Skocz do zawartości


Zdjęcie

Modernizacja


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Arthur

Arthur
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 03 maj 2008 - 20:59

Siema!!1
Mam troszkę wolnych fundzuszy i chciałbym je zainwestować w ulepszenie mojej Meri - 901 Road Lite z 2007 roku. Zastanawiam się jednak od czego zacząć. Czy wymienić napęd - 16 biegowa Sora, czy też zainwestować w nowe koła (te ważą 2 kg jedno) czy może mnienić jeszcze coś innego.
Mam nadzieje, że doradzicie i pomożecie mi podjąć decyzję!

#2 Arthur

Arthur
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 03 maj 2008 - 21:08

Tzn nie chodzi koniecznie o odcjudzanie. Chce zwyczajnie aby jazda była bardziej komfortowa i wydajna. Zdaje sobie sprawę, że zmiana kół odchudziłaby rower o 2 kg ale....

#3 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 03 maj 2008 - 21:24

Można by zacząć właśnie od kół.
Na nich w tej chwili będziesz miał największy zysk i to nie tylko jeśli chodzi o masę.
Później warto pomyśleć o nowym napędzie. Tutaj będzie najwięcej myślenia, kombinowania etc. A wszystko oczywiście zależy od funduszy ;-)
Jaki budżet na chwilę obecną kolega posiada?

#4 Arthur

Arthur
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 03 maj 2008 - 21:29

koło 1000 zł.
Jeżeli chodzi o napęd to jak wygląda sprawa współpracy komponentów shimano i campy??

#5 GuTEK

GuTEK
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądRadom

Napisano 03 maj 2008 - 21:48

ja na twoim miejscu najpierw zainwestowalbym w kola, bo one i rama to dwa najistotniejsze elementy roweru... osprzet moze poczekac do nastepnegu upgrade'u:P
proponuje zlozyc cos samemu np:
obrecze: dtswiss rr 1.1, mavic cxp 23, mavic open pro albo alexrims da22
szprychy: sapim laser ewentualnie jak masz duzo wolnej kasy to samim x-ray:)
piasty: jesli nie wazysz zbyt duzo to novatec lub rotaz speedaxis, jesli wazysz >80 to proponuje dura ace albo macki
nyple: dt swiss alu pro lock

kola na 32 szprychy bo tu jest najwiecej dostepnych modeli obreczy i piast w naszym kochanym kraju:P
zaplot na 3 krzyze w dobrym serwisie i beda ci sluzyc bardzo dlugo (jesli bedziesz o nie odpowiednio dbal oczywiscie:)

co do osprzetu to proponowalbym albo tiagre ta nowa albo jesli chcesz wyzej to ultegre sl (wiem ze jest jeszcze 105 ale w miare uplywu czasu czlowiek chce czegos wiecej i uwierz mi zaczniesz sie rozgladac za ultegra:) sam to przezylem... mialem kupowac 105 a ostatecznie wyszla ultegra... no chyba ze chcesz przejsc na campagnolo calkowicie (wtedy modernizacje osprzetu i kol musialbys przeprowadzic jednoczesnie lub tymczasowo wymienic bebenek w tylnej piascie:P
dura ace/recorda nie polecam z tego wzgledu ze to bylaby profanacja do tej klasy ramy ktora masz:/

[ Dodano: 2008-05-03, 22:57 ]
sprawa komaptybilnosci campy i shimano wyglada marnie a w zasadzie nie wyglada wogole:)
jesli chodzi o lapy i przerzutki to jest cos takiego jak shiftmate ktory bodajze zmienia skok linki dla przerzutki tylnej ale ja nigdy tego nie mialem osobiscie i nie wiem jak to sie sprawdza w praktyce...
osobiscie nie polecalbym mieszac campy z shimano tylko wybrac ktoras z tych firm i kupic cala grupe (nowa tiagre mozesz miec za 700-800zl)
jedyne co sobie mozesz mieszac w grupie bez pozniejszych problemow z kompatybilnoscia to hamulce:) naped polecalbym kupic tej samej grupy campy lub shimano wtedy bedziesz mial gwarancje ze wszystko bedzie ci chodzic jak nalezy:)

#6 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 544 postów
  • SkądKatowice

Napisano 04 maj 2008 - 16:51

Siema!!1
Mam troszkę wolnych fundzuszy i chciałbym je zainwestować w ulepszenie mojej Meri - 901 Road Lite z 2007 roku. Zastanawiam się jednak od czego zacząć. Czy wymienić napęd - 16 biegowa Sora, czy też zainwestować w nowe koła (te ważą 2 kg jedno) czy może mnienić jeszcze coś innego.
Mam nadzieje, że doradzicie i pomożecie mi podjąć decyzję!


Jeżeli nie wiesz co chcesz poprawić, to prawdopodobnie nic poprawiać nie chcesz.

