt. Same klamkomanetki to dość drogi wydatek, poza ergonomią, nie wydaje mi się ekonomicznie uzasadniony.
Zobacz najpierw czy odpowiada Ci pochylona pozycja.
Musisz też wiedzieć że jest kilka rodzajów baranków, klasyczne, ergonomiczne i kompaktowe. Tobie do trekkinga polecałbym kompakt - ma płytsze gięcie i wygodniejszy dolny chwyt.
Myślałeś nad nowym rowerem? ;-)
Zobacz najpierw czy odpowiada Ci pochylona pozycja.
Musisz też wiedzieć że jest kilka rodzajów baranków, klasyczne, ergonomiczne i kompaktowe. Tobie do trekkinga polecałbym kompakt - ma płytsze gięcie i wygodniejszy dolny chwyt.
Myślałeś nad nowym rowerem? ;-)