Np - czy podczas twojej normalnej jazdy brakuje Ci przełożeń? Zakresu przełożeń? Może na odwrót - masz kasetę/korbę za szeroką i niektórych przełożeń nie potrafisz rozkręcić lub masz przełożenia tak niskie, że z nich nie korzystasz?

Wagi roweru nie odczujesz inaczej niż patrząc na licznik. Różnica kilograma, czy dwóch jest nieodczuwalna inaczej.

Anegdotycznie - dociążenie mojego roweru 25 kilogramami sakw zdjęło mi średnią na 90 km z ~28 do ~24 w terenie dość pagórkowatym.

http://uzurpator.com.pl- Rowerowy Blog Techniczny


#7 GuTEK

GuTEK
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądRadom

Napisano 04 maj 2008 - 18:03

tak jak napisal uzurpator jesli planujesz zmiane osprzetu zastanow sie najpierw po jakim terenie najczesciej jezdzisz i czy wogole jestes w stanie ukrecic z dobra kadencja przelozenie typu 53/12,13,14,... itd
jesli jezdzisz po plaski to proponowalbym 52/39 i 12/23 (rozwaz takze cos takiego 50/39 i 11/23 (21) tez sie super sprawdzi na plaskim => sam takiego ukladu uzywam i sprawdza sie doskonale!)
jesli smigasz w gorach to 50/34 i 12/25
pozdro

#8 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 04 maj 2008 - 18:07

Podobnie jak poprzednicy radziłbym na początku zainwestować w koła. mając 1ooo zł masz już niemałe pole do popisu, możesz np. zastanowić się nad Sh WH6600 należące do grupy Ultegra (http://rp-pawlak.pl/...himano_2008.pdf). Zbijesz w ten sposób trochę wagę i poprawisz wytrzymałość.
Jeżeli chodzi o napęd to nie wiem czy mając taki budżet jest to opłacalna inwestycja. Tuningując go do Tiagry powinieneś się wyrobić z kasą ale IMHO to troszki bez sensu, lepiej dozbierać więcej i wymienić na przynajmniej 105. Pełna grupa na centrumrowerowe.pl kosztuje 1479zł, kupując na części jedynie elementy napędu może się zmieścisz w kasie, nie wiem tylko jak w tym przypadku wyglądała by sprawa klamkomanetek. 105 robi 9 rzędowe napędy, nie wiem czy ósemkowe klamoty sory by się wyrabiały.

Jeżeli chodzi o napęd to jak wygląda sprawa współpracy komponentów shimano i campy??


W tym przypadku jedyna sprawnie działająca mieszanka to do napędu Sh wsadzić łańcuch Campy. Niestety jak napisałeś posiadasz napęd 8 rzędowy i niebardzo znając się na Campie nie polecę Ci konkretnego modelu. Instalacja łańcucha Campy może i nie bardzo odchudziła by Twój rower bo zaoszczędzisz najwyżej parę gram natomiast z pewnością odczujesz różnicę po przejechaniu kilku kkm i stwierdzeniu, że łańcuch wcale nie wymaga wymiany :mrgreen: .
Pozdro!

#9 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 755 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 05 maj 2008 - 09:54

a te piasty novateca co maja 293g tylna i 113 przednia nie nadaja sie dla kogos w granichach 90kg?pytam bo chce zlozyc takie kolka i troche mnie to zaniepokoilo

#10 GuTEK

GuTEK
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądRadom

Napisano 05 maj 2008 - 21:59

kr1s1983 nie ma obaw... mi chodzilo o te piasty novateca ok 90g przod i cos kolo 200 tyl (one sa na miniaturowych lozyskach przez co ciezsze osoby szybciej je zajada:)

#11 gres

gres
  • Użytkownik
  • 627 postów
  • Skądkraków

Napisano 06 maj 2008 - 09:23

koła , koła , sora daje rade:P

Znam osobe która jeżdzie na łapach recorda i przerzutce dura ace , bez zadnych szpejow zmieniajacych skok linki i nie ma problemu!! Wiec nie jest tak źle z kompatybilnością:)

Osobiscie narazie sprawdzilem kasety - nie da sie zalozyc shimanowskiej do koła campy:) co nie znaczy ze nie mozna miec napedu shimano a przerzutek campy:D

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#12 Killvalius

Killvalius
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądRybnik

Napisano 29 lipiec 2008 - 22:02

Witan wszystkich.

Skoro to temat o modernizacji to mam pytanie.
A mianowicie chodzi mi o to czy w starym rowerze (Peugeot rama) będą pasować jakieś nowsze hamulce? Czy wystarczy wymienić klocki bo te stare dość słabo "hamulcują". Są tam hamulce marki CLB Omega RS i Klamki CLB Omega.


Pozdrawiam Killvalius

#13 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 29 lipiec 2008 - 22:13

Ja kupując nową ramę , kupiłem za stary model hamulców i musiałem kupować następny. Lepiej zapytaj w sklepie .

#14 Killvalius

Killvalius
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądRybnik

Napisano 29 lipiec 2008 - 22:17

Ja kupując nową ramę....


Tylko, że to jest używay rower :) A w okolicy nie wiem czy jest jakiś godny polecenia serwis rowerowy + szosowy....Bym musiał się zapytać w stowarzyszeniu, może by mi coś doradzili.

#15 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 29 lipiec 2008 - 22:23

Wiem :P Chodziło mi o to że jest szansa że nie będą pasować skoro stare nie pasowały do nowej ramy. To chyba by ci powiedzieli w każdym sklepie , który ma chociaż jeden komplet hamulców :D

#16 Killvalius

Killvalius
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądRybnik

Napisano 29 lipiec 2008 - 22:34

;) Dobra, zobaczymy ;) Ale zawsze jest prawdopodobieństwo, że jakieś zpasują, jeszcze można wymienić same klocki...Czy tu też będą jakieś problemy?! x)


Pozdrawiam Killvalius

#17 matheo

matheo
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • SkądOtwock

Napisano 30 lipiec 2008 - 12:55

Może jakieś zdjęcie hamulców? Nowe hamulce napewno będą pasowały, tylko trzeba dobrać dobrą długość ramion.

#18 Killvalius

Killvalius
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądRybnik

Napisano 30 lipiec 2008 - 20:48

Przepraszam za braki i już się poprawiam :oops:


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Pozdrawiam Killvalius

[ Dodano: 2009-04-17, 21:07 ]
Witam wszystkich.

Chciałbym ponowić moje pytanie dotyczące wymiany hamulców w moim rowerze, bo te, które teraz mam są, jakby to delikatnie powiedzieć, do bani.
Ostatnio oglądałem hamulce firmy SNG (mnie to nic nie mówi) za 70zł kpl. I jeśli miałbym je kupić, lub w ogóle jakiekolwiek inne, to w jaki sposób sprawdzić, czy będą pasowały, do mojego juz podeszłego w latach roweru :?:


Pozdrawiam Killvalius

#19 tomasz1975

tomasz1975
  • Użytkownik
  • 64 postów
  • Skądchorzów

Napisano 04 styczeń 2013 - 08:31

Witam
Mam prośbę chciałbym „unowocześnić rower”, co chłopaki zmienilibyście w nim
(na wadze mi nie zależy bardziej, by był bardziej ekonomiczny (sztywny) i wygodny, niezawodny)
Mój osprzęt to
ROWER SZOSOWY ORBEA ONIX
Rama: carbon monokok, rozmiar 60
Widelec: Zeus Ziccs AC, carbonowy
Przerzutka tył: Shimano 105-5500 krótki wózek
Przerzutka przód Shimano Dura-Ace-7500 mocowanie na rame
Klamkomanetki: Shimano 105-5500 przełożenia 2/9
Kaseta: Shimano Ultegra 12x25
Łańcuch: Shimano Ultegra
Sztyca: Bontrager Carbon
Siodło: Fizik
Koła: obręcze Mavic cpx 33, piasta Ultegra 6500, opony Continental GP4000
Pedały: Dura ace 7800
Kierownica: aluminiowa szer 44, mam w aluminiowo-carbonowa tzn. w miejscu mocowania carbon nałożony na aluminium by zniwelować przenoszenie pewien rodzaj drgań
Mostek: Bontrager aluminowy 60mm czasami daje 90mm
Korba: Ultegra 6500 53/42 dł.175
Suport: Ultegra 6500 octalinc
Buty: Shimano carbon roz 42, waże około 75kg

#20 Bodi

Bodi
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 styczeń 2013 - 09:02

...ja sobie tak unowocześniałem rower MTB i po wydaniu 4500 na cały napęd XTR Dyna Sys do dziś żałuję tej decyzji.W szosie na pewno ten osprzęt mniej się zużywa.Chciałbym mieć taki zestaw jaki masz obecnie bo ja fruwam na aluminiaku i jakoś kabon mnie nie podnieca.Rower sam nie jedzie.Na pewno jednym z elementów do odchudzenia masy rotującej są koła.Przedtem wrzuć sobie filmik z youtube o gościu który właśnie kupił nowe koła Mavic Xyrium za 2500 zł i na pierwszym wyjeździe je stracił.Dla mnie odchudzanie roweru na maxa do niczego nie prowadzi.Ale jak masz wolna kasę to Twoja decyzja.Z pewnością nie pomogłem Ci w "wyrzucaniu kasy"ale jakby mnie ktoś kiedyś uświadomił w tej kwestii to byłbym wdzięczny.A jak chcesz unowocześnić to kup Dura Ace di2 Pozdrawiam



Dodaj odpowiedź